نوشته شده توسط : lsdf

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبهه آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: برلین , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 754
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
سربازان آمریکایی در افغانستان

لئون پانه تا گفته نیروهای نظامی آمریکایی به افغان ها پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی و لجیستیکی خواهند داد

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در جلسه سنا گفت کشورش در حال مذاکره با مقام های افغان برای توافق بر سر یک پیمان امنیتی است. در صورت تصویب این پیمان، پس از خروج آمریکایی ها از افغانستان در سال ۲۰۱۴، ماموریت نظامی آمریکا در آنجا همچنان ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان به سر می برند که این تعداد قرار است تا ماه سپتامبر آینده به ۶۸ هزار نفر کاهش پیدا کند.

در جلسه روز سه شنبه، سناتور لیندزی گراهام، درخواست کرد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر باشد.

آقای پانه تا گفت کشورش اخیرا موفقیت هایی در افغانستان بدست آورده، اما همچنان درگیر جنگ در این کشور است.

اما به گفته آقای پانه تا، هنوز مواردی وجود دارد که باید توسط دو طرف مورد مذاکره قرار گیرد. از جمله این موارد، موضوع انتقال مسئولیت زندان هایی است که در حال حاضر توسط نیروهای آمریکایی اداره می شوند.

حملات شبانه نیروهای نظامی آمریکایی نیز، یکی دیگر از این مسائل است.

قبلا حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان درباره این نوع حملات، که در مواردی به کشته شدن افراد غیر نظامی انجامیده، به آمریکا شکایت کرده بود.

آقای پانه تا گفت بسیاری از موارد مهم این پیمان امنیتی مورد تائید قرار گرفته است، و در چند هفته آینده به نتیجه خواهد رسید.

پیشتر از این نیز، دیگر فرماندهان آمریکایی و افغان به ادامه حضور نظامی آمریکا، پس از خروج این کشور از افغانستان در سال ۲۰۱۴ اشاره کرده بودند، اما در هیچ یک از این موارد، بزرگی این نیرو، و اینکه دقیقا چه نقشی خواهد داشت اعلام نشده است.

آقای پانه تا روز سه شنبه در جلسه سنا گفت از جمله برنامه های آمریکا در افغانستان فعالیت های ضد تروریستی برعلیه القاعده و دیگر گروه های پیکارجو است. او همچنین گفت از جمله برنامه های آمریکا ارائه پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی، و لجستیکی به نیروهای افغان است.

ماه گذشته افغانستان با کشورهای بریتانیا، فرانسه و ایتالیا نیز توافقنامه امنیتی امضا کرد.



:: برچسب‌ها: هالووین , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش رویترز، فیفا اعلام كرد، در سال 2010 به درخواست عضو سابق كمیته اجرایی این تشكیلات و رییس وقت كونكاكاف' جك وارنر' این مبلغ اهدایی خود را به فدراسیون ترینیداد و توباگو فرستاده است.

طبق بیانیه فیفا این مبلغ 250 هزار دلار بوده كه به حساب فدراسیون ترینیداد و توباگو ارسال شده ولی فدراسیون هاییتی فقط 60 هزار دلار از این مبلغ را دریافت كرده است.

این نهاد حاكم بر فوتبال جهان می گوید تاكنون ' پاسخی قانع كننده' درباره سرنوشت 190 هزار دلار باقی مانده از سوی فدراسیون ترینیداد و توباگو دریافت نكرده است.

در بیانیه فیفا كه برای رویترز ارسال شده ، آمده است: ما می توانیم تایید كنیم كه فیفا فورا كمك خود را برای زلزله زدگان هاییتی ارسال كرده است. این كار به درخواست رییس وقت كونكاكاف ' جك وارنر' صورت گرفت و بلافاصله به حساب فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو واریز شد تا در اختیار مسئولان مربوطه در هاییتی قرار گیرد.

در این بیانیه اضافه شده است: فیفا همچنین تایید می كندكه اتحادیه فوتبال هاییتی درپاییز 2011 فقط 60 هزار دلار از این مبلغ را دریافت كرده است. متعاقب آن؛ فیفا در نامه ای در اكتبر سال 2011 از فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو خواستار توضیح كامل سرنوشت این پول شد.

فیفا افزود: تا این زمان پاسخی قانع كننده دریافت نشده است.

دو سال پیش ، زلزله هفت ریشتری در هاییتی به مرگ 30 هزار نفر و بی خانمان شدن 5/1 میلیون نفر منجر شد.

وارنر مدتی مشاور فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو بود كه سال گذشته در پی رسوایی رشوه گیری در فیفا مجبور به كناره گیری از قدرت در فیفا و عضویت در كمیته اجرای این تشكیلات شد.

1553



:: برچسب‌ها: سفر , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،'فخرالله مولایی' در آیین بهره برداری مجتمع بزرگ تولیدی آرد و سیلوی فلزی شهركی زاهدان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده با وجود تحریمهای گسترده كشورهای استكباری، سال 91 به عنوان سال رونق شهركهای صنعتی و واحدهای تولیدی بویژه در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی ظرفیت های بالقوه زیادی در حوزه صنعت و معدن دارد كه در نشست امروز با استاندار این استان تصمیم گرفته شد تا مشوق های خاص برای سرمایه گذاران از جمله افزایش معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شود.

مدیر عامل مجتمع تولیدی آرد و سیلوی فلزی 40 هزار تنی شهركی نیز گفت: ساخت این كارخانه در سال1361 آغاز شد و مرحله نخست آن در سال 68 به بهره برداری رسید.

'حمید شهركی' با بیان اینكه ساختمان كارخانه در سال 72 به مكان فعلی انتقال یافت، افزود: این مجتمع در زمینی به گستره 50 هكتار و زیربنای 15هزار مترمربع ساخته شده و ظرفیت تولید 300هزار تن آرد در روز را دارد.

وی اظهار داشت: دستگاهها و تجهیزات این كارخانه تمام اتوماتیك و پیشرفته و در حد كارخانه های روز اروپا است.

مدیر عامل مجتمع آرد شهركی حجم سرمایه گذاری در این كارخانه را 170میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: محصول تولیدی این كارخانه جنبه صادراتی دارد .

وی افزود: این مجتمع برای 50 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد كرده است.

شهركی، كمبود سرمایه درگردش را از عمده مشكلات این كارخانه ذكر كرد و از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست در زمینه افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بانكی همكاری و مساعدت لازم را با كارخانه داران انجام دهند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع كوچك و شركت شهركهای صنعتی كشور برای بازدید و افتتاح چند طرح دیگر عازم شهركهای كارگاهی و صنعتی زاهدان شد. ك/2

7315/653/330



:: برچسب‌ها: غروب , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'زاون قوكاسیان' روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد گفت: بیش از 750 اثر با موضوع نیكوكاری به دبیرخانه این رویداد سینمایی رسید و همه این آثار تولیدات سینمایی فیلمسازان از سال 88 به بعد بودند.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش نهایی امسال در چهار بخش فلم كوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه طبقه بندی، و در نهایت پس از داوری این آثار، فیلم های بخش مسابقه مشخص شدند.

به گفته دبیر دومین جشنواره حسنات، مینو فرشچی، جمشید ارجمند و علی خدایی آثار بخش فیلمنامه، مهناز افضلی، غلامرضا مهیمن و فرهاد ورهرام آثار مستند و كیومرث پور احمد، ناهید طباطبایی و علی گنجوی فیلم های بخش پویانمایی و كوتاه داستانی را داوری كرده اند.

قوكاسیان از برگزاری همزمان جشنواره حسنات در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، گیلان و البرز خبر داد و تاكید كرد كه آثار بخش مسابقه این رویداد سینمایی از سوی افرادی زبده انتخاب شدند.

وی از بزرگداشت مرحوم 'فرهاد فارسی' از طراحان صحنه و دكور فقید سینمای ایران در جشنواره حسنات خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره حسنات، آثار 'ارد زند' نیز مرور خواهد شد و تلاش بر آن است مخاطبان در این رویداد با مفهوم حسنات از نزدیك آشنا شوند.

قوكاسیان افزود: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان حامی جشنواره حسنات در بخش جوایز خواهد بود. بهترین فیلمنامه های این رویداد برای تولید حمایت می شوند.

'حسین مولایی' مدیرعامل كانون حسنات نیز در این نشست با بیان آنكه این كانون در عین فرهنگی بودن، به عنوان یكی از مراكز خیریه محسوب می شود، افزود: مضمون اصلی آثار حاضر در دومین جشنواره حسنات نیكوكاری است و معتقدم باید به این مهم بیش از گذشته پرداخته شود.

وی گفت: مساله نیكوكاری را می توان از طریق آثار سینمایی به درستی ترویج كرد و هدف اصلی از برپایی جشنواره حسنات همین بوده است.

مولایی ابراز امیدواری كرد كه با استفاده از آثار سینمایی كوتاه، فرهنگ نیكوكاری بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

'شكرالله بنار' مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی و از حامیان مالی این جشنواره نیز در ادامه این نشست گفت: این موسسه علاوه بر فعالیت جدی در عرصه اقتصادی كشور، در زمینه های فرهنگی نیز فعالیت داشته و به عنوان یكی از حامیان مالی دومین جشنواره حسنات محسوب می شود.

وی یادآور شد: یكی از مصادیق حمایت ما از هنرمندان، احداث شعبه موسسه مالی اعتباری فردوسی برای هنرمندان و ورزشكاران است تا به سهم خود از این قشر فرهیخته حمایت كنیم.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی تاكید كرد: یكی دیگر از اقدامات فرهنگی این موسسه، تلاش برای فراهم كردن شرایط اكران فیلم های جشنواره حسنات در استان های گیلان، آذربایجان غربی و البرز بود و امیدوارم دامنه فعالیت های فرهنگی موسسه مالی اعتباری افزایش یابد.

دومین جشنواره فیلم كوتاه حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه در اصفهان برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: نور , کریسمس , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه ' فلوره ' در نخستین ساعات بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی ( ره ) راهی مادرید شدند تا از آنجا عازم شهر ' لاكرونیا ' اسپانیا شوند.

تیم شمشیربازی اسلحه ' فلوره ' متشكل از حامد صیاد قنبری ، شروین طلوعی و علیرضا ادهمی است .

این تیم را عباس فاریابی به عنوان سرپرست همراهی می كند .

رقابتهای شمشیربازی جهانی كلاس ' آ ' در روزهای 28 ، 29 و 30 بهمن ماه جاری در شهر ' لاكرونیا ' اسپانیا برگزار می شود.

لازم به ذكر است كه این رقابتها به منظور كسب سهمیه بازیهای المپیك 2012 لندن است و شروین طلوعی ملی پوش اسلحه ' فلوره ' كشورمان از شرایط خوبی برای كسب این سهمیه برخوردار است .

1587**1440



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

' محمد ظهوری ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این مراكز توزیع داروهای هلال احمر ظرف یك ماه آینده در شهرهای زاهدان، اهواز و بیرجند گشایش می یابد.

وی افزود: بیماران استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و استان خراسان جنوبی می توانند برای تهیه داروهای كمیاب و تك نسخه ای هلال احمر به این مراكز مراجعه كنند.

ظهوری اضافه كرد: این سازمان تلاش می كند مراكز توزیع داروی هلال احمر را در مراكز استان‌های محروم و كم برخوردار ایجاد و تجهیز كند تا داروهای ضروری و اورژانسی به صورت آسان در اختیار بیماران و مراجعه كنندگان قرار گیرد.

وی گفت: تا پایان امسال شمار مراكز توزیع دارویی این سازمان در سراسر كشور به 18 مركز خواهد رسید.

مدیرعامل شركت پخش سها هلال تاكید كرد این مراكز بر اساس استانداردهای GDP ایجاد می شود.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: گربه , غذا , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
اعتیاد

در مورد تعداد دانش‌آموزان ایرانی مصرف کننده مواد مخدر آمار مختلفی منتشر شده است

براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران "نیم دهم درصد" از دانش‌آموزان سراسر این کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان ایرانی در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده است، آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر به معنای وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ معتاد در میان دانش آموزان ایران است.

این در حالی است که علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در مهرماه سالجاری اعلام کرده بود که ۳۰ هزار دانش‌آموز مصرف کننده مواد مخدر در سراسر ایران وجود دارد. اما آموزش و پرورش این آمار را مستند ندانست و اعلام کرد هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

آخرین آماری که وزارت آموزش و پرورش در این مورد اعلام کرده بود، حاکی از حضور ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز معتاد در سراسر ایران بود.

گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش می گویند که آمارهای وزارت آموزش و پرورش بسیار قدیمی است و به همین دلیل با آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی دارد.

آنها معتقدند که مسئولان دولتی باید هر سال آمار دانش‌آموزان معتاد را به دقت برآورد و منتشر کنند و عدم وجود آمار دقیق در این مورد را نگران کننده می دانند.

اما وزیر آموزش و پرورش ایران سال گذشته از ارائه آمار در خصوص دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد انتقاد کرده و به خبرنگاران گفته بود: "من اگر آمار دانش‌آموزان معتاد را هم داشته باشم، ارائه نمی‌کنم. من منکر نیستم که عده‌ای دانش‌آموز معتاد داریم، اما شما بگویید کجای کشور معتاد وجود ندارد."

با این حال برنامه‌های فرهنگی، آگاه سازی والدین با مهارت‌های زندگی و برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

به گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز و یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند و ۴ هزار مربی در آموزش و پرورش هم به همین منظور تربیت شده‌اند.

همچنین طه طاهری، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که "امسال بعد از دو دهه، سیستمی برای پیشگیری دانش آموزان از اعتیاد مورد استفاده قرار گرفت تا دانش آموزان در برابر اعتیاد بیمه شوند، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده میزان اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم و این نیم دهم درصد نیز نباید وجود داشته باشد."

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

او می گوید: "دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود."

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان از تریاک و هروئین به مواد جدیدی همچون شیشه و کراک از جمله نگرانی‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش است.



:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'جواد زرینچه' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هواداران انتظار داریم با حضور پرشمار خود در ورزشگاه آزادی و حمایت پرشور از نماینده فوتبال كشورمان، اعضای تیم استقلال ایران را برای برتری مقابل نماینده عربستان بیش از پیش ترغیب كنند.

وی با بیان اینكه كادر فنی تیم فوتبال استقلال با آنالیز دقیق تیم الاتفاق، تدابیر ویژه ای برای این دیدار اندیشیده است و شناخت مطلوبی از این تیم دارد ، خاطر نشان كرد: در صورتی كه بازیكنان بتوانند تدابیر كادر فنی را به خوبی در زمین مسابقه اجرا و بازیكنان تاثیرگذار تیم حریف را مهار كنند، به طور حتم در این دیدار حساس به برتری خواهیم رسید.

مشاور فنی باشگاه استقلال ادامه داد: بازیكنان تیم فوتبال استقلال در دیدار قبلی خود مقابل ذوب آهن عملكرد مطلوب تری نسبت به بازی های گذشته داشتند و با انگیزه زیادی مقابل تیم الاتفاق عربستان صف آرایی خواهند كرد.

زرینچه با اشاره مصدومیت چند بازیكن مطرح استقلال شامل 'میلاد میداووی'، 'آندرانیك تیموریان'، 'مجتبی جباری' و 'فریدون زندی' گفت: متاسفانه در این برهه حساس تیم استقلال متحمل آسیب دیدگی چند بازیكن مطرح خود شد.

وی تصریح كرد: برای باشگاه استقلال سلامتی بازیكنان از هر چیز دیگر مهم است و تا زمانی كه بازیكنان از بند مصدومیت رها نشوند در تركیب تیم قرار نخواهند گرفت.

مشاور فنی باشگاه استقلال خاطر نشان كرد: بی شك بازیكنانی كه جایگزین این نفرات در بازی مقابل الاتفاق می شوند انگیزه زیادی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های خود و موفقیت تیم استقلال دارند.

تیم فوتبال استقلال ایران ساعت 17 و 20 دقیقه روز شنبه 29 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم الاتفاق عربستان خواهد رفت.

7537**1553



:: برچسب‌ها: تورنتو , بهار , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

امیر سرتیپ خلبان ' عزیز نصیرزاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا افزود: نیروی هوایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به رغم همه تحریم ها و همچنین حمایت همه جانبه دشمنان نظام اسلامی از رژیم صدام حسین اقتدار خود را به خوبی حفظ كرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان كرد: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس توانست در برابر تمامی تاكتیك هایی كه نظامیان رژیم بعثی عراق از جمله قطع خطوط و شریان اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به كار گرفتند با جدیت بایستاد و پیروز میدان شود.

وی با تاكید بر این كه نیروی هوایی ارتش امروز از جایگاه والایی در نزد ملت برخوردار است، اظهارداشت: خودكفایی، خود اتكایی و بومی سازی تمامی تجهیزات مورد نیاز از مهم ترین ویژگی های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: تحریم های غرب قطعا تاثیری بر پیشرفت های ایران بویژه در عرصه دفاع هوایی ندارد.

معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: نیروی هوایی از دوران دفاع مقدس به این سو هیچ گونه تجهیزاتی ازجمله تجهیزات دفاعی از خارج كشور خریداری نكرده است و این خود نشان دهنده آن است كه این تحریم ها هیچ تاثیری بر نیروی هوایی نداشته است.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: نیروی هوایی ارتش در دفاع از كیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آمادگی كامل برخوردار است.

وی همچنین گفت: این نیرو علاوه بر انجام ماموریت های آفندی، در امور دفاعی كشور نیز مشاركت فعالی دارد.

وی خاطرنشان كرد: نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از نیروهای سطحی و دریایی و سایر نیروهای مسلح حضور فعالی دارد و وظایف محوله را به مرحله اجرا می گذارد.

سیام**1478



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، كارشناسان حوزه اعتیاد ضمن هشدار به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود تاكید كردند كه مصرف این معجون مخدر سرانجام به نابودی فرد منجر می شود.

بارزترین تخریب و آسیب مصرف مواد مخدر كراك برهم زدن تعادل فیزیولو‍‍‍‍‍ژی جسم، از كار انداختن سیستم ایمنی، تولید كننده مواد شبه افیونی و مخدرهای طبیعی بدن است.

به گفته كارشناسان حوزه اعتیاد، مواد شبه افیونی، طیف وسیعی از واسطه های شیمیایی را تولید می كند كه به مراتب قوی تر از قوی ترین مواد مخدر است، مانند دینورفین كه 200 برابر مرفین، اندورفین 70 تا 80 برابر و اپیورفین موجود در بزاق دهان شش برابر مورفین خالص، قدرت تخریب دارد.

این كارشناسان معتقدند: در این میان، كراك از نقطه نظر تخریب سیستم های درونی، یكی از مخرب ترین مواد مخدر شناخته می شود، زیرا پس از گذشت سه یا چهار سال از ظهور این ماده مخرب و ویرانگر، اثرات و تخریب های آن بر روی مصرف كنندگان آن حكایت از قدرت تخریب وحشتناكی دارد كه تا كنون بی سابقه بوده است.

' آذر محمد پور ' كارشناس حوزه اعتیاد در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: عفونت های شدید در اكثر بخش های بدن مانند ریه، سیستم گوارش، دستگاه تناسلی و عفونت های پوستی از جمله این تخریب های مصرف كراك است.

وی ادامه می دهد: نتایج این بررسی ها نشان می دهد كراك یك ماده اسیدی قوی است و به دلیل بالا بودن میزان اسید آن، چنین تخریبی از خود به جای می گذارد.

محمد پور اظهار می دارد: هرویین به عنوان ماده اولیه و پایه در ساخت كراك مورد استفاده قرار می گیرد و خود یك ماده اسیدی قدرتمند است.

وی افزود: در تهیه كراك اسیدهایی همچون آمونیاك و اسیدهای دست ساز و قرص های روان گردان مورد استفاده قرار می گیرد كه باتركیب آن ها معجون مخرب و ویرانگری بدست می آید كه دیگر نمی توان نام ماده مخدر به آن اطلاق كرد.

محمدپور تصریح می كند این ماده علاوه بر انهدام سیستم تولید كننده مواد شبه افیونی و مخدرهای طبیعی بدن، روی سیستم ایمنی و دفاعی جسم نیز اثر گذاشته و آن را به شدت تضعیف می كند. اختلال در ساختار خونی، اثر گذاری بر روی پلاكت های خون و تضعیف گلبول های سفید از جمله این تخریب ها است.

دكتر ' ایرج روزنی ' یك روانپزشك در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: تركیباتی كه در ساخت ماده كراك مورد استفاده قرار می گیرد از فرمول ثابتی برخوردار نیست و سازندگان آن از مواد گوناگونی استفاده می كنند.

روزنی با بیان اینكه بهترین داروی ترك كراك، مصرف تریاك است، خاطرنشان می كند در مراكز ترك اعتیاد به مصرف كنندگان كراك گفته می شود كه مصرف كراك خود را بلافاصله و به طور كامل قطع كنند و روزانه 300 میلی گرم تریاك به صورت خوراكی مصرف كنند.

وی می افزاید: پس از گذشت سه روز، مصرف تریاك به 600 میلی گرم در روز افزایش می یابد و سپس كاهش تدریجی آن آغاز می شود و در ادامه به صفر می رسد.

این روانپزشك می گوید: این پروسه درمانی 11 ماه زمان می خواهد و در این مدت ساختارهای جسمی مصرف كننده با كمك تریاك فرصت بازسازی پیدا می كند و در نهایت به تعادل می رسد.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: سان , سفر , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، امروزه شیوع كم خونی ناشی از فقر آهن بخصوص در میان زنان و دختران یكی از مشكلاتی است كه بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبانند.

این عارضه كه با علایمی چون رنگ پریدگی، خستگی زودرس، سردرد، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها همراه است در بسیاری از مواقع فرد را از انجام صحیح فعالیت اجتماعی نیز باز می دارد به طوری كه موجب كاهش سطح هوشیاری و افت تحصیلی در دانش آموزان بخصوص دختران می شود.

برای جلوگیری از این نارسایی و در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دختر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه سطح كشور كرده است.

بر اساس برنامه تدوینی سالانه هر دانش آموز به مدت چهار ماه باید 16 عدد قرص خوراكی آهن دریافت و مصرف كند كه این می تواند كمبود آهن بدن او را در آن مدت جبران كند.

اجرای این طرح در خراسان شمالی با نواقص و كاستی هایی روبرو بوده است به گونه ای كه برنامه های مكمل با طرح آهن یاری مانند دادن اطلاعات كافی به دانش آموز در مورد نحوه مصرف قرص و زمان آن و راههای جذب سریع آهن بدرستی در مدارس دخترانه اجرا نمی شود.

طبق گزارشهای دریافتی و به گفته والدین، بسیاری از دانش آموزان پس از دریافت قرص آهن از خوردن آن امتناع كرده و آنرا روی میز خود رها می كنند یا در كیف خود گذاشته و مصرف آنرا به فراموشی می سپارند.

شماری از والدین دانش آموزان در بجنورد معتقدند كه اجرای موفق این برنامه نیازمند ایجاد حساسیت و آگاهی دادن بیشتر به دانش آموزان در خصوص ضرورت مصرف قرصهای آهن است كه متاسفانه به این مسئله مهم كمتر توجه شده است.

'فاطمه سلیمانی' مادر یك دختر دانش آموز می گوید: بارها هنگام شستن لباس از جیب مانتوی دخترم قرص آهن پیدا كرده ام و او در جواب سوالم مبنی بر علت عدم استفاده از آن می گوید هیچكس در كلاس ما قرص آهن خود را مصرف نمی كند.

این مادر اظهار می دارد: این مسئله نشان می دهد قرص آهن به طور مرتب در مدرسه توزیع می شود ولی هیچ گونه نظارتی بر استفاده از آن وجود ندارد یا دست كم تبلیغات و دادن اطلاعات و آگاهی به دانش آموزان در این زمینه كم است.

یك فرهنگی می گوید: بارها مشاهده كرده كه توزیع قرص آهن با توزیع شیر روزانه در مدرسه همزمان بوده و حال آنكه این مسئله از نظر علم تغذیه درست نیست.

'نسرین خلیلی' می افزاید: حتی كسی كه اطلاعات اندكی از مسایل پزشكی داشته باشد می داند كه مصرف مواد لبنی از جذب كامل آهن جلوگیری می كند و این یعنی اینكه مجریان این طرح از اهداف اجرای آن آگاهی كاملی ندارند.

شماری از دانش آموزان نیز معتقدند كه بر توزیع قرص آهن و نحوه مصرف آن در مدارس هیچ نظارت و كنترلی وجود ندارد.

به گفته آنان حتی گاهی اوقات 'دانش آموزانی' كه متصدی توزیع قرص آهن در مدرسه هستند آنرا در زنگ تفریح، كه بسیاری از بچه ها در كلاس حضور ندارند، اقدام به توزیع آن می كنند.

'ساجده ایزدی' دانش آموز متوسطه در یكی از مدارس بجنورد می گوید: اطلاع رسانی در مورد اهمیت و نحوه مصرف صحیح قرص آهن در مدرسه ما اصلا صورت نگرفته است.

وی كه در یكی از مدارس خاص تحصیل می كند، می افزاید: تنها اول سال تحصیلی مراقب بهداشتی ما توصیه های مختصری در خصوص استفاده از این قرص كرد ولی هر روز مشاهده می كنیم كه شمار زیادی از دانش آموزان بلافاصله پس از دریافت قرص آهن، آنرا یكراست به سطل آشغال می اندازند.

'بهناز بیتا' یك دانش آموز دیگر نیز علت عدم استفاده از قرص آهن توسط خود و عمده همكلاسی هایش را عوارض ناخوشایند پس از مصرف آن عنوان می كند.

او ادعا می كند: پس از خوردن این قرص دچار حالت تهوع و دل پیچه می شود و همین موجب تنفر وی از خوردن قرص آهن شده است.

یك پزشك عمومی می گوید: مصرف قرص آهن در مراحل اولیه ممكن است موجب تهوع، اسهال و یبوست و برخی عوارض دیگر شود اما بتدریج این عوارض كاهش یافته و در نهایت برطرف می شود.

دكتر 'منیره كرمانی' تاكید می كند: برای كاهش عوارض مزبور بهتر است توزیع قرص در مدرسه بعد از زنگ تفریح اول باشد كه دانش آموز یك وعده غذایی را صرف كرده باشد تا دچار تهوع نشود و به طور كل افرادی كه دچار این عوارض می شوند بهتر است قرص را آخر شب بخورند.

كارشناسان بهداشتی بر مصرف ویتامین 'سی' پس از خوردن قرص آهن تاكید كرده و معتقدند: میزان آهن هر قرص آهن معادل چهار كیلوگرم گوشت قرمز است كه اگر به طور صحیح مصرف شده و با شیر و دیگر مواد لبنی و چای و كافئین همراه نباشد به درمان كم خونی كمك فراوانی می كند.

یك كارشناس بهداشت در آموزش و پرورش معتقد است: برای نتیجه گیری 100 درصدی از طرح آهن یاری در ابتدا و در جریان اجرای این طرح هر ساله باید به دانش آموزان چگونگی مصرف قرص آهن و نیاز یك نوجوان به مواد مغذی آموزش داده شود.

وی كه خواست نامش فاش نشود، بر این باور است: در حقیقت با این طرح باید به دانش آموز آموخته شود كه نه تنها در مدرسه بلكه در منزل نیز این روند را ادامه دهد.

او نقش والدین را در اجرای موفق این طرح بسیار مهم عنوان كرده و می افزاید: مادران باید مصرف قرص را به دختران خود یادآوری كنند و از آنها سوال كنند كه قرص دریافتی خود را مصرف كرده اند یا خیر.

این كارشناس بهداشتی گفت: نه تنها در ابتدای سال، بلكه در طول اجرای طرح آهن یاری دادن آگاهی در مورد نحوه صحیح مصرف قرص آهن و ضرورت استفاده از آن باید به طور مرتب ادامه یابد.

او پیشنهاد می كند برای نظم در توزیع قرص بهتر است برای هر كلاس یك روز خاص در نظر گرفته شود و به دانش آموزان تاكید شود كه در آن روز یك عدد پرتقال یا نارنگی همراه خود آورده و پس از قرص بخورند تا جذب آهن به صورت كامل و سریع صورت گیرد.

به گفته وی حتی مصرف قرص را می توان در قالب یك برنامه مفرح در مدرسه به اجرا درآورد و در روز توزیع قرص آهن اقدام به عرضه خوراكی هایی چون پرتقال، نارنگی یا عدسی در مدرسه كرد.

وی تهیه پیامهای بهداشتی مرتبط با موضوع فقر آهن و نصب آن در تابلو اعلانات كلاس یا راهروهای مدرسه و نیز دعوت از كارشناسان تغذیه برای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان را بسیار موثر خواند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی عقیده دارد: طرح آهن یاری به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان در مدارس دخترانه مقاطع راهنمایی و متوسطه این استان به صورت مرتب و بدون وقفه اجرا می شود.

'محمدرضا رحیمی' می گوید: توزیع قرص آهن 'فروس سولفات و فرفولیك' همراه با آموزشهای مرتبط، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به اجرا درمی آید.

وی اضافه می كند: توزیع قرص آهن در بعضی مدارس همراه با میوه های حاوی ویتامین سی بوده است تا به جذب بهتر آن كمك كند.

طرح توزیع قرص آهن بر اساس برنامه آهن یاری كشوری باید در همه مدارس دخترانه متوسطه و 10 درصد مدارس راهنمایی اجرا شود كه بر اساس اطلاعات دریافتی این طرح در همه مدارس دخترانه راهنمایی و متوسطه خراسان شمالی اجرا می شود.

استان خراسان شمالی 168 هزار دانش آموز دارد كه در مقاطع سه گانه تحصیل می كنند. ك/4

626/330



:: برچسب‌ها: هالووین , بارسلونا , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از یك هزار 400 كارمند مرد و 600 كارمند زن در این المپیاد در 24 رشته ورزشی با یكدیگر رقابت خواهند كرد.

مراسم افتتاحیه این مسابقات، شب گذشته با حضور رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران،معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ورزشكاران شركت كننده در این رقابت ها در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شد.

در این مراسم مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بیش از بیست هزار كارمند در این دانشگاه مشغول به كار هستند كه رشد و توسعه ورزش همگانی آنان در اولویت های كاری تربیت بدنی دانشگاه قرار دارد.

'محمد كوشكی' با بیان اینكه در دومین دوره المپیاد ورزشی كاركنان این دانشگاه شاهد رشد 40 درصدی حضور مردان و 30 درصدی شركت زنان هستیم، افزود: المپیاد امسال از نظر رشته ورزشی نیز نسبت به دوره قبل رشد 100 درصدی داشته است.

وی تصریح كرد، المپیاد دوره نخست در گروه مردان در هفت رشته و در گروه زنان در پنج رشته برگزار شد كه در این دوره این رشته ها دو برابر شده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه نظارت و قضاوت این مسابقات بر عهده ناظرین فدراسیون های ورزشی و داوران ملی كشورمان خواهد بود، گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب به میزان 250 هزار ، 200 هزار و 150 هزار تومان هدیه داده خواهد شد.

وی تصریح كرد، حدود 400 نفر در 24 رشته ورزشی مردان و زنان این المپیاد مقام های اول تا سوم را به دست خواهند آورد كه مجموع جوایز آنان 80 میلیون تومان خواهد شد.

اجتمام** 1379*1440



:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبه�7 آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
تیم فوتبال سپاهان

سپاهان با اختلاف پنج امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایران قرار دارد

در هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران سپاهان با برتری ۱-۲ مقابل سایپا موقعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران محکم کرد.

سپاهان که در فولادشهر با سایپا بازی کرد، ابتدا با گل دقیقه ۵۷ کریم انصاری‌فرد عقب افتاد. اما با گل جلال حسینی (دقیقه ۶۹) و گل به خودی دقیقه ۸۰ مدافع سایپا، ۱-۲ بازی را با پیروزی به پایان برد.

سپاهان با این برد ۵۲ امتیازی شد و با ۵ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر از استقلال، در صدر جدول ماند. سایپا نیاز با ۳۱ امتیاز در رده دهم رده‌بندی قرار گرفت.

امروز (سه‌شنبه ۱۴ فوریه) دو بازی‌ دیگر نیز برگزار شد. شهرداری در تبریز برابر مس سرچشمه یک یک متوقف شد. گل مس را مجتبی محبوب در دقیقه ۴۰ زد و مهدی محمدپور هم در دقیقه ۶۸ گل مساوی را برای شهرداری زد.

مس سرچشمه با ۱۹ امتیاز همچنان در انتهای جدول قرار دارد و شهرداری تبریز که ۲۷ امتیازی است، در رده پانزدهم قرار دارد.

در بازی سوم، راه‌آهن با مربیگری علی دایی در آبادان مهمان نفت بود که بازی را ۱-۲ به میزبان باخت.

ابتدا راه‌آهن با گل دقیقه ۹ مجتبی شیری پیش افتاد، اما فونیکه سی بهترین گلزن فعلی لیگ در دقیقه ۲۳ و سجاد مشکل پور در دقیقه ۹۳ نتیجه را به سود نفت تغییر دادند.

در جدول رده بندی، راه‌آهن با ۲۶ امتیاز سیزدهم و نفت آبادان با ۳۳ امتیاز نهم است.

فردا نیز ۵ بازی انجام خواهد شد:

صبای قم - پرسپولیس

داماش گیلان - شاهین

فجر سپاسی - فولاد

مس کرمان - تراکتورسازی

نفت تهران - ذوب آهن



:: برچسب‌ها: تورنتو , غروب , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
ون جیابائو، نخست وزیر چین

نخست وزیر چین می گوید که کشورش به دنبال ثبات در خاورمیانه است

ون جیابائو نخست وزیر چین می گوید که پکن "به هیچ وجه از هیچ یک از طرفین" مناقشه سوریه حفاظت نخواهد کرد.

او پس از نشستی با رهبر اتحادیه اروپا در پکن گفت چین "همچنان نقشی سازنده بازی خواهد کرد."

چین و روسیه ده روز پیش یک قطعنامه سازمان ملل در مورد سوریه را وتو کردند که این ادعای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را در پی داشت که اقدام آن دو کشور باعث تشدید خشونت علیه معترضان سوری شده است.

در همین حال فعالان می گویند که شهر حمص متحمل بمباران های تازه شده. این شهر که یکی از کانون های اعتراضات و همچنین مقاومت مسلحانه علیه حکومت بشار اسد است، در یک هفته اخیر شاهد گلوله باران نیروهای دولتی بوده.

گروه "کمیته هماهنگی محلی" گلوله باران تازه را "بی رحمانه" توصیف کرده و بدترین مورد در چندین روز اخیر خوانده است.

ناوی پیلای بلندپایه ترین مقام سازمان ملل متحد در مساله حقوق بشر روز دوشنبه گفت که وتوی چین و روسیه، دولت آقای اسد را به گلوله باران بدون تبعیض غیرنظامیان در حمص تشویق کرده است.

خانم پیلای در یک جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل دولت سوریه را متهم به دست زدن به یک تهاجم تمام عیار برای سرکوب مخالفت ها کرد.

او گفت که حداقل ۳۰۰ نفر در حمله به حمص کشته شده اند و شمار مردگان و زخمی ها هر روز بالاتر می رود.

'ثبات خاورمیانه'

آقای ون روز سه شنبه در تالار بزرگ خلق در پکن در یک کنفرانس خبری در کنار خوزه مانوئل باروسو کمیسیون اروپایی و هرمان ون رامپوی رئیس شورای اروپایی اظهار نظر می کرد.

او پافشاری کرد که چین به صلح در سوریه متعهد است.

او گفت: "عاجل ترین و مهم ترین مساله اکنون جلوگیری از جنگ و هرج و مرج است تا مردم سوریه از رنج بیشتر آزاد شوند. این با منافع اساسی مردم سوریه سازگار است و همچنین به صلح و ثبات کل منطقه خاورمیانه کمک می کند."

به گفته آقای ون، ثبات در تمام منطقه خاورمیانه برای چین مهم است.

او گفت: " برای رسیدن به این هدف، چین تمام اقدام هایی که در چارچوب منشور سازمان ملل انجام شود را حمایت می کند. چه در اجرا و چه در اصول. ما آماده هستیم که با همه طرفین در سوریه و جامعه جهانی در تماس باشیم و به داشتن نقش سازنده خود ادامه دهیم. چین به طور یقین از هیچ گروهی حمایت نمی کند از جمله از دولت سوریه. آینده و سرنوشت مردم سوریه در دست مردم این کشور است که درباره آن تصمیم بگیرند."

آقای ون تاکید کرد که کشورش از هیچ کدام از طرفین در سوریه حمایت نمی کند، "از جمله از دولت سوریه".

هرمان ون رامپوی هم گفت که تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید درباره سوریه کاری انجام دهند.

درحالی که پارلمان اروپا در استراسبورگ برای بحث درباره خشونت های سوریه آماده می شود، گای ورهوفستات، نماینده ارشد لیبرال به بی بی سی گفت که اروپا باید انتقال سلاح به "ارتش آزاد سوریه" را مد نظر قرار دهد.

اما سایر نمایندگان از جمله چارلز تانوک از بریتانیا می گویند وضعیت در سوریه خیلی پیچیده است و خواستار احتیاط شدند.

'تحریم های اضافه'

همزمان آنگلا مرکل صداعظم آلمان از موضع گیری اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه تمجید کرده است.

او در جریان استقبال از نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در برلین گفت که موضع "قاطعانه" این اتحادیه "آشکارا به نقض حقوق بشر که دولت اسد مرتکب شده اشاره می کند."

او گفت: "اتحادیه اروپا از این موضعگیری حمایت می کند و آن را طی تحریم های بیشتر عملی خواهد کرد."

آقای عربی گفت که کشتارها در سوریه باید "همین حالا" متوقف شود و گفت که "بادهای تغییر" که طی یک سال اخیر در کشورهای عربی وزیده برای طلب کردن آنچیزی است که اروپایی ها مدت های مدید داشته اند: آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، حیثیت و کشورداری خوب.

گروه های حقوق بشر می گویند که از ماه مارس گذشته تاکنون بیش از هفت هزار نفر در سوریه کشته شده اند. دولت می گوید حداقل دو هزار عضو سازمان های امنیتی در نبرد با "تبهکاران مسلح و تروریست ها" کشته شده اند.

با این حال سوریه دسترسی رسانه های خارجی را محدود می کند و تایید شمار کشته ها ممکن نیست.



:: برچسب‌ها: ماکرو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

"سایت‌های پرکاربر در ایران که به تازگی فیلتر شده بودند، هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است"

در شرایطی که وزیر ارتباطات ایران از ۱۴ برابر شدن پهنای باند اینترنت در سال‌های اخیر در این کشور خبر داده است، دامنه اعتراض‌ها به تداوم محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های اینترنتی، به هواداران حکومت ایران رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، کاربران اینترنت از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، تا روز دوشنبه ۲۴ بهمن به سرویس‌های پست الکترونیکی یاهو و جیمیل دسترسی نداشتند و در مواردی، دسترسی به سایت‌های گوگل و گوگل‌پلاس هم قطع بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این سایت‌های پرکاربر در ایران هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) به نقل از رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش داده است که در فاصله سال ۱۳۸۸ تاکنون پهنای باند از حدود ۳۵ گیگا بایت در ثانیه به ۵۰۰ گیگا بایت رسیده است.

سایت "الف" که مدیریت آن را احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران به عهده دارد، در گزارشی با طرح این پرسش که "آیا تصوری از عواقب ضدامنیتی فیلترینگ نامناسب وجود دارد؟"، نوشته است: "مشکل کندی سرعت در حالی اتفاق می‌افتد که تا پیش از این، کاربران اینترنت با مشکل فیلترینگ هزاران سایت خارجی بی‌ربط با مسایل سیاسی یا مسایل اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کردند."

در این گزارش به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ضریب نفوذ اینترنت، نزدیک به ۴۳ درصد جمعیت ایران اعلام شده و نسبت به آثار منفی اعمال محدودیت‌های کنونی برای کاربران اینترنت در ایران که اغلب از قشر دانشجو و دانشگاهی هستند، هشدار داده شده است.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران هم پیش از این، آنچه را که "فیلترینگ مردم‌آزار" خواند، برای نظام ایران هزینه‌زا ارزیابی کرده بود.

او به خبرگزاری مهر گفته بود: "شیوه فیلترینگ اخیر و قطع بدون اطلاع بسیاری از سرویس‌های مورد مراجعه اکثر قریب به اتفاق مردم، بدون این که مسئولان قبلا توضیح قانع‌کننده‌ای به مردم داده باشند، گلایه اقشار تحصیلکرده را که چندین میلیون نفر هستند، به دنبال دارد."

این نماینده مجلس ایران از مسئولان مربوطه خواسته است تا به طور صریح و شفاف، دلایل این مساله را به مردم توضیح دهند و "بدون فراهم کردن امکانات سهل‌الاستفاده و مشابه جایگزین در داخل، بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند."

"اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد"

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران

در روزهای گذشته، مسئولان ایران، با تاکید بر افزایش خطوط اینترنت پرسرعت در این کشور، وجود مشکل در زیرساخت‌های ارتباطاتی را رد می‌کردند و تاکید داشتند که کندی سرعت اینترنت در ایران عمدی نیست و بر اثر عواملی خارج از ایران رخ داده است.

اما در عین حال، این گمانه‌زنی وجود داشت که به دنبال فراخوان مخالفان دولت ایران برای راهپیمایی در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن، نهادهای حاکم در این کشور بر شدت محدودیت‌های اینترنتی کاربران افزوده‌اند.

به دنبال آخرین انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ و اعتراضات خیابانی معترضان به نتیجه این انتخابات، گفته شد که شبکه های اجتماعی مجازی همچون سایت فیس‌بوک، نقش مهمی در سازماندهی این معترضان داشته است.

براساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، در طول مدتی که حضور خیابانی معترضان در ایران ادامه داشت، محدودیت‌های اینترنتی برای کاربران با شدت بیشتری اعمال می‌شد.

احمد توکلی هم با اشاره به احتمال مرتبط بودن محدودیت‌های اخیر با شرایط سیاسی کنونی در ایران، گفته است: "اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد."

محدودیت‌های مقطعی یا مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی اینترنت ملی؟

در عین حال، این نظر هم وجود دارد که تصمیم‌گیرندگان در ایران، در حال آزمایش زیرساخت‌های جدید برای راه‌اندازی آنچه که "اینترنت ملی" خوانده شده است، هستند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی ایران تحت عنوان "شبکه ملی اطلاعات" هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مورد توجه نهادهای فعال در بخش ارتباطات این کشور بوده است.

مهدی اخوان، قائم مقام وزیر ارتباطات ایران، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با اجرای پروژه شبکه ملی اینترنت، دغدغه‌هایمان در حوزه فیلترینگ کاهش می‌یابد، چون با اجرایی شدن این پروژه، ترافیک بین‌المللی کاهش می‌یابد.

پیش از این، به نقل از اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گزارش شده بود که "موتورهای جستجوی اینترنتی ابزار جاسوسی هستند و دلیلی ندارد افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حساب بانکی خود، از موتورهای جستجوگر استفاده کنند و از خود ردی در دنیا به جا بگذارند."

او راه‌اندازی اینترنت داخلی در ایران را زمینه‌ساز حفظ و ارتقای امنیت در ایران ارزیابی کرده بود.



:: برچسب‌ها: باغ , خورشید , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

باشگاه گلاسگو رنجرز به دلیل بدهی‌هایش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

امروز (سه شنبه ۱۴ فوریه) باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداراه مالیات اسکاتلند، رسما ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش را به دادگاه اعلام کرد.

در این مرحله باشگاه وارد روندی می‌شود که به آن مرحله administration گفته می‌شود، که در آن دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در لندن مسئولیت اداره و بازپرداخت بدهی‌های رنجرز را برعهده گرفته است. اما چنانچه در این مرحله و از طریق فروش بخشی از دارایی‌ها، بدهی‌های رنجرز پرداخت نشود، این باشگاه ناچار تن به حراج کامل دارایی‌های خود خواهد داد.

مبلغی که این باشگاه باید پرداخت کند بزودی با رای یک دادگاه مالیاتی مشخص خواهد شد، اما رقم بدهی‌های باشگاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، گلاسکو رنجرز با اعلام رسمی ورود به مرحله administration، در جدول لیگ برتر اسکاتلند ۱۰ امتیاز از دست خواهد داد. در نتیجه این تیم از سلتیک، همشهری و رقیب دیرینه خود ۱۴ امتیاز عقب می‌افتد و رقابت‌تنگاتنگ همیشگی دو تیم کمرنگ خواهد شد.

گلاسگو رنجرز که پرافتخارترین تیم در لیگ اسکاتلند است، در سه فصل گذشته قهرمان این لیگ شده است. این تیم در سال ۱۹۶۱ نایب قهرمان، و در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام برندگان جام اروپا شد.

اگر مشکل پرداخت بدهی‌های گلاسگو رنجرز تا زمان مقرر حل و فصل نشود، یوفا به این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داد.

با وجود بحران مالی گسترده فعلی، منع حضور در رقابت‌های اروپایی با توجه به درآمد ناشی از فروش حق پخش بازی‌ها و درآمدهای جانبی دیگر، مشکلات این باشگاه دوچندان خواهد شد.



:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، این مسابقات از روز دوشنبه در سالن شهید طاهریان قم به صورت دوره ای به میزبانی هیات ورزشی نابینایان و كم بینایان قم برگزار شد.

مناطق نفت خیز جنوب، توسیركان، كاشان، ایمن سازان تهران، خراسان رضوی و بهزیستی قم شش تیم حاضر در این مسابقات بودند كه در پایان جمع بندی امتیازات دور رفت و برگشت تیم های زیر عنوان های اول تا چهارم را كسب كردند:

1 - مناطق نفت خیز جنوب با 30 امتیاز

2- ایمن سازان تهران با 18 امتیاز

3- تویسركان با 15 امتیاز

4- بهزیستی قم با 15 امتیاز (تفاضل گل كمتر)

تیمهای كاشان و خراسان رضوی نیز به رتبه های پنجم و ششم دست یافتند.

7408 / 380/607



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا ' مصطفی دنیزلی '، سه شنبه شب در كنفرانس خبری پیش از بازی صبای قم و پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بازی فردا به دنبال یك فوتبال خوب و كسب نتیجه هستیم و تهاجمی ظاهر خواهیم شد.

وی ابراز داشت: در دفاع تیمی خیلی موفق نیستیم اما این امر مشكلی غیر قابل رفع نیست و می توانیم آن را مرتفع كنیم.

وی افزود: تیم پرسپولیس در چند هفته اخیر روند رو به رشد داشته است و قصد داریم لیگ را با نتیجه ای خوب به پایان برسانیم.

دنیزلی گفت: هادی نوروزی، ایمون زاید، علیرضا محمد و وحید هاشمیان برای بازی فردا مصدوم هستند و نمی توانند تیم ما را همراهی كنند.

وی بر خلاف اظهارات رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در یكی از برنامه های تلویزیونی شبكه سوم سیما اظهار داشت: تیم پرسپولیس برنامه ای برای جذب دروازه بان خارجی ندارد.

دیدار تیمهای صبای قم و پرسپولیس تهران از چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت 14:45 روز چهارشنبه در استادیوم یادگار امام راحل قم برگزار خواهد شد.

7408 /380/607



:: برچسب‌ها: جشن تولد , سبز , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، در این همایش كه صبح امروز آغاز بكار كرد، رییس و معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات كشور، معاون سازمان بازرسی و شماری از مقام های كشوری و محلی استان ایلام حضور داشتند.

همچنین افزون بر رییس پیشین دیوان محاسبات و مدرس برجسته مباحث فساد اداری استاد 'بخشنده رو' جمع زیادی از محققان، مدرسان و كارشناسان اداری و مالی و حسابرسان دستگاه های اجرایی كشور و ایلام در این همایش یك روزه شركت كردند.

علاوه بر سخنرانی 'عبدالرضا رحمانی فضلی'، مقام های كشوری و 'مجتبی اعلایی' استاندار ایلام در حاشیه این همایش ملی نیز كارگاه آموزشی 'مبانی فساد اداری' برای مدیران، كارشناسان امور مالی، اداری و حسابرسان دستگاه های اجرایی استان برپا شد.

مدیركل بازرسی استان ایلام در پایان این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: 187 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود كه 17 مقاله از بین آن ها در قالب سخنرانی و 45 مقاله نیز به صورت چاپ در كتاب مجموعه مقاله های همایش پذیرفته شد.

'علی مهدیخانی' افزود: این همایش در حوزه های 'دین و فرهنگ'، 'قوانین و مقررات'، 'مدیریت' و 'اقتصاد' برگزار شد.

وی ادامه داد: تاكید بر مقوله نظارت و پیشگیری از مهمترین رویكردهای برگزاری این همایش بود.

ك/3/565/320



:: برچسب‌ها: غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

مجلس سنا طرح بودجه در مورد اجرای پروژه های زیربنایی را نامتوازن خوانده است

سنای افغانستان (مشرانوجرگه) طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را "غیرمتوازن و عیرعادلانه" خوانده و عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) را برای ارائه توضیحات فراخوانده است.

آقای زاخیلوال این طرح را روز ۱۶ دلو/بهمن همراه با توضیحاتی در باره جزئیات آن به مجلس سنا ارائه کرد، اما فراخواندن او به جلسه روز ۲۵ دلو نشان می دهد که سناتورها به این توضیحات قانع نشده اند.

انتقاد اصلی اعضای مجلس سنا این است که در طرح بودجه سهم ولایتهای مختلف کشور به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده و به ویژه در بخش توسعه‌ای (عمرانی) این طرح، به اجرای پروژه های زیربنایی در ولایتهای مختلف به صورت برابر توجه نشده است.

کل طرح بودجه سال ۱۳۹۱ افغانستان شامل ۴.۸ میلیارد دلار است که از آن جمله ۲.۷ میلیارد آن مربوط به بودجه عادی (جاری) و بقیه بودجه توسعه‌ای است.

اما عمر زاخیلوال در پاسخ به این انتقادها به اعضای سنا گفت که اجرای پروژه های بزرگ در زمینه های مختلف و از جمله راهسازی و تولید نیروی برق در ولایتهای مختلف به طور یکسان امکان پذیر نیست.

او افزود: "پروژه هایی که اشتغالزا هستند، پروژه هایی که رشد اقتصادی در پی دارد، پروژه هایی که کشور را به پای خود ایستاد می کند (خودکفا می کند)، پروژه های اساسی و زیربنایی هستند؛ این ها پروژه های شاهراهها هستند، پروژه های تولید برق هستند، پروژه های بندهای بزرگ (سدهای بزرگ) هستند. این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود."

عمر زاخیلوال

زاخیلوال: "این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود"

این در حالی است که در سالهای گذشته هم هر دو مجلس شورای ملی افغانستان طرح بودجه را مورد انتقاد قرار دادند که در آن اجرای پروژه اقتصادی در ولایت‌های مختلف به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده است.

یکی از مهمترین انتقادهای نمایندگان ساخت راه در ولایتهای در ولایتهای مختلف بوده است.

نمایندگان شماری از ولایتها در شورای ملی حکومت را متهم به اختصاص دادن پولهای بزرگ به شماری از ولایتهای مشخص کردند و گفتند که برخی دیگر از ولایت از نظر نادیده گرفته شده است.

آقای زاخیلوال در حالی به مجلس سنا در مورد طرح بودجه سال آینده فراخوانده شده که مجلس نمایندگان او را به دلیل تغییر در طرح بودجه سال ۱۳۸۹ بدون موافقت مجلس در نیمه سال متهم کردند و قرار است که او در ارتباط با همین موضوع روز شنبه آینده استضاح شود.

از سوی دیگر اعضای مجلس نمایندگان (ولسی جرگه) گفته اند که ۱۴ وزیر دیگر به دلیل مصرف کردن تنها کمتر از ۴۰ درصد بودجه توسعه ای خود، باید به مجلس پاسخ دهند.

مجلس، طرح استجواب این وزیران و همچنین طرح استضاح بسم الله محمدی، وزیر داخله/کشور را به دلیل کشته شدن هشت کودک در اثر بمباران نیروهای خارجی در ولایت کاپیسا در شمال شرق کابل همزمان با استیضاح آقای زاخیلوال روز دوشنبه، ۲۴ دلو تصویب کرد.

بر اساس قانون، مجلس سنا تا شش روز دیگر باید طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را به مجلس نمایندگان بفرستد.

با توجه به جنجالهایی که در بودجه دو سال اخیر مطرح است، احتمال آن وجود دارد که اعضای مجلس نمایندگان انتقادها و سوالهایی را در مورد بودجه سال آینده هم مطرح کنند.



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

25 بهمن 1367

حكم تاریخی ارتداد سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی الاصلِ انگلیسی، به دلیل اهانت به اسلام، قرآن و پیامبر اكرم (ص) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان از سوی امام خمینی (ره) صادر شد .

25 بهمن 1362

درجریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق مناطق مسكونی شهرهای بهبهان و مسجد سلیمان را مورد حمله هوایی قرار داد.

25 بهمن 1357

حضرت امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی در پیامی از مردم خواستند كه به منظور سازندگی و آغاز زندگی نوین به اعتصابات چندین ماهه و سراسری خاتمه دهند و به كار و سازندگی مشغول شوند.

25 بهمن 1357

امام خمینی( ره) در پیامی به مردم استان آذربایجان و خصوصا تبریز از آنان خواستند كه با تمام قوا برای سركوبی وابستگان رژیم فاسد كه دست به اخلال در نظم عمومی زده اند، قیام كنند و همانند تهران به این حركات مذبوحانه خاتمه دهند. عناصر ضدانقلاب و ساواكی ‏ها در نقاط مختلف شهر تبریز موضع گرفته و با تیراندازی‏های گسترده، عده زیادی از مردم شهر را به خاك و خون كشیده بودند.

25 بهمن 1333

مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی در نجف گشایش یافت. این مدرسه در ضلع شرقی حرم امیرمؤمنان علی (ع)، قرار دارد كه به منظور تقویت حوزۀ علمیه نجف و با مدیریت مرحوم حاج شیخ نصرالله خلخالی احداث شد تا طلاب و فضلای جوان در آن مشغول تحصیل، تدریس و تحقیق شوند.

25 بهمن 1330

'حسین فاطمی' وزیر امور خارجه كابینه 'محمدمصدق' هنگام سخنرانی در یك مجلس عمومی هدف سوءقصد قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

25 بهمن 1322

سرتیپ 'حاجعلی رزم‌آرا' از ریاست ستاد ارتش بركنار و سرتیپ 'علی ریاضی' معاون وزارت جنگ، جانشین وی شد.

25 بهمن 1321

در پی استعفای 'احمد قوام'(قوام‌السلطنه) از نخست‌وزیری 'علی سهیلی' برای دومین بار مامور تشكیل كابینه شد. كابینه وی تا 25 اسفند 1322 دوام داشت.

25 بهمن 1319

سفارت آمریكا از وزارت امور خارجه ایران فهرستی از كشتی های ثبت شده ایران را درخواست كرد.

25 بهمن 1316

پیمان سعدآباد در جلسه امروز مجلس شورای ملی به تصویب رسید. این پیمان در ۱۷ تیر ماه بین چهار كشور عراق‌، افغانستان‌، تركیه وایران به امضاء رسید كه به موجب آن چهار كشور متعهد شدند در منطقه‌، از یكدیگر در صورت بروز خطر حمایت متقابل كنند. انعقاد این پیمان به درخواست كشور انگلستان بود.

25 بهمن 1303

با تصمیم مجلس شورای ملی، احمد شاه از فرماندهی كل قوای ایران عزل و رضاخان به جای آن به این سمت منصوب شد. با از دست دادن مهم‏ترین اهرم قدرت شاه قاجار، زمینه برای انقراض این سلسله، بیش از پیش فراهم شد.

25 بهمن 1301

'مستوفی‌الممالك' وزیران پیشنهادی خود را به 'احمدشاه' معرفی كرد. 'رضاخان' در كابینه وی همچنان وزارت جنگ را عهده دار است.

اطلاع*2002*1717



:: برچسب‌ها: واشنگتن , زمستان , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

باشگاه گلاسگو رنجرز به دلیل بدهی‌هایش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

امروز (سه شنبه ۱۴ فوریه) باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداراه مالیات اسکاتلند، رسما ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش را به دادگاه اعلام کرد.

در این مرحله باشگاه وارد روندی می‌شود که به آن مرحله administration گفته می‌شود، که در آن دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در لندن مسئولیت اداره و بازپرداخت بدهی‌های رنجرز را برعهده گرفته است. اما چنانچه در این مرحله و از طریق فروش بخشی از دارایی‌ها، بدهی‌های رنجرز پرداخت نشود، این باشگاه ناچار تن به حراج کامل دارایی‌های خود خواهد داد.

مبلغی که این باشگاه باید پرداخت کند بزودی با رای یک دادگاه مالیاتی مشخص خواهد شد، اما رقم بدهی‌های باشگاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، گلاسکو رنجرز با اعلام رسمی ورود به مرحله administration، در جدول لیگ برتر اسکاتلند ۱۰ امتیاز از دست خواهد داد. در نتیجه این تیم از سلتیک، همشهری و رقیب دیرینه خود ۱۴ امتیاز عقب می‌افتد و رقابت‌تنگاتنگ همیشگی دو تیم کمرنگ خواهد شد.

گلاسگو رنجرز که پرافتخارترین تیم در لیگ اسکاتلند است، در سه فصل گذشته قهرمان این لیگ شده است. این تیم در سال ۱۹۶۱ نایب قهرمان، و در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام برندگان جام اروپا شد.

اگر مشکل پرداخت بدهی‌های گلاسگو رنجرز تا زمان مقرر حل و فصل نشود، یوفا به این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داد.

با وجود بحران مالی گسترده فعلی، منع حضور در رقابت‌های اروپایی با توجه به درآمد ناشی از فروش حق پخش بازی‌ها و درآمدهای جانبی دیگر، مشکلات این باشگاه دوچندان خواهد شد.



:: برچسب‌ها: رنگ , برلین , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
توز و مانچینی

توز بعد از چندین ماه اختلاف با مانچینی و دوری از مسابقات به منچستر بازگشته است

کارلوس توز در آستانه بازگشت به ترکیب تیم منچستر سیتی گفته روبرتو مانچینی با او 'مثل سگ' رفتار کرده است.

توز بعد از امتناع از بازی مقابل بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در سپتامبر گذشته، در هیچ مسابقه‌ای بازی نکرده و پیش از بازگشتش به منچستر، از ۷ نوامبر گذشته بدون اجازه باشگاهش در آرژانتین بسر برده است.

توز که مدعی شده مانچینی او را تحقیر کرده، روز دوشنبه گفت: "من آماده‌ام به تیم برگردم و برای پیروزی تیم حداکثر تلاشم را بکنم".

منچسترسیتی منتظر گزارش آمادگی جسمی توز است. مانچینی هم که قبلا گفته بود "کار توز با این باشگاه تمام شده"، اکنون می‌گوید توز می‌تواند به سیتی برای قهرمانی در لیگ برتر کمک کند.

اما هنوز مشخص نیست که باشگاه نسبت به برخی از صحبت‌های توز در مصاحبه طولانی‌اش با تلویزیون آرژانتینی فاکس اسپورتز چه واکنشی خواهد داشت.

کارلوس توز

کارلوس توز در بازی مقابل بایرمونیخ از بازی کردن امتناع کرد

توز در آن گفت‌وگو اظهار کرده که: "من واقعا فکر می کنم که اشتباهی نکردم، اما اگر (باشگاه فکر می‌کند) من مقصرم، عذرخواهی می‌کنم. و اگر این درست باشد که مانچینی از بازگشت من استقبال می‌کند، البته من هم از این موضوع خوشحالم. اما اگر فقط این حرفها برای رسانه‌ها گفته شده، جواب من نه است".

پیشینه مشکلات توز با منچسترسیتی

سپتامبر 2011 - مانچینی به دلیل امتناع توز از بازی کردن، خواستار پایان حضور توز در ترکیب منچسترسیتی شد

اکتبر 2011 - توز به تخطئی از قرارداد محکوم شد و به پرداخت نشدن چهار هفته حقوقش جریمه شد. البته بعدا جریمه به دو هفته کاهش یافت

نوامبر 2011- توز از حضور در تمرینات تیم خودداری کرد

دسامبر 2011- درخواست رسمی آث میلان برای انتقال توز رد شد

ژانویه 2012- مذاکرات انتقال توز به آث میلان شکست خورد

ژانویه 2012- فصل انتقالات بدون نتیجه برای توز به پایان رسید

فوریه 2012- مانچینی نام توز را به لیست 25 نفره باشگاه اضافه کرد

فوریه 2012- باشگاه منتظر نتیجه تست آمادگی جسمی و حضور توز در زمین تمرین

توز در تشریح شرایط روز بازی با بایرمونیخ،گفته: "من در وضعیت روحی بدی بودم، وقتی دو هیچ عقب بودیم نایجل دی یونگ به جای ژکو وارد زمین شد، تصور من این بود که با این تعویض، تیم قرار است دفاعی بازی کند برای همین روی نیمکت راحت نشستم. ژکو هم که بیرون آمد خیلی عصبانی بود و چون تونل خروجی بسته بود مجبور شد کنار مانچینی بشیند. آنها شروع کردند به مشاجره؛ ژکو بوسینیایی حرف می‌زد و مانچینی به ایتالیایی فحش می‌داد. واقعا وضع افتضاحی بود".

توز افزود: "در آن شرایط من رفتم و روی نیمکت نشستم. اما مانچینی ندید که من به سمت نیمکت برگشته ام، چون داشت جرو بحث می‌کردم. اما وقتی سرش را برگرداند و مرا دید می شود تصور کنید که چه پیش آمد. او در وسط مشاجره، به من گفت تو به گرم کردن ادامه بده. انگار که دارد با یک سگ حرف می‌زند. وقتی مانچینی با آن لحن با من صحبت کرد من گفتم 'نه من بازی نمی کنم'. من واقعا می‌خواستم بازی کنم اما مربی به دلیل مشاجره‌اش با ژکو عصبانی بود".

توز افزوده: "سپس مانچینی شروع کرد به فحش دادن به من و با اینکه من کاملا خونسرد و آرام بودم، او حرف‌های بسیار زشتی به من زد".

توز و مانچینی

توز با وجود ابراز تمایل به بازگشت به ترکیب تیم، به شدت از مانچینی انتقاد کرده است

منچسترسیتی توز را به دلیل ماندن در آرژانتین و بازنگشتن به منچستر ، ۱.۲ میلیون پوند جریمه کرد و حقوق (هفته‌ای دویست هزار پوند) او را نیز از آن موقع نپرداخته است. با اینکه گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن او به اینتر میلان، آث میلان، و پاری سن ژرمن در فصل انتقالات زمستانی بود، اما اتفاقی نیافتاد.

قراداد توز تا ژوئیه ۲۰۱۴ است و با وجود ابراز تمایل به بازگشت به تیم، معلوم نیست که هواداران سیتی چه واکنشی نشان خواهند داد.

توز می‌گوید به هوداران اطلاعات غلطی داده‌اند: "وقتی به آنها گفتند من نخواستم که برای تیم بازی کنم، طبیعی است که آنها علیه من شوند. من واقعا نفهمیدم چرا چنین شد. من که با تمام وجود برای تیم زحمت کشیده بودم، وقتی دیدم پیراهنی را که نام من روی آن بود آتش می‌زدند و شعارهای توهین آمیز علیه من می‌دادند، واقعا اذیت شدم. من هرچه در توان داشتم برای تیم گذاشتم. اما بالاتر از همه چیز من عاشق فوتبال هستم و می‌خواهم بازی کنم".



:: برچسب‌ها: آبی , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،یك مقام امنیتی جمهوری داغستان روز سه شنبه به ریانووستی گفت:نیروهای امنیتی این جمهوری جسد'ابراهیم خلیل داوودف' رهبر سازمان تروریستی 'امارات قفقاز' و فرمانده جنگجویان داغستان را شناسایی كردند.

بر پایه این گزارش، جسد داوودف در منطقه كوهستانی'قره بوداغ كند' پیدا شد كه در روزهای اخیر شاهد درگیری های مسلحانه نیروهای امنیتی و جنگجویان بوده است.

بامداد امروز در منطقه 'ناژای یورت' جمهوری چچن واقع در مجاورت مرز با داغستان نیز درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جنگجویان رخ داد كه بر اثر آن سه مامور پلیس كشته و شش مامور امنیتی دیگر مجروح شدند.

منطقه قفقاز روسیه كه جمهوری های داغستان و چچن در آن قرار دارد، در روزهای اخیر نسبتا ناآرام بوده است.

شب گذشته بر اثر انفجار بمب در استان استاوروپول معاون مفتی این استان روسیه كشته شده بود.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: برف , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'نصرالله گنجعلیخانی' شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: به دلیل كسب نتایج ضعیف تیم مس كرمان با سرمربیگری 'میروسلاو بلاژویچ'،‌ هیات مدیره باشگاه مس كرمان تصمیم به معرفی سرمربی جدید گرفت.

وی ادامه داد: همچنین بلاژویچ تا پایان فصل به عنوان مدیر فنی تیم مس كرمان به فعالیت خود در این باشگاه ادامه می دهد.

گنجعلیخانی گفت: بلاژویچ، فردا (چهارشنبه) در دیدار مس كرمان با تراكتورسازی تبریز برای آخرین بار به عنوان سرمربی روی نیمكت خواهد نشست.

به گزارش ایرنا، ابراهیم قاسمپور، پس از بلاژویچ و 'صمد مرفاوی' سومین سرمربی تیم مس كرمان در فصل جاری رقابت های لیگ برتر فوتبال است.ك/3

7443/8154

1589



:: برچسب‌ها: سفر , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی مدیران كل دفاتر امور زنان و خانواده وزارت كشور به منظور آشنایی با كلیات مدیریت بحران، پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه به امضای طرفین رسید.

در این تفاهم نامه كه به امضای زهرا حاج عباسقلی مدیركل دفتر امور بانوان وزارت كشور و فرحناز رافع رییس سازمان داوطلبان هلال احمر رسید مقرر شد افراد یاد شده در كارگاه آموزشی، پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه شركت كنند.

اجتمام**7029 ** 1569**



:: برچسب‌ها: دوچرخه , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمدرضا مهماندار' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مركز معاینه فنی نیایش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آنكه در سفرهای نوروزی تعداد زیادی از مردم در جاده ها تردد می كنند باید ایمنی را افزایش دهیم و مهمترین راهكار آن انجام معاینه فنی خودرو است.

وی از شهروندان خواست كه پیش از آغاز سفرهای نوروزی، خودرو خود را معاینه فنی كنند.

مهماندار همچنین بر بستن كمربند ایمنی در خودرو برای سرنشینان بویژه سرنشینان عقب تاكید كرد و از رانندگان خواست تا این مهم را جدی بگیرند.

رییس پلیس كشور با اشاره به وضعیت و كیفیت ایمنی خودروها در كشور افزود: هنوز هم خودروهایی با عمر بالای 10 تا 15 سال فعال هستند كه دارای كیفیت مناسب نیستند و تنها با معاینه فنی می توان نقایص را برطرف كرد چون در مراكز معاینه فنی سیستم ترمز، تعلیق و روشنایی خودرو كنترل می شود.

مهماندار با اشاره به مصوبه قانون معافیت پنج ساله خودروها افزود: حتما دلایلی برای تصویب این قانون در مجلس وجود داشته است و در تلاشیم مدت زمان معاینه فنی خودروها را كوتاهتر كنیم.

وی با بیان اینكه معاینه فنی خودرو باید با رغبت رانندگان انجام شود، افزود: باید این نیاز احساس شود و رانندگان بدانند كه این مهم با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا پلیس جدیتی در كنترل معاینه فنی به خرج نمی دهد، گفت: اولا ما جدیت را در اعمال قانون و كنترل معاینه فنی خودرو همچون گذشته داریم و هر جا با راننده ملاقات كنیم چه در زمانی كه تخلفی مرتكب شده باشد و چه در زمان های دیگر اولین اقدام كنترل معاینه فنی آن است.

وی اضافه كرد: به نظر می رسد قبل از آنكه معاینه فنی بصورت اجبار در خودروها كنترل شود باید فرهنگ آن در رانندگان ایجاد شود.

رییس پلیس راه كشور گفت: طی 9 ماهه امسال دو هزار و 81 نفر فقط در جاده ها كشته شده اند كه در مقایسه با گذشته این روند كاهش داشته است.

وی افزود: آمارهای اخیر نشان می دهد از هر صد نفر آسیب دیده حوادث 4 نفر فوت كرده اند در حالی كه سال گذشته از هر صد نفر 15 نفر فوت كرده اند.

وی تاكید كرد: هر چه بیشتر برایمنی خودرو تمركز كنیم از تعداد تلفات حوادث رانندگی كاسته خواهد شد.

مهماندار بر تجهیزات ایمنی خودروها نیز تاكید كرد و از خودروسازان خواست تا به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند یا خیر؟ گفت: همه خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند اما این خودروها در مراكز ویژه ناجا معاینه فنی می شوند.

تهرام/ 9136/1348



:: برچسب‌ها: ژاپن , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانك دی در بازار دوم با جا به جایی 120 میلیون سهم و نرخ 410 ریال از آن خود كرد.

كمترین حجم معاملات را همچون روزهای گذشته شركت سبحان دارو در بازار اول با خرید و فروش 500 سهم و نرخ 13 هزار و 429 ریال داشت.

قند شیروان، قوچان و بجنورد در بازار دوم با افزایش قیمت 4.9 درصد به نرخ 9 هزار و 966 ریال رسید و بیشترین افزایش قیمت را در بازارهای فرابورس كسب كرد.

بیشترین كاهش قیمت را نیز لیزینگ ایرانیان با كاهش قیمت 4.9 درصد و نرخ دو هزار و 246 ریال در بازار اول فرابورس داشت.

** حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق مشاركت نارنجستان با جابجایی 210 هزار و 890 برگه داشت.

حجم اوراق دیگر به ترتیب 116 هزار و 110 برگه اجاره سامان، 21 هزار و 670 برگه مشاركت نفت فصلی، 10 هزار و 262 برگه مشاركت ایران شرق، هزار و 810 برگه گواهی سپرده سعدی، یك هزار و 240 برگه مشاركت توسعه، 800 برگه اجاره ماهان 2 و 140 برگه اجاره ماهان به قیمت هر برگه یك میلیون ریال جا به جا شد.

** تلاش برای افزایش سود اوراق مشاركت فرابورس ادامه دارد

شركت لیزینگ ایران شرق درخواست خود را مبنی بر افزایش سود اوراق مشاركت لیزینگ ایران و شرق به 20 درصد ارائه كرده كه هم اكنون مراحل انعقاد قراردادهای مربوطه و كسب مجوز در جریان است.

قیمت امروز اوراق تسهیلات مسكن نیز حدود یك درصد افزایش داشت و در مرز 77 هزار ریال مبادله شد.

اقتصام** 9141/1594



:: برچسب‌ها: گل , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'ویلیام كاربو ریكاردو' صبح روز ( سه شنبه) در مراسم افتتاح دفتر جدید انجمن دوستی ایران و كوبا تاكید كرد: كشورهای غربی هیچگا فكر نمی كنند كه ایران باید به حقوق خود در استفاه صلح آمیز از انرژی هسته ای دست یابد.

وی با اشاره به اتهامات مختلف آمریكا علیه ایران، كوبا و ونزوئلا تصریح كرد : هدف اصلی آمریكایی ها براندازی كشورهایی است كه می خواهند استقلال داشته باشند.

سفیر كوبا درتهران با اشاره به توسعه روابط تهران و هاوانا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: در طول سی و سه سال گذشته روابط میان دو دولت و ملت ایران و كوبا روز به روز افزایش و توسعه یافته است.

كاربو ریكاردو با بیان اینكه در صحنه های بین المللی هرجایی كه نیاز به حمایت تهران و هاوانا از یكدیگر باشد، دو طرف از هم حمایت می كنند، خاطرنشان كرد:تبادل هیات های مختلفی در سطوح گوناگون میان ایران و كوبا صورت می گیرد و سفر اخیر آقای احمدی نژاد به هاوانا از آن جمله است.

سفیر كوبا در تهران با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران در دی ماه گذشته به منطقه آمریكای لاتین از جمله كشور كوبا گفت: در این سفر ملاقات های موفقی میان آقای احمدی نژاد با فیدل و رائول كاسترو صورت گرفت.

ویلیام كاربو ریكاردو همچنین به توسعه روابط دو كشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره كرد و افزود: قرار است در چند روز آینده نشستی برای اجرایی كردن قراردادهایی كه اخیرا میان دو كشور بسته شده است، برگزار شود.

وی در رابطه با اعمال تحریم های یكجانبه آمریكا و اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: فیدل كاسترو در بیانیه های خود كه در روزنامه های كوبا منتشر می شود، بارها هشدار داده است تحریمی كه منجر به حمله به ایران شود، چه عواقبی را در پی خواهد داشت.

' هادی خوانساری' رییس انجمن دوستی ایران و كوبا نیز در این مراسم ابراز امیدواری كرد كه نشست های خبری و برنامه های مختلف كشورهای آمریكای لاتین در دفتر جدید انجمن دوستی ایران و كوبا برگزار شود.

وی همچنین از تاسیس مجمع گروه های دوستی ایران با كشورهای قاره آمریكا مانند آرژانتین، برزیل، كوبا، كانادا و ونزوئلا خبر داد.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، كارشناس سابق مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق سرمایه گذاری یكم كارگزاری بانك كشاورزی با بیش از پنج هزار میلیارد ریال علاوه بر اختصاص بیشترین ارزش، 25 درصد از ارزش كل صندوق ها را در اختیار دارد.

'ایمان مقدسیان' ادامه داد:این صندوق سرمایه گذاری مانند دیگر صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، فعالیت اصلی خود را به سرمایه گذاری در اوراق بهاداری مانند اوراق مشاركت، صكوك، گواهی سپرده و سایر موارد مجاز در امید نامه اختصاص می دهد.

وی تصریح كرد:در بین صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق سرمایه گذاری سپهر اول با مدیریت شركت كارگزاری بانك صادرات ایران نیز بزرگترین صندوق محسوب می شود. این صندوق سرمایه گذاری بیش از یك هزار و 460 میلیارد ریال ارزش دارد.

این كارشناس بازار سرمایه افزود : بیش از 68 هزار نفر تا پایان هفته گذشته در صندوق های سرمایه گذاری حضور داشتند كه 67 هزار و 600 نفر از آنان سرمایه گذار حقیقی بودند.

وی ادامه داد: درمجموع تعداد 29 هزار نفر از سرمایه گذاران صندوق ها در صندوق های اوراق بهادار با درآمد ثابت حضور داشتند كه صندوق آتیه ملت با 21 هزار سرمایه گذار پر مخاطب ترین صندوق بود.

مقدسیان درباره بازدهی صندوق های سرمایه گذاری اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری بنا به ماهیت سرمایه گذاری خود عملكردهای متفاوتی را به نمایش گذاشته اند، به طوری كه همواره عملكرد صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و صندوق های مختلط از نوسان كمتری نسبت به صندوق های سرمایه گذاری در سهام برخوردارند.

وی اضافه كرد: دربین صندوق هایی كه بخش بیشتر دارایی های خود را به سرمایه گذاری در سهام اختصاص می دهند، صندوق های سرمایه گذاری سینا، آرین و كارگزاری بانك صادرات از بازدهی بیشتری برخوردار بودند.

كارشناس سابق مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : صندوق سرمایه گذاری سینا با 27، آرین با 23 و كارگزاری بانك صادرات با 20 درصد بازدهی عملكرد بهتری نسبت به سایر صندوق ها در طول 11 ماهه سال 90 داشته اند.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: آیفون , وابسته به تکزاس , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'محمود زنده نام' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:استان اصفهان با برگزاری برنامه ها وجشنواره های سینمایی و هنری، فیلم سازان،نویسندگان و هنرمندان توانایی را پرورش داده است.

وی خاطرنشان كرد: سومین جشنواره فیلم فجر اصفهان مطالبات مردم فرهنگی این استان را با فراهم كردن امكانات و فضاهای نمایش فیلم و آثار خوب سینمایی محقق كرده باشد.

وی با بیان اینكه اصفهان از استانهایی بود كه بیشترین استقبال را از جشنواره فیلم فجر داشت، تصریح كرد:با توجه به فرهنگی و توریستی بودن این شهر جز این از هنرمندان و مردم اصفهان انتظار نمی رفت.

زنده نام،امكانات صوتی و تصویری سینماهای اصفهان را با توجه به پتانسیل اصفهان در برگزاری جشنواره های مختلف رامطلوب دانست .

وی با اشاره به اینكه جشنواره های استانی از برنامه های سی امین دوره فیلم فجر بود،گفت:باید تجربه هایی كه در این دوره كسب شد، بعنوان مستند و توشه فرهنگی برای سال آینده مورد بهره برداری مسئولین قرار بگیرد.

مدیر امور استانهای جشنواره بین المللی فیلم فجرگفت:امید است در سالهای آینده همه استانهای كشور از جشنواره فیلم فجر كه ثمره فرهنگی انقلاب اسلامی است، برخوردار شوند.

وی افزود: امسال 500 هزار فیلم در قالب بسته های فرهنگی به صورت آثار ویدیویی از سینمای ایران و جهان بین مردم سراسر كشور بویژه در مناطق دور افتاده توزیع شد.

وی با اشاره به اینكه فیلم ها برای افزایش سطح دانش وعلاقه مندی مخاطبین به سینما در تمام كشور توزیع شد،گفت:این فیلم های سینمایی در گونه های خانوادگی ،اجتماعی،كودك و نوجوان،پلیس و كمدی بود.

سومین جشنواره استانی فیلم فجر در اصفهان از 17 تا 24 بهمن ماه با اكران 20 فیلم برگزار شد و شامگاه گذشته با معرفی برترینها به كار خود پایان داد.

8114/1042



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

خبرگزاری فرانسه اعلام كرد: همزمان با نخستین سالگرد اعتراض ها ضد حكومت آل خلیفه در بحرین، شماری از اهالی روستاهای شیعه نشین این كشور در صدد راهپیمایی به سمت میدان لولوء در منامه بودند كه نیروهای امنیتی مانع آنان شدند.

میدان لولوء، سمبل اعتراض های مردمی علیه حكومت آل خلیفه دربحرین به شمار می آید.

یكی از شاهدان عینی در این باره گفت كه صدها نفر از فعالان بحرینی با پوشیدن كفن و در دست داشتن پرچم كشورشان، شعارهایی علیه نظام حاكم به وی‍ژه 'سرنگون باد حمد' سر داده و به سمت میدان لولوء در حركت بودند.

وی با اشاره به اینكه میدان مزبور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد گفت كه این افراد از مناطق 'السنابس' و 'الدیه' و'جد حفص' به سمت میدان لولوء در حركت بودند كه نیروهای امنیتی با استفاده از گازاشك آور و بمب های صوتی توانستند آن دسته از كسانی را كه به 500متری ورودی این میدان رسیده بودند، پراكنده كنند.

هنوز مشخص نیست كه این اقدام نیروهای امنیتی، تلفاتی در بین تظاهركنندگان داشته است یا خیر؟

به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی از روستاهای شیعه نشین بحرین از ساعت های نخست امروز صحنه راهپیمایی گسترده به سمت میدان لولوء بود.

مسوولان بحرینی این میدان را به یك تقاطع عادی تبدیل و آن را تقاطع 'فاروق' نامیده اند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه كه به طور جداگانه از مخالفان شیعه و گروه الوفاق كه نماینده گروه شیعه این كشور است، فعالیت می كند از تصمیم خود برای حضور در میدانی كه میدان شهدا نام گرفته است خبر داده بود.

این ائتلاف تصاویری از فعالان كفن پوش منتشر و اعلام كرد كه در صدد حركت به سمت محل مزبور است.

مخالفان بحرینی عصر روز گذشته با صدور بیانیه ای مشترك تاكید كردند كه میدان لولوء سمبل جنبش اعتراض آمیز به شمار می آید اما فقط این میدان نیست كه مخالفان سیاسی در آن،درخواست های خود را مطرح خواهند كرد.

جمیعت الوفاق بحرین نیز امروز با اعلام اینكه نیروهای امنیتی با حمله به مناطق السنابس و البرهامه مرتكب جنایت شدند، از ادامه حضور این نیروها در مناطق مزبور خبر دادند.

این گروه در بیانیه خود اعلام كرد كه نیروهای امنیتی بحرین دستگیری های گسترده ای را در مناطق متشنج آغاز كرده و تعداد فراوانی از این نیروها در این مناطق مستقر شده اند.

در این بیانیه به نام 13نفر از جمله یك زن كه نیروهای امنیتی آنان را دستگیر كره اند اشاره شده است.

مترجمام **1110**1369



:: برچسب‌ها: خانواده , خورشید , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت نیرو، شركت مدیریت منابع آب ایران وسعت پوشش برفی كشور را تا پایان هفته دوم بهمن ماه 305 هزار كیلومتر مربع اعلام كرد، در حالی كه مساحت پوشش برف كشور در زمان مشابه سال گذشته، 291 هزار و 761 كیلومتر مربع بوده است.

بر اساس این گزارش، وسعت پوشش برفی كشور از ابتدای سال آبی جاری تاكنون در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته، پنج درصد افزایش یافته است.

همچنین شركت مدیریت منابع آب ایران متوسط ارتفاع آب معادل برف كشور را در این مدت 9 میلیمتر اعلام كرده است كه از كاهش 20 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته خبر می دهد.

متوسط ارتفاع آب معادل برف كشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، 2/11 میلیمتر گزارش شده بود.

همچنین حجم آب معادل برف از ابتدای مهر ماه سال جاری تاكنون به دو میلیارد و 745 میلیون مترمكعب رسیده است كه در مقایسه با سال آبی گذشته از كاهش 16 درصدی خبر می دهد.

بر اساس این گزارش، حجم آب معادل برف كشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، سه میلیارد و 268 میلیون متر مكعب گزارش شده بود.

اقتصام**2021**1594



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه در این باره اعلام كرد یك مسوول امنیتی یمن گفت كه فردی انتحاری در نخستین ساعات امروز در مقابل دفتر كمیته انتخابات ریاست جمهوری در یمن خود را منفجر كرد.

این اقدام انتحاری یك هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

این مقام مسوول یمنی كه نام وی ذكر نشده است در این باره گفت فرد انتحاری كمربند انتحاری را لحظاتی قبل از رسیدن به ساختمان كمیته انتخاباتی در عدن منفجر كرد كه منجر به كشته شدن وی شد. در این حادثه به كسی آسیب نرسید.

رویترز اعلام كرد این حادثه نشان می دهد برخی با انتخابات كه قرار است روز 21 فوریه جاری (2 اسفند) در این كشور برگزار شود، مخالفند.

در ماه گذشته نیز افراد مسلح ناشناسی به دفتر كمیته انتخاباتی در استان الضالع در جنوب این كشور حمله كردند.

مترجمام**1408**1369



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , نور , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

چهاردهم فوریه (بیست وپنجم بهمن)، روزعشاق یا "ولنتاین"، اگرچه یک پدیده غربی است، اما حالا تبدیل به یک پدیده جهانی شده و نقاط مختلف جهان را در نوردیده است.

حالا کمتر جوانی را در سراسر جهان می توان یافت که این روز را نشناسد.

دراین روز، درکشورهایی که رابطه های عاطفی وعاشقانه "جرم" پنداشته نمی شود، دختران وپسران عاشق همدیگر را می بینند، به یکدیگرهدیه می دهند و به تفریحگاه ها می روند.

اما حکایت های عاشقانه دختران و پسران افغان تفاوت دارد. در افغانستان، باورهای سنتی و گرایش های قومی و منطقه ای سبب شده است که خیلی از رابطه های عاشقانه پایانی تراژیک داشته باشند و عاشق پیشه های زیادی درعشق شان ناکام شوند.

درشهر های افغانستان دختران و پسران، در شکل‌دهی رابطه های عاطفی و عاشقانه تا حدی دست باز دارند. جوانان در دانشگاه ها، مکاتب، مراکزفرهنگی و فروشگاه ها به دور ازچشم خانواده ها همدیگر را می بینند و عاشق می شوند.

اما وقتی زمان ازدواج فرا می رسد، عمدتا اختیار اصلی به دست خانواده هاست، خانواده هایی که راضی نیستند پسران و دختران شان قبل از ازدواج، همدیگر را ببیند یا با هم صحبت کنند.

شاید به همین دلایل است که درافغانستان، بیشتر رابطه های عاشقی با گریه و دلتنگی های نفسگیر همراه است، گریه هایی که دختران و پسران عاشق به خاطر نرسیدن و حتی ندیدن همدیگر سر می دهند.

در افغانستان جوانان برای دیدن معشوق شان حتی در روز "ولنتاین" هم زجر می کشند و باید برای خانواده های شان رفتن به دانشگاه، مکتب، بازار یا خانه دوستان را بهانه کنند.

"عاشق پیشه های ناکام"

در سال های پیش دردانشگاه کابل جوانان زیادی را می شناختم که حکایت های شنیدنی از عشق و عاشقی داشتند. اماحالا بیشتر این عاشق پیشگان می گویند که رابطه های عاشقی شان به ازدواج نمی انجامد.

یکی از این جوانان اهل نیمروز که خواست در گزارش نامش را "تمیم" بگیرم به دلیل شکست در یک رابطه عاشقانه پس از سه سال درس در دانشگاه کابل را ترک کرده است.

او می گوید سه سال عاشق یک دختر اهل کابل بوده است. اما مخالفت خانواده دختر سبب شده است که هرگز به او نرسد.

تمیم می گوید: "سال اول دانشگاه با هم آشنا شدیم، اما این آشنایی به یک رابطه عاشقانه منجرشد و ما عاشق همدیگرشدیم. پس از دوسال چندین بار خواستگاری رفتیم اما وابستگی های متفاوت (زبانی) خانواده های ما باعث شد که پدر دختر جواب رد بدهد".

تمیم می گوید: "دخترمورد علاقه ام مجبور شده بنا به اصرار خانواده اش با پسردیگری نامزد شود. من به شدت شوکه شده بودم و نتوانستم درس هایم را ادامه دهم و درنهایت هم ترک تحصیل کردم. با خودم تعهد کردم که با کسی دیگر ازدواج نکنم".

نرگس نام مستعار یک دختر جوان است که در یک مرکزفرهنگی در کابل کارمی کند. او می گوید درافغانستان خانواده، دوستان و قوم وخویش به خود حق می دهند که درهمه مسایل خصوصی جوانان دخالت کنند و حتی اینکه آدم عاشق که باشد و به که علاقه نداشته باشد.

اومی گوید: "من ازدوسال به این طرف جوانی را دوست دارم که از ولایت و منطقه ما نیست، اما به این دلیل بار ها ازسوی نزدیکان و حتی پسرانی که فقط از ولایت ما هستند مورد تهدید قرارگرفتم که پسرمورد علاقه ام را فراموش کنم."

این جوانان هشدارمی دهند که اگر با پسری که از ولایت ما نیست ازدواج کنی کشته خواهی شد.

موبایل، وسیله برای عشق ورزیدن پنهانی

در این میان موبایل ابزاری خوبی برای زنده نگه داشتن رابطه های عاشقانه و وسیله ای مناسب ارتباطی عاشق پیشگان محسوب می شود.

شماری از جوانان عاشق پیشه می گویند آنها اگر نتوانند همدیگر را در روز "ولنتاین" ببینند، فقط می توانند با موبایل این روز را به همدیگرتبریک بگویند.

احمد الله یکی ازجوانان کابل می گوید خیلی از رابطه های عاشقانه ازطریق صحبت های تلفنی شکل می گیرد. چون در افغانستان جوانان نمی توانند درملاء عام آزادانه با دختران صحبت کنند، از این جهت سعی می کنند وقتی به کسی علاقه پیدا کردند ازطریق صحبت های تلفنی بیشتر رابطه داشته باشند.

اومی گوید "من مغازه لباس فروشی دارم. خیلی کم دوست دخترم را می بینم. در ۲۴ ساعت درحدود چهار صد افغانی کارت اعتبارموبایل مصرف می کنم. ساعت ها باهم از طریق موبایل صحبت می کنیم. اگر یک روز صحبت نکنم فکرمی کنم او را ازدست داده ام".

اما احمد الله می گوید رابطه دختران و پسران ازطریق تلفن برخی مواقع مشکل آفرین می شود. او می گوید دخترانی هستند که می خواهند پسران را فریب دهند و کارت اعتبارموبایل دریافت می کنند. یا پسرانی هستند که از طریق صحبت های تلفنی به دختران دروغ می گویند و آنها را فریب می دهند.

عاشقی های اینترنتی

در این میان اما دنیای مجازی اینترنت نیز در رابطه های عاطفی و عاشقانه جوانان افغان نقش قابل ملاحظه دارد.

درشهرهای افغانستان دختران و پسران زیادی هستند که درسال های اخیر از طریق فضای مجازی اینترنت با هم آشنا شده اند. وقتی در اینترنت کافی های کابل سربزنیم، بدون شک پسران و دختران زیادی را می بینیم که ساعت ها بدون وقفه "چت" می کنند و یا صحبت های تصویری دارند.

حالا خیلی از این جوانان درخانه هایشان هم اینترنت دارند. عاشقان اینترنتی بیشتر کسانی هستند که ازطریق اینترنت دوست پیدا کرده و عاشق شده و برخی از این عاشقی ها منجر به ازدواج هم شده است.

در دنیای مجازی اینترنت، خیلی از پسران در شهرهای افغانستان عاشق دخترانی شده اند که در کشور های خارج زندگی می کنند و رسیدن به آنها دشوار است.

میرزاد یکی ازجوانان درکابل می گوید از یک سال به این طرف درفیسبوک عاشق یک دختر در ایران شده است، اما رسیدن به او تقریبا غیرممکن است. وی می گوید"این رابطه های عاشقانه پس ازگفتگو های زیاد ازطریق فیس بوک به وجود آمد ومن عاشق شدم، اما پس از مدتی متوجه شدم که من در یک دنیای مجازی به کسی دل دادم که نباید می دادم".

اما گاهی هم این رابطه های عاشقانه دردنیای مجازی اینترنت عاشق و معشوق را به هم می رساند. مهدی مهرایین و بتول محمدی زوج جوانی که حالا در بامیان افغانستان زندگی می کنند نمونه ای از این رابطه هستند.

مهدی درکابل و بتول درتهران باهم ازطریق اینترنت آشنا شدند و پس ازمدت ها "چت" و گفتگوهای عاشقانه دردنیای مجازی، باهم ازدواج کردند.

مهدی و بتول حالا یک پسردارند. اما به نظر می رسد در افغانستان هنوز راه درازی درپیش است تا دختران و پسران عاشق بتوانند راحت "روز عشاق" را به همدیگر تبریک گویند و جوانی با خیال آرام بتواند بگوید که عاشق شده است.



:: برچسب‌ها: بهار , به من , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر 'حسین نادری منش' روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف برای تغییر رشته خود به رشته های هسته‌ای اقدام كرده اند و درخواست های آنان در شورای این دانشگاه بررسی شده است و در صورتی كه افراد دارای صلاحیت و شرایط تغییر رشته‌ باشند، مجوز تغییر رشته به آنها داده می شود.

وی افزود : این اقدام دانشجویان دانشگاه شریف به افرادی كه می خواهند با تهدید و ترور دانشمندان هسته ای ، ملت و جوانان كشور را از اهداف انقلاب اسلامی دور كنند، این پیام را می دهد كه ده ها هزار نفر در كشور آماده به خدمت هستند.

نادری منش در مورد طرح آمایش آموزش عالی كشور گفت: براساس این طرح كشور به 10 منطقه تقسیم و فعالیت‌های آموزش عالی متناسب با این مناطق پیگیری می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان كرد : برنامه پنجم توسعه وظایف مهمی را بر عهده ما گذاشته است كه ارتقا، توسعه و رشد كمی و كیفی آموزش متناسب با نیازهای كشور از جمله این وظایف است.

وی همچنین از راه اندازی گروه 'فناوری‌های نوین' در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: این گروه در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری، هوا و فضا، انرژی های نو و علوم شناختی فعالیت می‌كند.

طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی (آمال) ویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی و پژوهشگران است . این طرح امروز - سه شنبه - در وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری رونمایی شد.

براساس این طرح دوره های آموزشی با موضوعات دوره تدوین طرح پیشنهادی(پروپزال)، دوره تدوین رساله و گزارش نویسی، دوره آموزش شیوه‌های پژوهش (روش تحقیق) دوره مقاله نویسی، دوره شیوه‌های استناد، دوره ویرایش صوری - زبانی، دوره راهبردهای جست‌وجوی اطلاعات، دوره فن ترجمه و دوره شیوه ارایه مطالب برای دانشجویان برگزار می شود.

علمی**2038**9190**1581



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
شی جین‌پینگ

شی جین‌پینگ احتمالا تا سال آینده به ریاست جمهوری چین می‌رسد

شی جین پینگ، فردی که انتظار می رود به زودی بر کرسی رهبری جمهوری خلق چین تکیه بزند، عصر دوشنبه وارد ایالات متحده آمریکا شد. هدف از این سفر یک هفته ای، بهبود روابط دو قدرت دو سوی اقیانوس آرام اعلام شده است.

آقای شی جین‌پینگ قرار است روز یکشنبه علاوه بر باراک اوباما، رئیس جمهوری و جو بایدن، همتای آمریکایی خود، با شمار دیگری از رهبران عالی ربتبه آمریکا دیدار کند.

آقای بایدن سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفت و در این سفر رسما ً میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

آمریکا چین را به اعمال مقررات بازرگانی غیر منصفانه متهم می کند و چین نیز از تمرکز فزاینده باراک اوباما بر تقویت توان آمریکا در آسیا نگران است.

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

او در گفتگویی که پیش از سفرش با روزنامه واشنگتن پست داشت، گفته که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , ابرها , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

پادشاه بحرین: "مهم است که با همسایگان خود روابط خوب داشته باشید و این آن چیزی است که ما تلاش داریم انجام دهیم."

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین می‌گوید در کشورش هیچ اپوزیسیون سازماندهی شده‌ای وجود ندارد.

اظهارات پادشاه بحرین در آستانه سالگرد شورش‌هایی است که برای چند هفته این جزیره کوچک در حاشیه خلیج فارس را نا آرام کرد.

پادشاه بحرین در گفت گویی با هفته نامه آلمانی اشپیگل گفت: "به نوعی (می‌توان گفت) هیچ اپوزیسیونی در بحرین وجود ندارد، چرا که این عبارت توصیفی است از یک نوع بلوک واحد با عقاید همگرا. چنین عبارتی در قانون اساسی ما وجود ندارد، برخلاف آنچه مثلا در بریتانیا وجود دارد."

پادشاه بحرین تاکید کرد: "ما فقط افرادی با عقاید متفاوت در کشور داریم که چیزی معمول است."

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، گروه های مخالف در بحرین خواهان تغییر در قانون اساسی این کشور هستند.

حاکم بحرین در پاسخ به این سوال اشپیگل که برخی از مخالفان متعلق به اکثریت شیعه از جمله شیخ علی سلمان خواهان استقرار پادشاهی مشروطه در کشور هستند گفت: "ما پادشاهی مشروطه هستیم. من دستور ایجاد قوانین را نمی‌دهم ؛ بلکه پیشنهاد آنها را می‌دهم. بر اساس ماده ۳۵ قاون اساسی کشور پادشاه فقط می‌تواند یک بار قانون مصوبه پارلمان را رد کند؛ پس از آن باید آن را امضا کند؛ البته اگر همان قانون از سوی دو سوم اعضای دو مجلس کشور مورد تایید قرار گیرد."

"شکی وجود ندارد که برخی در ایران تاکیدات غیر‌سالمی بر (تحولات) بحرین دارند؛ همانگونه که برخی از پوشش‌های رسانه‌ای نشان می دهد."

پادشاه بحرین

حمد بن عیسی آل خلیفه در پاسخ به سوال این هفته نامه آلمانی در خصوص دعوت از نیروهای شورای همکاری خلیج فارس به کشورش گفت: "ما از این نیروها خواستیم به کشور بیایند تا در صورتی که ایران (موضعی) تهاجمی اتخاذ کرد، از تاسیسات استراتژیک ما حفاظت کنند."

پادشاه بحرین در عین حال افزود که "مهم است که با همسایگان خود روابط خوب داشته باشید و این آن چیزی است که ما تلاش داریم انجام دهیم."

او در خصوص احتمال نفوذ ایران در تحولات بحرین گفت: "شکی وجود ندارد که برخی در ایران تاکیدات ناسالمی بر (تحولات) بحرین دارند؛ همان گونه که برخی از پوشش‌های رسانه‌ای نشان می دهد. اما توجه ما به چیزهایی است که (در عمل) در بحرین رخ می دهد."

گزارشگر اشپیگل در همین زمینه با اشاره به نزدیکی مقر ناوگان پنجم آمریکا به بحرین به اظهارات حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران که به نوشته این هفته نامه گفته است "ایران، هر کشوری در خلیج فارس را که میزبان مقرهای آمریکا باشد و یا اجازه پرواز عبوری از خاک خود به آنها (آمریکایی ها) بدهد، دشمن تلقی می‌کند" نظر پادشاه بحرین را در مورد این هشدار جویا شد. وی در پاسخ گفت: "آیا او تصمیم گیرنده نهایی است؟ نمی دانم. اما هیچ کس از ما نشنیده که ما به ایران حمله می‌کنیم. این عملی غیر اسلامی است. اگرچه حق دفاع از خود را داریم."

اظهارات پادشاه بحرین در حالی عنوان شده است که دولت بحرین هنوز درگیر خاموش کردن اعتراضات دموکراسی خواهانه ای است که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد. به گفته سازمان های مدافع حقوق بشر، حداقل ۶۰ غیر نظامی و چهار مامور پلیس در عرض این مدت کشته شده اند.

در همین مدت، صدها نفر دیگر مجروح شده اند و هزاران نفر نیز از مشاغل خود اخراج شده اند. بسیاری از چهره های سیاسی، رهبران مذهبی و مدافعان حقوق بشر در دادگاه های نظامی محاکمه و به احکامی بین ۴ سال زندان تا حبس ابد محکوم شده اند. ناظران بین المللی مستندات این احکام را فاقد وجاهت قانونی توصیف کرده اند.

اکثر قربانیان، مجروحان و زندانیان وقایع اخیر، از شیعیان بحرینی هستند که اکثریت جمعیت این جزیره را تشکیل می دهند. شیعیان سال هاست که نسبت به تبعیض علیه خود توسط خاندان سنی مذهب حاکم معترض هستند.



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()