رمز و راز موفقیت استاد محمود حكیمی الگویی برای جوانان اهل قلم است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سید محمد حسینی' شامگاه دوشنبه در مراسم نكوداشت استاد محمود حكیمی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر این استاد گرانقدر طی سالهای متمادی، اظهار داشت:‌ استاد حكیمی را معلم خود می‌دانیم چرا كه پیش از انقلاب و دوران دانش‌آموزی از آثار وی بسیار مطالعه و استفاده كرده‌ایم و اگر ساعت‌ها سخن‌ها در این راستا گفته شود باز هم جای صحبت باقی است.

وی افزود: از این شخصیت كه از سال 47 با انتشار نخستین اثرش تا به امروز دائماً در حال نوشتن بوده است باید تقدیر و قدردانی كرد.

به گفته حسینی، از این استاد گرامی 143 اثر منتشر و تا نمایشگاه كتاب نیز هفت اثر دیگر چاپ و منتشر خواهد شد كه در مجموع ‌150 اثر از وی روانه بازار نشر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموع آثار این نویسنده كه مورد توجه و تأثیرگذار نیز بود، افراد بسیاری را به كتابخوانی دعوت می كرد و آنان را به سوی روحیه انقلابی‌گری سوق می‌داد.

حسینی افزود: موضوع پیوند با مكتب اهل بیت(ع)، در كتابی كه امروز از آن رونمایی خواهد شد به وضوح مشاهده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطر نشان كرد:‌ مؤدت نباید تنها در زبان باشد بلكه باید در آثار نیز تجلی داشته باشد و هر فرد به اندازه توان خود معارف اهل بیت (ع)را معرفی كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: یكی از توفقیات استاد حكیمی استمرار در قلم است. پس از انقلاب افرادی چهره شدند كه اهل ذوق هم بودند اما چه بسا مسیر خود را ادامه ندادند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینكه اگر فردی عالمی را تقدیر كند همچون آن است كه پروردگار را تشویق كرده، تصریح كرد: ما وظیفه خود می‌دانیم از برخی شخصیت‌ها چون طاهر صفارزاده تقدیر و برای ایشان بزرگداشت برگزار كنیم كه اینگونه هم شد.

عضو كابینه دولت دهم خاطر نشان كرد :خوشبختانه هم اكنون بیش از گذشته در هر استان و شهرستان تكریم و نكوداشت‌های شخصیت ها، بزرگان و عالمان برگزار می شود و مصمم هستیم این مهم با جدیت دنبال شود.

حسینی یادآور شد در این مراسم به معاون فرهنگی پیشنهاد كردم كه بزرگداشتی نیز برای خسرو شاهی در اسدآباد همدان برگزار كنیم البته در تمام استان‌ها برنامه داشته و خواهیم داشت.

به گفته وی، مقام معظم رهبری تقریباً‌ در جریان تمام بزرگداشت‌ها و نكوداشت ها قرار دارند و بسیاری از افراد را به حضور می‌پذیرند و همواره تأكید بر احیای آثار آنها نیز دارند.

حسینی خاطرنشان كرد: استاد حكیمی در موضوعات مختلفی كار كردند كه اگر در هر زمان آثار مرتبط را ارائه دهیم به طور قطع مثمرثمر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آثار حكیمی برای نوجوانان جذاب و باورپذیری فراوانی دارد.

حسینی در ادامه ضمن اشاره به اینكه آداب و سنت‌های قصه‌گویی ارزشمند هستند، گفت: امروز به دلیل راحت‌طلبی والدین، آثار خریداری و به فرزندان داده می‌شود اما اگر اولیا آثار را خوانده و شب آن را بر بالین فرزندان بیان كنند اثرپذیری بسیار خواهد داشت.

وی افزود: در كنار این قصه‌گویی پدران و مادران می‌توانند تجربیات خود را به فرزندان منتقل كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه افزود: اگرچه به تمام بخش‌ها و هنرها توجهی خاص داریم اما اصل و اساس مبنا كتاب است اگر كتاب خوب وجود داشته باشد در تئاتر و سینما می‌توانیم تحول چشمگیری را شاهد باشیم.

آیین نكوداشت استاد ' محمود حكیمی'شامگاه دوشنبه با حضور 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری معاون فرهنگی رشاد و محمد حسنی مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1574





:: برچسب‌ها: نیویورک , ایتالیا , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: