كارشناس خاورمیانه:سازمان های مردم نهاد برای اقدام علیه اسراییل متحد می شوند
نوشته شده توسط : lsdf

وی كه به عنوان یكی از اعضای راهپیمایان جهانی به سوی قدس به دمشق سفر كرده است روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دمشق خاطر نشان كرد: این سازمان ها در نظر دارند تا ضمن انجام فعالیت های مشترك در این ارتباط اقداماتی را نیز برای متحد كردن ملت های جهان علیه اسراییل و در راستای حمایت از مردم فلسطین انجام دهند.

این كارشناس مسایل خاورمیانه با تاكید بر این كه برگزاری برنامه راهپیمایی جهانی به سوی قدس یكی از اقدامات سازمان های مردم نهاد است ، افزود : این اقدام اكنون با مشاركت صدها 'ان. جی. او ' صورت می گیرد و این اقدام می تواند در آینده گسترش یافته و ابعاد مختلف دیگری به خود بگیرد.

رویوران خاطر نشان كرد كه در همین راستا اكنون اقداماتی نیز برای گسترش همكاری با سازمان های مردم نهاد در كشورهای امریكا لاتین جریان دارد ، گفت : رایزنی ها شروع شده و آنان در این راهپیمایی حضور ندارند ولی در برنامه های بعدی حضور خواهند داشت.

وی تاكید كرد كه امروز سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی به عنوان بازیگر فعال در عرصه بین المللی ظاهر شده اند و در ارتباط با موضوع فلسطین نیز فعالیت این سازمان ها برجسته تر بوده و در جریان فعالیت برای شكستن محاصره غزه نیز ما شاهد بودیم كه بیشترین حركت مانند ارسال كمك و امداد رسانی از سوی سازمان های مردم نهاد صورت گرفت و دولت ها كار خاصی انجام ندادند.

این تحلیلگر مسایل خاورمیانه با اشاره به گزارش گلدستون در ارتباط با تجاوزات رژیم صهیونیستی و گزارش مربوط به حمله به ناوگان آزادی از سوی نیروهای دریایی این رژیم خاطر نشان كرد : این گزارش ها چهره زشت اشغالگری و اقدامات جنایتكارانه رژیم صهیونیستی را برای جهانیان و افكار عمومی آشكار كرد و به گونه ای هماهنگ با فعالیت های سازمان های مردم نهاد شد.

رویوران گفت : اسراییل به دنبال انتشار این گزارش ها در عرصه های بین المللی دچار مشكل شد و این نشانگر دامنه تاثیر فعالیت های سازمان های مردم نهاد در سطح منطقه ای و بین المللی است كه می توانند به عنوان یك بازیگر تمام عیار به خصوص در ارتباط با فلسطین اشغالی فعالیت كنند.

وی خاطر نشان كرد: بعد از كاروان آسیایی كمك به مردم غزه در سطح بالاتری هماهنگی و ارتباط بین اعضای مختلف آن ایجاد و امروز منجر به شكل گیری راهپیمایی جهانی به سوی قدس شد و این حركت از سه قاره اروپا ، آسیا و افریقا صورت می گیرد و الان بخشی از گروه آسیایی آن وارد دمشق شده است .

این كارشناس سیاسی با اشاره به این كه گروهی از این افراد شامل اتباع كشورهای پاكستان ، هند ، ایران ، بحرین و سریلانكا از طریق زمینی و هوایی وارد دمشق شده و گروه دیگری از راه دریا به لبنان سفر می كنند تا در روز جمعه برنامه مزبور در نزدیك ترین مناطق به فلسطین اشغالی برگزار شود ، افزود : در حال حاضر منتظر تصمیم شورای مركزی در ارتباط با تجمع و راهپیمایی در مرزهای لبنان و یا سوریه هستیم .

شماری از اتباع كشورهای مختلف آسیایی مانند پاكستان، هند، افغانستان ، سریلانكا و بحرین روزشنبه برای حضور در تجمع جهانی روز زمین وارد دمشق پایتخت سوریه شدند.

اعضای این هیات به علت صادر نشدن روادید آنان توسط تركیه مجبور به ورود به سوریه از طریق مرز هوایی شدند. قرار است یك هیات دیگر نیز كه روادید تركیه را دریافت كرده اند، برای پیوستن به این هیات از طریق مرز زمینی وارد سوریه شوند.

این افراد قصد دارند در نزدیك ترین مرز فلسطین اشغالی به مناسبت روز زمین (یوم الارض) در لبنان ،سوریه ، اردن و مصر تجمع كنند.

در جریان استقبال از این هیات ' خالد عبدالمجید ' دبیر برگزاری تجمع جهانی به مناسبت روز زمین و شماری از فلسطینی ها در فرودگاه بین المللی دمشق حضور داشتند.

این برنامه قرار است روز 30 مارس (جمعه 11 فروردین) و همزمان با سی و ششمین سالروز روز زمین در كشورهای همجوار فلسطین اشغالی برگزار شود.

در برنامه تجمع جهانی به مناسبت روز زمین اتباع 65 كشور از جمله امریكا حضور خواهند داشت.

در 30 مارس 1976 میلادی نظامیان رژیم صهیونیستی تظاهرات مسالمت آمیز مردم فلسطین در مناطق اشغالی 1948 میلادی را در اعتراض به مصادره زمین های خود توسط صهیونیست ها به خاك و خون كشیده و شش فلسطینی را شهید كردند.

خاورم**1436**2047**





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: