مجموعه‌های تلویزیونی نوروز باید مخاطب را با خود همراه كند
نوشته شده توسط : lsdf

'محمدتقی فهیم' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: تولیدات تلویزیونی ویژه نوروز دارای ویژگی های خاصی هستند. به عنوان نمونه باید مانند سایر مجموعه های مناسبتی با حال و هوای جامعه و اقشار مختلف مردم هماهنگ باشد.

وی گفت: برنامه های تلویزیونی ضمن پر كردن اوقات فراغت مردم در روزهای تعطیلات نوروز باید در حد بضاعت، دارای مطالب شاد، مفرح و طنز باشند.

به گفته این نویسنده و منتقد، گنجاندن برنامه های آیتمی و پخش مجموعه های اپیزودیك در ایام نوروز، از جمله ویژگی های برنامه های این ایام است كه رسانه تلویزیون باید به آنها توجه كند.

فهیم، ملموس و واقعی بودن سوژه، پرداخت و بازی های یك مجموعه تلویزیونی را در موفقیت آن مفید و موثر دانست و گفت: برخورداری از چنین ویژگی ها باعث می شود مجموعه تلویزیونی در میان مخاطبان عام و خاص جایگاه ویژه ای پیدا كند و از جذابیت بسیار بهره مند شود.

وی به پخش سریال 'پایتخت' در نوروز سال 90 اشاره كرد و افزود: باورپذیری و سادگی، نوع موسیقی، لهجه و گفت وگوهای موجود در این اثر، برگرفته از بطن جامعه بودند و مجموعه این عوامل باعث موفقیت و ماندگاری آن شدند.

فهیم اضافه كرد: لازم نیست تمام بخش های مجموعه های شبانه شبكه های مختلف طنز باشد، بلكه می تواند یك داستان درام با لحظه ها و موقعیت های طنز باشد كه دارای كشمكش ها و درگیری های اقتصادی و اجتماعی روزمره مردم است.

این نویسنده و منتقد سینما وتلویزیون گفت: وقتی مجموعه ای بازتاب دهنده مشكلات اجتماعی مردم نباشد و احساسات آنها را بازتاب ندهد، بزودی از خاطره ها زدوده خواهد شد.

فراهنگ ** 9173 **1071





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: