اندونزی موشك با برد 140 كیلومتر می سازد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وزیر دفاع اندونزی گفت: پس از انجام توافقنامه همكاری های مشترك با چین، مراحل اولیه مذاكرات در مورد ساخت این موشك كه دارای قدرت برد بیش از 140 كیلومتر است، در حال انجام است.

وی افزود: این همكاری می تواند موجب تقویت سیستم دفاعی اندونزی و همچنین افزایش منابع مالی كشور شود.

این مقام دفاعی اندونزی خاطرنشان كرد كه این موشك پس از ساخت در نقاط مرزی كشور و به منظور دفاع از مرزهای اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد.

یوسگاینتورو همچنین در مورد رقابت های نظامی چین و آمریكا در دریای چین جنوبی، گفت: اندونزی سیاست فعال و مستقل خود را دنبال می كند و برای تامین منافع خود به هیچ كشور خاصی متكی نیست و ساخت این موشك نیز در روابط چین و اندونزی تاثیرگذار نخواهد بود.

با توجه به قدرتمند شدن چین و همچنین مسایل موجود این كشور با كشورهای جنوب شرق آسیا بر سر مسائل دریای چین جنوبی، باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا با سفر به استرالیا در سال گذشته بر اهمیت منطقه آسیا - اقیانوسیه در سیاست خارجی كشورش تاكید كرد.

وی در این سفر به كشورهای جنوب شرق آسیا وعده داد كه در اختلاف آنها با چین در مورد مسائل دریای چین جنوبی از آنها حمایت می كند.

به همین منظور آمریكا همواره تلاش كرده است تا با دامن زدن به مناقشات و تشدید اختلافات در دریای چین جنوبی، حضور نظامی خود را در این منطقه افزایش دهد. آمریكا در ادامه تلاش هایش برای حضور خود در منطقه آسیا - اقیانوسیه قصد دارد با همكاری فیلیپین رزمایش نظامی مشتركی از 27 فروردین تا 7 اردیبهشت برگزار كند.

در این رزمایش كه تاكنون چندین بار به طور مشترك توسط آمریكا و فیلیپین برگزار شده است، برای نخستین بار نیروهایی از سایر كشورهای جنوب شرق آسیا نیز در آن حضور خواهند داشت.

آساق**335** 1597





:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: