مرحومه یزدانیان همیشه در قلب مردم جا دارد
نوشته شده توسط : lsdf

'جهانبخش سلطانی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مرحومه یزدانیان از هنرمندان صمیمی، مردمی و با صفای سینما و تلویزیون ایران بود و نه تنها این هنرمند بلكه هر هنرمندی كه دل و ایمانش با عشق پیوند یابد نمی میرد، زیرا این افراد هنر متعهدانه و هنر ایمانی خود را با زحمات و تلاش شبانه روزی به مردم انتقال داده و برای كمك به مردم و آرمان های آنان، كمر خدمت بسته بودند و در نتیجه افرادی مانند خانم یزدانیان همیشه در قلب مردم جا دارند.

وی ضمن تسلیت به خانواده پوراحمد، آن مرحومه را بازیگری توانا در پرداخت شخصیت 'بی بی' دانست و گفت: مرحومه یزدانیان یك انسان بسیار مهربان و سنتی بود و در تمام ارتباطات و همچنین در رفتار اجتماعی و حتی در دستور زبان خود همیشه فرهنگ سنتی را رعایت می كرد و در عین حال یك بازیگر روان، آرام، دلنشین و ساده بود.

سلطانی كه در سریال 'سرنخ' نقش پسر آن مرحومه را بازی می كرد، افزود: در مواقعی كه برای ساخت فیلم 'قصه های مجید' به اتفاق مرحومه یزدانیان با اتوبوس به تهران می رفتیم، آن مرحومه به اندازه چهار نفر تنقلات و خوراكی مانند پسته، تخمه، كشك و نان خانگی می آورد تا همه استفاده كنند و این مساله نهایت مهربانی و سادگی او را نشان می داد.

پروین دخت یزدانیان جمعه شب در 89 سالگی به علت بیماری درگذشت و پیكر آن مرحومه امروز(یكشنبه) در اصفهان تشییع و پس از انتقال به زادگاهش در شهر نجف آباد اصفهان به خاك سپرده می شود.

حضور یزدانیان مقابل دوربین از سال 1370 با مجموعه 'قصه‌های مجید' آغاز شد و ایفای نقش او در سینما از سال 1371 با 'صبح روز بعد' و 'شرم' كه هر سه به كارگردانی پسرش - كیومرث پوراحمد - بود، ادامه یافت.

یزدانیان همچنین ایفای نقش در فیلم‌های 'نان و شعر'، 'خواهران غریب'و ''شب یلدا'' به كارگردانی كیومرث پوراحمد و 'مهریه بی‌بی' به كارگردانی اصغر هاشمی را در كارنامه هنری خود دارد.

فراهنگ ** 1003 ** 1071





:: برچسب‌ها: فوتبال , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: