مجلس به كلیات طرح دریافت و پرداخت های دولت در دو ماه اول سال 91 رای داد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس به بررسی طرح یك فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 91 پرداختند و كلیات این طرح را تصویب كردند.

كلیات این طرح با 143 رای موافق، 15 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر تصویب شد.

یك فوریت این طرح در جلسه روز سه شنبه 16 اسفندماه مجلس تصویب شد.

براساس ماده واحده این طرح و درصورت تصویب نهایی به دولت اجازه داده می شود در چهارچوب قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15 دی ماه 89 و قانون بودجه سال 90 كل كشور در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 91 درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی را وصول و به خزانه واریز كند و اعتبارات هزینه ای و تملك دارایی سرمایه ای، مالی و اختصاصی از آن محل در چهارچوب احكام و جداول قانون بودجه سال 90 تا مبلغ 220 هزار میلیارد ریال دریافت و پرداخت كند.

همچنین طبق این ماده واحده و درصورت تصویب نهایی ، دریافت و پرداخت مبلغ 220 هزار میلیارد ریال مشروط بر این كه هزینه های جاری بیش از 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش نیابد، همچنین در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برای سه ماه سال 91 معادل سه ماه پایانی سال 90 عمل كند.

در صورت تصویب نهایی، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است تنخواه گردان حسابداری موضوع ماده 26 قانون محاسبات عمومی كشور را كه در چهارچوب ماده مذكور در سقف این ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه های اجرایی مربوط پرداخت می كند حداكثر تا پایان سال 91 تسویه كند.

براساس تبصره 1 این ماده واحده و درصورت تصویب نهایی، بودجه شركت های دولتی، بانك ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت براساس قانون بودجه سال 90 كل كشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.

در تبصره 2 نیز آمده است: با تصویب نهایی قانون بودجه سال 91 دولت موظف است به نحو مقتضی اعمال حساب براساس آن را از اول فروردین 91 اقدام كند.

این طرح ابتدا در كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بررسی شد.

در ابتدای رسیدگی به كلیات این طرح محمد مهدی مفتح سخنگوی كمیسیون گزارش این كمیسیون را قرائت كرد.

وی تصریح كرد كه متن این طرح همانند متن سال گذشته است كه به عنوان تنخواه در دو ماه اول سال 90 در اختیار دولت قرار گرفت.

سپس علی اصغر زارعی نماینده تهران، حسن شبان پور نماینده مرودشت و حمید رضا فولادگر نماینده اصفهان به عنوان موافقان این كلیات در صحن علنی سخن گفتند.

نصراله كمالیان نماینده قوچان ، نوراله حیدری دستنایی نماینده اردل و فارسان و علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری نیز از مخالفان كلیات این طرح بودند.

حجت الاسلام و المسلمین'محمد رضا میرتاج الدینی' معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز موافقت دولت را با كلیات این طرح اعلام كرد.

وی درعین حال خواستار افزایش این مبلغ به 230 هزار میلیارد ریال شد.

پس از تصویب كلیات این طرح مجلس وارد رسیدگی به جزییات این طرح یك فوریتی شد.

سیام.9121/ 1336





:: برچسب‌ها: فلوریدا , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: