روسیه: جامعه بین المللی برای توقف خشونت ها گروه های مخالف دولت سوریه را تحت فشار بگذارد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، لاوروف روز دوشنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با 'ناصر جود' همتای اردنی خود با بیان اینكه كشورهای غربی از روسیه خواستار اعمال فشار بر حكومت سوریه می باشند، اعلام كرد: ما هم از آمریكا می خواهیم كه در مسایل بین المللی همچون مساله فلسطین-اسراییل و مبارزه با مواد مخدر اقداماتی به عمل آورد.

وی افزود: هیچ یك از مسایل بین المللی با تلاش یك كشور حل نمی شود و در مساله سوریه هم نباید وضعیت طوری به تصویر كشیده شود كه از روسیه انتظار تلاش داشته باشند، اما دیگران اقدامی نكنند.

لاوروف با انتقاد از رویكرد برخی كشورهای غربی در مساله سوریه اظهار داشت: آنها خواستار تسلیح مخالفان حكومت سوریه می باشند و به گروه های مخالف حكومت این كشور انواع سلاح تحویل می دهند.

وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات اخیر 'ویلیام هیگ' وزیر امور خارجه انگلیس در حمایت از تحویل سلاح به مخالفان دولت سوریه اشاره كرد و افزود: وضعیت سوریه با لیبی تنها این فرق را دارد كه در باره سوریه قطعنامه شورای امنیت وجود ندارد.

لاوروف نگرانی كشورش را از این گونه رویكرد و نیز اقدامات كشورهای غربی در باره مساله سوریه اعلام كرد.

وی با اشاره به مساله انتقال خبرنگاران فرانسوی از سوریه و نقش مخالفان حكومت سوریه در تاخیر آن گفت: این مساله نشان داد كه طرف دیگری در مساله سوریه وجود دارد و باید بر مخالفان حكومت این كشور فشار وارد آورد و كشورهایی كه بر آنها نفوذ دارند باید به این امر مهم بپردازند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این واقعه نشان داد كه در حل مساله سوریه همه چیز به ما بستگی ندارد.

وی خاطرنشان كرد: روسیه قطعنامه ای را در باره سوریه به شورای امنیت پیشنهاد كرد و این سند به قوت خود باقی است.

لاوروف با پشتیبانی كشورش از تلاش های 'كوفی عنان' نماینده دبیر كل سازمان ملل در مساله سوریه گفت: به ماموریت عنان در سوریه كه هدف برقراری گفت و گوها میان حكومت این كشور و مخالفان آن را دنبال می كند، امید داریم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از شركت خود در اجلاس آتی وزرای خارجه كشورهای اتحادیه عرب كه قرار است روز شنبه آینده در قاهره برگزار شود، خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر با وزرای خارجه كشورهای عربی در باره دستور كار این اجلاس كه مساله سوریه محور اصلی آن را تشكیل می دهد، رایزنی می كنیم.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی و عربی با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف است و بر ضرورت حل مسایل این كشور از طریق مذاكره تاكید دارد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: خانواده , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: