نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، 13 هزار و 755 نفر از تلفات حوادث رانندگی 10 ماهه سال جاری مرد و سه هزار و 887 نفر از این آمار زن هستند.

براساس این گزارش، در بین استان ها، بیشترین تلفات حوادث رانندگی با یك هزار و 443 مورد در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد و پس از آن استان فارس با یك هزار و 414 و استان تهران با هزار و 400 نفر بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی را دارا هستند.

این گزارش می افزاید، جاده های برون شهری بیشترین محل وقوع مرگ های ناشی از حوادث رانندگی هستند كه براین اساس 10 هزار و 761 مورد از تلفات 10 ماهه سال جاری در جاده های برون شهری، پنج هزار و 119 مورد در جاده های درون شهری، یك هزار و 627 مورد در جاده های روستایی و محل 135 مورد از این تلفات نامعلوم ثبت شده است.

**یك هزار و 205 كشته در دی ماه

براساس این گزارش، در دی ماه امسال یك هزار و 205 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 960 نفر مرد و 245 نفر زن هستند.

آمار تلفات حوادث رانندگی دی ماه (هزار و 205 نفر) نسبت به دی ماه سال قبل كه یك هزار و 397 نفر جان باختند، 13.7 درصد كاهش دارد.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'حمیدرضا الوند' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا افزود: 12 شیرخوارگاه در كلان شهرهای تهران، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، كرمان، همدان بیش از حد ظرفیت، نوزاد پذیرش و نگهداری می كنند.

وی تصریح كرد: به عنوان مثال هم اكنون شیرخوارگاه آمنه با ظرفیت 70 نوزاد، بیش از 200 نوزاد را در خود جای داده است و سایر شیرخوارگاه‌ها هم وضعیت مشابه دارند.

الوند افزود: طبق قانون، سازمان بهزیستی مكلف به نگهداری از كودكان فاقد سرپرست یا بد سرپرست است.

مدیركل كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: ارتقا كیفی وضعیت شیرخوارگاه ها از طریق استخدام نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مددكاری، روانشناسی، علوم تربیتی و پرستاری از راه كارهای حل مشكلات شیرخوارگاه ها است.

مدیركل كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی افزود: هم اكنون 41 شیرخوارگاه در كشور فعالیت می كنند كه یك هزار و 500 كودك زیر شش سال بر اساس حكم قاضی در این مراكز نگهداری می‌شوند.

الوند تصریح كرد: از این تعداد كودك در مراكز نگهداری، 60 درصد صفر تا سه ساله و40 درصد نیز چهار تا شش ساله هستند.

وی اظهار داشت: سیاست محوری سازمان بهزیستی در این حوزه پیدا كردن خانواده جایگزین برای این كودكان است و برای خانواده‌های واجد شرایط ، حكم سرپرستی موقت صادر می‌شود و كودك برای زمانی مشخص و با حفظ هویت خانوادگی به خانواده جایگزین وارد می‌شود.

اجتمام**9188**1572



:: برچسب‌ها: اروپا , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبهه آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: برلین , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
سربازان آمریکایی در افغانستان

لئون پانه تا گفته نیروهای نظامی آمریکایی به افغان ها پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی و لجیستیکی خواهند داد

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در جلسه سنا گفت کشورش در حال مذاکره با مقام های افغان برای توافق بر سر یک پیمان امنیتی است. در صورت تصویب این پیمان، پس از خروج آمریکایی ها از افغانستان در سال ۲۰۱۴، ماموریت نظامی آمریکا در آنجا همچنان ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان به سر می برند که این تعداد قرار است تا ماه سپتامبر آینده به ۶۸ هزار نفر کاهش پیدا کند.

در جلسه روز سه شنبه، سناتور لیندزی گراهام، درخواست کرد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر باشد.

آقای پانه تا گفت کشورش اخیرا موفقیت هایی در افغانستان بدست آورده، اما همچنان درگیر جنگ در این کشور است.

اما به گفته آقای پانه تا، هنوز مواردی وجود دارد که باید توسط دو طرف مورد مذاکره قرار گیرد. از جمله این موارد، موضوع انتقال مسئولیت زندان هایی است که در حال حاضر توسط نیروهای آمریکایی اداره می شوند.

حملات شبانه نیروهای نظامی آمریکایی نیز، یکی دیگر از این مسائل است.

قبلا حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان درباره این نوع حملات، که در مواردی به کشته شدن افراد غیر نظامی انجامیده، به آمریکا شکایت کرده بود.

آقای پانه تا گفت بسیاری از موارد مهم این پیمان امنیتی مورد تائید قرار گرفته است، و در چند هفته آینده به نتیجه خواهد رسید.

پیشتر از این نیز، دیگر فرماندهان آمریکایی و افغان به ادامه حضور نظامی آمریکا، پس از خروج این کشور از افغانستان در سال ۲۰۱۴ اشاره کرده بودند، اما در هیچ یک از این موارد، بزرگی این نیرو، و اینکه دقیقا چه نقشی خواهد داشت اعلام نشده است.

آقای پانه تا روز سه شنبه در جلسه سنا گفت از جمله برنامه های آمریکا در افغانستان فعالیت های ضد تروریستی برعلیه القاعده و دیگر گروه های پیکارجو است. او همچنین گفت از جمله برنامه های آمریکا ارائه پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی، و لجستیکی به نیروهای افغان است.

ماه گذشته افغانستان با کشورهای بریتانیا، فرانسه و ایتالیا نیز توافقنامه امنیتی امضا کرد.



:: برچسب‌ها: هالووین , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،'فخرالله مولایی' در آیین بهره برداری مجتمع بزرگ تولیدی آرد و سیلوی فلزی شهركی زاهدان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده با وجود تحریمهای گسترده كشورهای استكباری، سال 91 به عنوان سال رونق شهركهای صنعتی و واحدهای تولیدی بویژه در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی ظرفیت های بالقوه زیادی در حوزه صنعت و معدن دارد كه در نشست امروز با استاندار این استان تصمیم گرفته شد تا مشوق های خاص برای سرمایه گذاران از جمله افزایش معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شود.

مدیر عامل مجتمع تولیدی آرد و سیلوی فلزی 40 هزار تنی شهركی نیز گفت: ساخت این كارخانه در سال1361 آغاز شد و مرحله نخست آن در سال 68 به بهره برداری رسید.

'حمید شهركی' با بیان اینكه ساختمان كارخانه در سال 72 به مكان فعلی انتقال یافت، افزود: این مجتمع در زمینی به گستره 50 هكتار و زیربنای 15هزار مترمربع ساخته شده و ظرفیت تولید 300هزار تن آرد در روز را دارد.

وی اظهار داشت: دستگاهها و تجهیزات این كارخانه تمام اتوماتیك و پیشرفته و در حد كارخانه های روز اروپا است.

مدیر عامل مجتمع آرد شهركی حجم سرمایه گذاری در این كارخانه را 170میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: محصول تولیدی این كارخانه جنبه صادراتی دارد .

وی افزود: این مجتمع برای 50 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد كرده است.

شهركی، كمبود سرمایه درگردش را از عمده مشكلات این كارخانه ذكر كرد و از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست در زمینه افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بانكی همكاری و مساعدت لازم را با كارخانه داران انجام دهند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع كوچك و شركت شهركهای صنعتی كشور برای بازدید و افتتاح چند طرح دیگر عازم شهركهای كارگاهی و صنعتی زاهدان شد. ك/2

7315/653/330



:: برچسب‌ها: غروب , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش رویترز، فیفا اعلام كرد، در سال 2010 به درخواست عضو سابق كمیته اجرایی این تشكیلات و رییس وقت كونكاكاف' جك وارنر' این مبلغ اهدایی خود را به فدراسیون ترینیداد و توباگو فرستاده است.

طبق بیانیه فیفا این مبلغ 250 هزار دلار بوده كه به حساب فدراسیون ترینیداد و توباگو ارسال شده ولی فدراسیون هاییتی فقط 60 هزار دلار از این مبلغ را دریافت كرده است.

این نهاد حاكم بر فوتبال جهان می گوید تاكنون ' پاسخی قانع كننده' درباره سرنوشت 190 هزار دلار باقی مانده از سوی فدراسیون ترینیداد و توباگو دریافت نكرده است.

در بیانیه فیفا كه برای رویترز ارسال شده ، آمده است: ما می توانیم تایید كنیم كه فیفا فورا كمك خود را برای زلزله زدگان هاییتی ارسال كرده است. این كار به درخواست رییس وقت كونكاكاف ' جك وارنر' صورت گرفت و بلافاصله به حساب فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو واریز شد تا در اختیار مسئولان مربوطه در هاییتی قرار گیرد.

در این بیانیه اضافه شده است: فیفا همچنین تایید می كندكه اتحادیه فوتبال هاییتی درپاییز 2011 فقط 60 هزار دلار از این مبلغ را دریافت كرده است. متعاقب آن؛ فیفا در نامه ای در اكتبر سال 2011 از فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو خواستار توضیح كامل سرنوشت این پول شد.

فیفا افزود: تا این زمان پاسخی قانع كننده دریافت نشده است.

دو سال پیش ، زلزله هفت ریشتری در هاییتی به مرگ 30 هزار نفر و بی خانمان شدن 5/1 میلیون نفر منجر شد.

وارنر مدتی مشاور فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو بود كه سال گذشته در پی رسوایی رشوه گیری در فیفا مجبور به كناره گیری از قدرت در فیفا و عضویت در كمیته اجرای این تشكیلات شد.

1553



:: برچسب‌ها: سفر , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'زاون قوكاسیان' روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد گفت: بیش از 750 اثر با موضوع نیكوكاری به دبیرخانه این رویداد سینمایی رسید و همه این آثار تولیدات سینمایی فیلمسازان از سال 88 به بعد بودند.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش نهایی امسال در چهار بخش فلم كوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه طبقه بندی، و در نهایت پس از داوری این آثار، فیلم های بخش مسابقه مشخص شدند.

به گفته دبیر دومین جشنواره حسنات، مینو فرشچی، جمشید ارجمند و علی خدایی آثار بخش فیلمنامه، مهناز افضلی، غلامرضا مهیمن و فرهاد ورهرام آثار مستند و كیومرث پور احمد، ناهید طباطبایی و علی گنجوی فیلم های بخش پویانمایی و كوتاه داستانی را داوری كرده اند.

قوكاسیان از برگزاری همزمان جشنواره حسنات در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، گیلان و البرز خبر داد و تاكید كرد كه آثار بخش مسابقه این رویداد سینمایی از سوی افرادی زبده انتخاب شدند.

وی از بزرگداشت مرحوم 'فرهاد فارسی' از طراحان صحنه و دكور فقید سینمای ایران در جشنواره حسنات خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره حسنات، آثار 'ارد زند' نیز مرور خواهد شد و تلاش بر آن است مخاطبان در این رویداد با مفهوم حسنات از نزدیك آشنا شوند.

قوكاسیان افزود: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان حامی جشنواره حسنات در بخش جوایز خواهد بود. بهترین فیلمنامه های این رویداد برای تولید حمایت می شوند.

'حسین مولایی' مدیرعامل كانون حسنات نیز در این نشست با بیان آنكه این كانون در عین فرهنگی بودن، به عنوان یكی از مراكز خیریه محسوب می شود، افزود: مضمون اصلی آثار حاضر در دومین جشنواره حسنات نیكوكاری است و معتقدم باید به این مهم بیش از گذشته پرداخته شود.

وی گفت: مساله نیكوكاری را می توان از طریق آثار سینمایی به درستی ترویج كرد و هدف اصلی از برپایی جشنواره حسنات همین بوده است.

مولایی ابراز امیدواری كرد كه با استفاده از آثار سینمایی كوتاه، فرهنگ نیكوكاری بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

'شكرالله بنار' مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی و از حامیان مالی این جشنواره نیز در ادامه این نشست گفت: این موسسه علاوه بر فعالیت جدی در عرصه اقتصادی كشور، در زمینه های فرهنگی نیز فعالیت داشته و به عنوان یكی از حامیان مالی دومین جشنواره حسنات محسوب می شود.

وی یادآور شد: یكی از مصادیق حمایت ما از هنرمندان، احداث شعبه موسسه مالی اعتباری فردوسی برای هنرمندان و ورزشكاران است تا به سهم خود از این قشر فرهیخته حمایت كنیم.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی تاكید كرد: یكی دیگر از اقدامات فرهنگی این موسسه، تلاش برای فراهم كردن شرایط اكران فیلم های جشنواره حسنات در استان های گیلان، آذربایجان غربی و البرز بود و امیدوارم دامنه فعالیت های فرهنگی موسسه مالی اعتباری افزایش یابد.

دومین جشنواره فیلم كوتاه حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه در اصفهان برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: نور , کریسمس , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه ' فلوره ' در نخستین ساعات بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی ( ره ) راهی مادرید شدند تا از آنجا عازم شهر ' لاكرونیا ' اسپانیا شوند.

تیم شمشیربازی اسلحه ' فلوره ' متشكل از حامد صیاد قنبری ، شروین طلوعی و علیرضا ادهمی است .

این تیم را عباس فاریابی به عنوان سرپرست همراهی می كند .

رقابتهای شمشیربازی جهانی كلاس ' آ ' در روزهای 28 ، 29 و 30 بهمن ماه جاری در شهر ' لاكرونیا ' اسپانیا برگزار می شود.

لازم به ذكر است كه این رقابتها به منظور كسب سهمیه بازیهای المپیك 2012 لندن است و شروین طلوعی ملی پوش اسلحه ' فلوره ' كشورمان از شرایط خوبی برای كسب این سهمیه برخوردار است .

1587**1440



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

' محمد ظهوری ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این مراكز توزیع داروهای هلال احمر ظرف یك ماه آینده در شهرهای زاهدان، اهواز و بیرجند گشایش می یابد.

وی افزود: بیماران استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و استان خراسان جنوبی می توانند برای تهیه داروهای كمیاب و تك نسخه ای هلال احمر به این مراكز مراجعه كنند.

ظهوری اضافه كرد: این سازمان تلاش می كند مراكز توزیع داروی هلال احمر را در مراكز استان‌های محروم و كم برخوردار ایجاد و تجهیز كند تا داروهای ضروری و اورژانسی به صورت آسان در اختیار بیماران و مراجعه كنندگان قرار گیرد.

وی گفت: تا پایان امسال شمار مراكز توزیع دارویی این سازمان در سراسر كشور به 18 مركز خواهد رسید.

مدیرعامل شركت پخش سها هلال تاكید كرد این مراكز بر اساس استانداردهای GDP ایجاد می شود.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: گربه , غذا , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
اعتیاد

در مورد تعداد دانش‌آموزان ایرانی مصرف کننده مواد مخدر آمار مختلفی منتشر شده است

براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران "نیم دهم درصد" از دانش‌آموزان سراسر این کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان ایرانی در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده است، آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر به معنای وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ معتاد در میان دانش آموزان ایران است.

این در حالی است که علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در مهرماه سالجاری اعلام کرده بود که ۳۰ هزار دانش‌آموز مصرف کننده مواد مخدر در سراسر ایران وجود دارد. اما آموزش و پرورش این آمار را مستند ندانست و اعلام کرد هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

آخرین آماری که وزارت آموزش و پرورش در این مورد اعلام کرده بود، حاکی از حضور ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز معتاد در سراسر ایران بود.

گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش می گویند که آمارهای وزارت آموزش و پرورش بسیار قدیمی است و به همین دلیل با آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی دارد.

آنها معتقدند که مسئولان دولتی باید هر سال آمار دانش‌آموزان معتاد را به دقت برآورد و منتشر کنند و عدم وجود آمار دقیق در این مورد را نگران کننده می دانند.

اما وزیر آموزش و پرورش ایران سال گذشته از ارائه آمار در خصوص دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد انتقاد کرده و به خبرنگاران گفته بود: "من اگر آمار دانش‌آموزان معتاد را هم داشته باشم، ارائه نمی‌کنم. من منکر نیستم که عده‌ای دانش‌آموز معتاد داریم، اما شما بگویید کجای کشور معتاد وجود ندارد."

با این حال برنامه‌های فرهنگی، آگاه سازی والدین با مهارت‌های زندگی و برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

به گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز و یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند و ۴ هزار مربی در آموزش و پرورش هم به همین منظور تربیت شده‌اند.

همچنین طه طاهری، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که "امسال بعد از دو دهه، سیستمی برای پیشگیری دانش آموزان از اعتیاد مورد استفاده قرار گرفت تا دانش آموزان در برابر اعتیاد بیمه شوند، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده میزان اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم و این نیم دهم درصد نیز نباید وجود داشته باشد."

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

او می گوید: "دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود."

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان از تریاک و هروئین به مواد جدیدی همچون شیشه و کراک از جمله نگرانی‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش است.



:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()