شناساندن احكام و معارف دینی به جوانان از دغدغه های حكیمی بود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جواد محقق ' عصر دوشنبه در آیین نكوداشت استاد محمود حكیمی نویسنده و پژوهشگر معاصر به سابقه اولین آشنایی خود با حكیمی از مجله مكتب اسلام اشاره كرد و افزود : من كتاب‌های داستانی حكیمی را نخوانده‌ بودم اما تعداد زیادی از آنها را به بچه ها ارائه و آنها را با عرصه كتاب و كتابخوانی آشنا كردم.

وی گفت: با ارائه برخی آثار در حوزه ادبیات داستانی به شاگردان خود تعدادی از آنها را اهل مطالعه كردم ، فكر می كنم یكی از جوایزی كه باید به حكیمی اعطا شود جایزه كتابخوان كردن نسل‌های متعددی از بچه‌های مسلمان پیش و پس از انقلاب است.

پژوهشگر معاصر با تاكید بر این نكته كه استاد حكیمی حق بزرگی بر گردن افراد اهل مطالعه به ویژه جوانان دارند گفت : آرمانی بودن یكی از ویژگی هایی است كه می توان وی را با آن معرفی كرد.

این نویسنده دغدغه‌مند بودن را از ویژگی های حكیمی بر شمرد و گفت: از سال‌های نوجوانی همواره ایشان را در حالت كار و تلاش دیدم، آشنایی، شناخت بیشتر و شناساندن احكام و معارف دینی و سرزمین ایران همواره دغدغه جدی استاد بود.

محقق در ادامه گفت: اطلاعات حكیمی همواره به روز بود اما امروز تعداد قابل توجهی از اهالی قلم بجز در حوزه تخصصی خود از اطلاعات سایر حوزه ها آگاه نیستند.

وی، ویژگی دیگر حكیمی را خاطره های او عنوان كرد و گفت: به دلیل تنوع زندگی استاد حكیمی خاطرات زیادی دارند، بارها از وی خواستم تا آنها را ثبت و ضبط كند ، البته این كار شروع شده كه به نظر می رسد یكی از خواندنی ترین آثار خواهد شد.

محقق در پایان دنیا دیدگی و آدم دیدگی را از دیگر ویژگی های بارز حكیمی بر شمرد.

آیین نكوداشت استاد محمود حكیمی نویسنده، محقق و پژوهشگر عصر امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ، محمد حسنی مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی و جمعی از اهالی قلم و فرهیختگان در پژوهشكده فرهنگ و هنر برگزار شد.

فراهنگ **1630** 1574





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , لندن , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: