امكان صادرات روزانه 10 میلیون لیتر نفتا از سال آینده وجود دارد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'علیرضا ضیغمی' افزود: با اتمام پروژه های بنزین سازی پالایشگاه های كشور تا پایان سال آینده، توان تولید بنزین كشور به روزانه 70 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت كه علاوه بر صادرات بنزین موتور، امكان صادرات روزانه 10 میلیون لیتر نفتا نیز وجود خواهد داشت.

وی با تاكید بر اتمام تمام طرح های بنزین سازی تا پایان سال 91 تاكید كرد: نفتا فرآورده ای با ارزش و سوخت پایه تولید بنزین است كه با فعل و انفعالاتی ساده به بنزین موتور تبدیل می شود كه افزون بر صادرات این فرآورده، بنزین تولیدی مازاد كشور نیز صادر خواهد شد.

وی تاكید كرد: صادرات بنزین در سال 90 با توجه به نیاز داخلی محدود بود، اما با اجرای پروژه های بزرگ بنزین سازی در كشور و بهره برداری از این مجتمع ها، صادرات نفتا و بنزین از سال آینده بیشتر خواهد شد.

ضیغمی افزود: در سال 90 حدود یك میلیون تن نفتای سبك و سنگین از كشور صادر شد كه این رقم نسبت به سال گذشته 2.5 برابر بود، همچنین صادرات نفت گاز نیز در سال جاری چهار برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه ریزی های صنعت نفت، به منظور خودكفایی در تولید بنزین، هم اكنون تولید و مصرف بنزین در كشور تقریبا متعادل شده و با اجرای بخشی از طرح های توسعه ای در پالایشگاه های كشور، تولید روزانه بنزین از حدود 43 میلیون لیتر به مرز 58 میلیون لیتر رسیده است كه با اجرای بخشی از طرح های توسعه ای تا پایان سال 90 به 70 میلیون لیتر و با اجرای كامل تمام طرح های توسعه ای در كشور به مرز 80 میلیون لیتر خواهد رسید.

تولید بنزین كشور هم اكنون روزانه حدود 55 میلیون لیتر و مصرف آن حدود 60 میلیون لیتر است كه با امتزاج بنزین تولید داخل با بنزین اكتان بالا، تولید و مصرف برابر شده است.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: