نوشته شده توسط : lsdf

'جواد زرینچه' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هواداران انتظار داریم با حضور پرشمار خود در ورزشگاه آزادی و حمایت پرشور از نماینده فوتبال كشورمان، اعضای تیم استقلال ایران را برای برتری مقابل نماینده عربستان بیش از پیش ترغیب كنند.

وی با بیان اینكه كادر فنی تیم فوتبال استقلال با آنالیز دقیق تیم الاتفاق، تدابیر ویژه ای برای این دیدار اندیشیده است و شناخت مطلوبی از این تیم دارد ، خاطر نشان كرد: در صورتی كه بازیكنان بتوانند تدابیر كادر فنی را به خوبی در زمین مسابقه اجرا و بازیكنان تاثیرگذار تیم حریف را مهار كنند، به طور حتم در این دیدار حساس به برتری خواهیم رسید.

مشاور فنی باشگاه استقلال ادامه داد: بازیكنان تیم فوتبال استقلال در دیدار قبلی خود مقابل ذوب آهن عملكرد مطلوب تری نسبت به بازی های گذشته داشتند و با انگیزه زیادی مقابل تیم الاتفاق عربستان صف آرایی خواهند كرد.

زرینچه با اشاره مصدومیت چند بازیكن مطرح استقلال شامل 'میلاد میداووی'، 'آندرانیك تیموریان'، 'مجتبی جباری' و 'فریدون زندی' گفت: متاسفانه در این برهه حساس تیم استقلال متحمل آسیب دیدگی چند بازیكن مطرح خود شد.

وی تصریح كرد: برای باشگاه استقلال سلامتی بازیكنان از هر چیز دیگر مهم است و تا زمانی كه بازیكنان از بند مصدومیت رها نشوند در تركیب تیم قرار نخواهند گرفت.

مشاور فنی باشگاه استقلال خاطر نشان كرد: بی شك بازیكنانی كه جایگزین این نفرات در بازی مقابل الاتفاق می شوند انگیزه زیادی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های خود و موفقیت تیم استقلال دارند.

تیم فوتبال استقلال ایران ساعت 17 و 20 دقیقه روز شنبه 29 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم الاتفاق عربستان خواهد رفت.

7537**1553



:: برچسب‌ها: تورنتو , بهار , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

امیر سرتیپ خلبان ' عزیز نصیرزاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا افزود: نیروی هوایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به رغم همه تحریم ها و همچنین حمایت همه جانبه دشمنان نظام اسلامی از رژیم صدام حسین اقتدار خود را به خوبی حفظ كرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان كرد: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس توانست در برابر تمامی تاكتیك هایی كه نظامیان رژیم بعثی عراق از جمله قطع خطوط و شریان اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به كار گرفتند با جدیت بایستاد و پیروز میدان شود.

وی با تاكید بر این كه نیروی هوایی ارتش امروز از جایگاه والایی در نزد ملت برخوردار است، اظهارداشت: خودكفایی، خود اتكایی و بومی سازی تمامی تجهیزات مورد نیاز از مهم ترین ویژگی های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: تحریم های غرب قطعا تاثیری بر پیشرفت های ایران بویژه در عرصه دفاع هوایی ندارد.

معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: نیروی هوایی از دوران دفاع مقدس به این سو هیچ گونه تجهیزاتی ازجمله تجهیزات دفاعی از خارج كشور خریداری نكرده است و این خود نشان دهنده آن است كه این تحریم ها هیچ تاثیری بر نیروی هوایی نداشته است.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: نیروی هوایی ارتش در دفاع از كیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آمادگی كامل برخوردار است.

وی همچنین گفت: این نیرو علاوه بر انجام ماموریت های آفندی، در امور دفاعی كشور نیز مشاركت فعالی دارد.

وی خاطرنشان كرد: نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از نیروهای سطحی و دریایی و سایر نیروهای مسلح حضور فعالی دارد و وظایف محوله را به مرحله اجرا می گذارد.

سیام**1478



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، كارشناسان حوزه اعتیاد ضمن هشدار به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود تاكید كردند كه مصرف این معجون مخدر سرانجام به نابودی فرد منجر می شود.

بارزترین تخریب و آسیب مصرف مواد مخدر كراك برهم زدن تعادل فیزیولو‍‍‍‍‍ژی جسم، از كار انداختن سیستم ایمنی، تولید كننده مواد شبه افیونی و مخدرهای طبیعی بدن است.

به گفته كارشناسان حوزه اعتیاد، مواد شبه افیونی، طیف وسیعی از واسطه های شیمیایی را تولید می كند كه به مراتب قوی تر از قوی ترین مواد مخدر است، مانند دینورفین كه 200 برابر مرفین، اندورفین 70 تا 80 برابر و اپیورفین موجود در بزاق دهان شش برابر مورفین خالص، قدرت تخریب دارد.

این كارشناسان معتقدند: در این میان، كراك از نقطه نظر تخریب سیستم های درونی، یكی از مخرب ترین مواد مخدر شناخته می شود، زیرا پس از گذشت سه یا چهار سال از ظهور این ماده مخرب و ویرانگر، اثرات و تخریب های آن بر روی مصرف كنندگان آن حكایت از قدرت تخریب وحشتناكی دارد كه تا كنون بی سابقه بوده است.

' آذر محمد پور ' كارشناس حوزه اعتیاد در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: عفونت های شدید در اكثر بخش های بدن مانند ریه، سیستم گوارش، دستگاه تناسلی و عفونت های پوستی از جمله این تخریب های مصرف كراك است.

وی ادامه می دهد: نتایج این بررسی ها نشان می دهد كراك یك ماده اسیدی قوی است و به دلیل بالا بودن میزان اسید آن، چنین تخریبی از خود به جای می گذارد.

محمد پور اظهار می دارد: هرویین به عنوان ماده اولیه و پایه در ساخت كراك مورد استفاده قرار می گیرد و خود یك ماده اسیدی قدرتمند است.

وی افزود: در تهیه كراك اسیدهایی همچون آمونیاك و اسیدهای دست ساز و قرص های روان گردان مورد استفاده قرار می گیرد كه باتركیب آن ها معجون مخرب و ویرانگری بدست می آید كه دیگر نمی توان نام ماده مخدر به آن اطلاق كرد.

محمدپور تصریح می كند این ماده علاوه بر انهدام سیستم تولید كننده مواد شبه افیونی و مخدرهای طبیعی بدن، روی سیستم ایمنی و دفاعی جسم نیز اثر گذاشته و آن را به شدت تضعیف می كند. اختلال در ساختار خونی، اثر گذاری بر روی پلاكت های خون و تضعیف گلبول های سفید از جمله این تخریب ها است.

دكتر ' ایرج روزنی ' یك روانپزشك در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: تركیباتی كه در ساخت ماده كراك مورد استفاده قرار می گیرد از فرمول ثابتی برخوردار نیست و سازندگان آن از مواد گوناگونی استفاده می كنند.

روزنی با بیان اینكه بهترین داروی ترك كراك، مصرف تریاك است، خاطرنشان می كند در مراكز ترك اعتیاد به مصرف كنندگان كراك گفته می شود كه مصرف كراك خود را بلافاصله و به طور كامل قطع كنند و روزانه 300 میلی گرم تریاك به صورت خوراكی مصرف كنند.

وی می افزاید: پس از گذشت سه روز، مصرف تریاك به 600 میلی گرم در روز افزایش می یابد و سپس كاهش تدریجی آن آغاز می شود و در ادامه به صفر می رسد.

این روانپزشك می گوید: این پروسه درمانی 11 ماه زمان می خواهد و در این مدت ساختارهای جسمی مصرف كننده با كمك تریاك فرصت بازسازی پیدا می كند و در نهایت به تعادل می رسد.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: سان , سفر , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، امروزه شیوع كم خونی ناشی از فقر آهن بخصوص در میان زنان و دختران یكی از مشكلاتی است كه بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبانند.

این عارضه كه با علایمی چون رنگ پریدگی، خستگی زودرس، سردرد، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها همراه است در بسیاری از مواقع فرد را از انجام صحیح فعالیت اجتماعی نیز باز می دارد به طوری كه موجب كاهش سطح هوشیاری و افت تحصیلی در دانش آموزان بخصوص دختران می شود.

برای جلوگیری از این نارسایی و در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دختر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه سطح كشور كرده است.

بر اساس برنامه تدوینی سالانه هر دانش آموز به مدت چهار ماه باید 16 عدد قرص خوراكی آهن دریافت و مصرف كند كه این می تواند كمبود آهن بدن او را در آن مدت جبران كند.

اجرای این طرح در خراسان شمالی با نواقص و كاستی هایی روبرو بوده است به گونه ای كه برنامه های مكمل با طرح آهن یاری مانند دادن اطلاعات كافی به دانش آموز در مورد نحوه مصرف قرص و زمان آن و راههای جذب سریع آهن بدرستی در مدارس دخترانه اجرا نمی شود.

طبق گزارشهای دریافتی و به گفته والدین، بسیاری از دانش آموزان پس از دریافت قرص آهن از خوردن آن امتناع كرده و آنرا روی میز خود رها می كنند یا در كیف خود گذاشته و مصرف آنرا به فراموشی می سپارند.

شماری از والدین دانش آموزان در بجنورد معتقدند كه اجرای موفق این برنامه نیازمند ایجاد حساسیت و آگاهی دادن بیشتر به دانش آموزان در خصوص ضرورت مصرف قرصهای آهن است كه متاسفانه به این مسئله مهم كمتر توجه شده است.

'فاطمه سلیمانی' مادر یك دختر دانش آموز می گوید: بارها هنگام شستن لباس از جیب مانتوی دخترم قرص آهن پیدا كرده ام و او در جواب سوالم مبنی بر علت عدم استفاده از آن می گوید هیچكس در كلاس ما قرص آهن خود را مصرف نمی كند.

این مادر اظهار می دارد: این مسئله نشان می دهد قرص آهن به طور مرتب در مدرسه توزیع می شود ولی هیچ گونه نظارتی بر استفاده از آن وجود ندارد یا دست كم تبلیغات و دادن اطلاعات و آگاهی به دانش آموزان در این زمینه كم است.

یك فرهنگی می گوید: بارها مشاهده كرده كه توزیع قرص آهن با توزیع شیر روزانه در مدرسه همزمان بوده و حال آنكه این مسئله از نظر علم تغذیه درست نیست.

'نسرین خلیلی' می افزاید: حتی كسی كه اطلاعات اندكی از مسایل پزشكی داشته باشد می داند كه مصرف مواد لبنی از جذب كامل آهن جلوگیری می كند و این یعنی اینكه مجریان این طرح از اهداف اجرای آن آگاهی كاملی ندارند.

شماری از دانش آموزان نیز معتقدند كه بر توزیع قرص آهن و نحوه مصرف آن در مدارس هیچ نظارت و كنترلی وجود ندارد.

به گفته آنان حتی گاهی اوقات 'دانش آموزانی' كه متصدی توزیع قرص آهن در مدرسه هستند آنرا در زنگ تفریح، كه بسیاری از بچه ها در كلاس حضور ندارند، اقدام به توزیع آن می كنند.

'ساجده ایزدی' دانش آموز متوسطه در یكی از مدارس بجنورد می گوید: اطلاع رسانی در مورد اهمیت و نحوه مصرف صحیح قرص آهن در مدرسه ما اصلا صورت نگرفته است.

وی كه در یكی از مدارس خاص تحصیل می كند، می افزاید: تنها اول سال تحصیلی مراقب بهداشتی ما توصیه های مختصری در خصوص استفاده از این قرص كرد ولی هر روز مشاهده می كنیم كه شمار زیادی از دانش آموزان بلافاصله پس از دریافت قرص آهن، آنرا یكراست به سطل آشغال می اندازند.

'بهناز بیتا' یك دانش آموز دیگر نیز علت عدم استفاده از قرص آهن توسط خود و عمده همكلاسی هایش را عوارض ناخوشایند پس از مصرف آن عنوان می كند.

او ادعا می كند: پس از خوردن این قرص دچار حالت تهوع و دل پیچه می شود و همین موجب تنفر وی از خوردن قرص آهن شده است.

یك پزشك عمومی می گوید: مصرف قرص آهن در مراحل اولیه ممكن است موجب تهوع، اسهال و یبوست و برخی عوارض دیگر شود اما بتدریج این عوارض كاهش یافته و در نهایت برطرف می شود.

دكتر 'منیره كرمانی' تاكید می كند: برای كاهش عوارض مزبور بهتر است توزیع قرص در مدرسه بعد از زنگ تفریح اول باشد كه دانش آموز یك وعده غذایی را صرف كرده باشد تا دچار تهوع نشود و به طور كل افرادی كه دچار این عوارض می شوند بهتر است قرص را آخر شب بخورند.

كارشناسان بهداشتی بر مصرف ویتامین 'سی' پس از خوردن قرص آهن تاكید كرده و معتقدند: میزان آهن هر قرص آهن معادل چهار كیلوگرم گوشت قرمز است كه اگر به طور صحیح مصرف شده و با شیر و دیگر مواد لبنی و چای و كافئین همراه نباشد به درمان كم خونی كمك فراوانی می كند.

یك كارشناس بهداشت در آموزش و پرورش معتقد است: برای نتیجه گیری 100 درصدی از طرح آهن یاری در ابتدا و در جریان اجرای این طرح هر ساله باید به دانش آموزان چگونگی مصرف قرص آهن و نیاز یك نوجوان به مواد مغذی آموزش داده شود.

وی كه خواست نامش فاش نشود، بر این باور است: در حقیقت با این طرح باید به دانش آموز آموخته شود كه نه تنها در مدرسه بلكه در منزل نیز این روند را ادامه دهد.

او نقش والدین را در اجرای موفق این طرح بسیار مهم عنوان كرده و می افزاید: مادران باید مصرف قرص را به دختران خود یادآوری كنند و از آنها سوال كنند كه قرص دریافتی خود را مصرف كرده اند یا خیر.

این كارشناس بهداشتی گفت: نه تنها در ابتدای سال، بلكه در طول اجرای طرح آهن یاری دادن آگاهی در مورد نحوه صحیح مصرف قرص آهن و ضرورت استفاده از آن باید به طور مرتب ادامه یابد.

او پیشنهاد می كند برای نظم در توزیع قرص بهتر است برای هر كلاس یك روز خاص در نظر گرفته شود و به دانش آموزان تاكید شود كه در آن روز یك عدد پرتقال یا نارنگی همراه خود آورده و پس از قرص بخورند تا جذب آهن به صورت كامل و سریع صورت گیرد.

به گفته وی حتی مصرف قرص را می توان در قالب یك برنامه مفرح در مدرسه به اجرا درآورد و در روز توزیع قرص آهن اقدام به عرضه خوراكی هایی چون پرتقال، نارنگی یا عدسی در مدرسه كرد.

وی تهیه پیامهای بهداشتی مرتبط با موضوع فقر آهن و نصب آن در تابلو اعلانات كلاس یا راهروهای مدرسه و نیز دعوت از كارشناسان تغذیه برای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان را بسیار موثر خواند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی عقیده دارد: طرح آهن یاری به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان در مدارس دخترانه مقاطع راهنمایی و متوسطه این استان به صورت مرتب و بدون وقفه اجرا می شود.

'محمدرضا رحیمی' می گوید: توزیع قرص آهن 'فروس سولفات و فرفولیك' همراه با آموزشهای مرتبط، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به اجرا درمی آید.

وی اضافه می كند: توزیع قرص آهن در بعضی مدارس همراه با میوه های حاوی ویتامین سی بوده است تا به جذب بهتر آن كمك كند.

طرح توزیع قرص آهن بر اساس برنامه آهن یاری كشوری باید در همه مدارس دخترانه متوسطه و 10 درصد مدارس راهنمایی اجرا شود كه بر اساس اطلاعات دریافتی این طرح در همه مدارس دخترانه راهنمایی و متوسطه خراسان شمالی اجرا می شود.

استان خراسان شمالی 168 هزار دانش آموز دارد كه در مقاطع سه گانه تحصیل می كنند. ك/4

626/330



:: برچسب‌ها: هالووین , بارسلونا , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از یك هزار 400 كارمند مرد و 600 كارمند زن در این المپیاد در 24 رشته ورزشی با یكدیگر رقابت خواهند كرد.

مراسم افتتاحیه این مسابقات، شب گذشته با حضور رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران،معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ورزشكاران شركت كننده در این رقابت ها در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شد.

در این مراسم مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بیش از بیست هزار كارمند در این دانشگاه مشغول به كار هستند كه رشد و توسعه ورزش همگانی آنان در اولویت های كاری تربیت بدنی دانشگاه قرار دارد.

'محمد كوشكی' با بیان اینكه در دومین دوره المپیاد ورزشی كاركنان این دانشگاه شاهد رشد 40 درصدی حضور مردان و 30 درصدی شركت زنان هستیم، افزود: المپیاد امسال از نظر رشته ورزشی نیز نسبت به دوره قبل رشد 100 درصدی داشته است.

وی تصریح كرد، المپیاد دوره نخست در گروه مردان در هفت رشته و در گروه زنان در پنج رشته برگزار شد كه در این دوره این رشته ها دو برابر شده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه نظارت و قضاوت این مسابقات بر عهده ناظرین فدراسیون های ورزشی و داوران ملی كشورمان خواهد بود، گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب به میزان 250 هزار ، 200 هزار و 150 هزار تومان هدیه داده خواهد شد.

وی تصریح كرد، حدود 400 نفر در 24 رشته ورزشی مردان و زنان این المپیاد مقام های اول تا سوم را به دست خواهند آورد كه مجموع جوایز آنان 80 میلیون تومان خواهد شد.

اجتمام** 1379*1440



:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبه�7 آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
تیم فوتبال سپاهان

سپاهان با اختلاف پنج امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایران قرار دارد

در هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران سپاهان با برتری ۱-۲ مقابل سایپا موقعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران محکم کرد.

سپاهان که در فولادشهر با سایپا بازی کرد، ابتدا با گل دقیقه ۵۷ کریم انصاری‌فرد عقب افتاد. اما با گل جلال حسینی (دقیقه ۶۹) و گل به خودی دقیقه ۸۰ مدافع سایپا، ۱-۲ بازی را با پیروزی به پایان برد.

سپاهان با این برد ۵۲ امتیازی شد و با ۵ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر از استقلال، در صدر جدول ماند. سایپا نیاز با ۳۱ امتیاز در رده دهم رده‌بندی قرار گرفت.

امروز (سه‌شنبه ۱۴ فوریه) دو بازی‌ دیگر نیز برگزار شد. شهرداری در تبریز برابر مس سرچشمه یک یک متوقف شد. گل مس را مجتبی محبوب در دقیقه ۴۰ زد و مهدی محمدپور هم در دقیقه ۶۸ گل مساوی را برای شهرداری زد.

مس سرچشمه با ۱۹ امتیاز همچنان در انتهای جدول قرار دارد و شهرداری تبریز که ۲۷ امتیازی است، در رده پانزدهم قرار دارد.

در بازی سوم، راه‌آهن با مربیگری علی دایی در آبادان مهمان نفت بود که بازی را ۱-۲ به میزبان باخت.

ابتدا راه‌آهن با گل دقیقه ۹ مجتبی شیری پیش افتاد، اما فونیکه سی بهترین گلزن فعلی لیگ در دقیقه ۲۳ و سجاد مشکل پور در دقیقه ۹۳ نتیجه را به سود نفت تغییر دادند.

در جدول رده بندی، راه‌آهن با ۲۶ امتیاز سیزدهم و نفت آبادان با ۳۳ امتیاز نهم است.

فردا نیز ۵ بازی انجام خواهد شد:

صبای قم - پرسپولیس

داماش گیلان - شاهین

فجر سپاسی - فولاد

مس کرمان - تراکتورسازی

نفت تهران - ذوب آهن



:: برچسب‌ها: تورنتو , غروب , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
ون جیابائو، نخست وزیر چین

نخست وزیر چین می گوید که کشورش به دنبال ثبات در خاورمیانه است

ون جیابائو نخست وزیر چین می گوید که پکن "به هیچ وجه از هیچ یک از طرفین" مناقشه سوریه حفاظت نخواهد کرد.

او پس از نشستی با رهبر اتحادیه اروپا در پکن گفت چین "همچنان نقشی سازنده بازی خواهد کرد."

چین و روسیه ده روز پیش یک قطعنامه سازمان ملل در مورد سوریه را وتو کردند که این ادعای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را در پی داشت که اقدام آن دو کشور باعث تشدید خشونت علیه معترضان سوری شده است.

در همین حال فعالان می گویند که شهر حمص متحمل بمباران های تازه شده. این شهر که یکی از کانون های اعتراضات و همچنین مقاومت مسلحانه علیه حکومت بشار اسد است، در یک هفته اخیر شاهد گلوله باران نیروهای دولتی بوده.

گروه "کمیته هماهنگی محلی" گلوله باران تازه را "بی رحمانه" توصیف کرده و بدترین مورد در چندین روز اخیر خوانده است.

ناوی پیلای بلندپایه ترین مقام سازمان ملل متحد در مساله حقوق بشر روز دوشنبه گفت که وتوی چین و روسیه، دولت آقای اسد را به گلوله باران بدون تبعیض غیرنظامیان در حمص تشویق کرده است.

خانم پیلای در یک جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل دولت سوریه را متهم به دست زدن به یک تهاجم تمام عیار برای سرکوب مخالفت ها کرد.

او گفت که حداقل ۳۰۰ نفر در حمله به حمص کشته شده اند و شمار مردگان و زخمی ها هر روز بالاتر می رود.

'ثبات خاورمیانه'

آقای ون روز سه شنبه در تالار بزرگ خلق در پکن در یک کنفرانس خبری در کنار خوزه مانوئل باروسو کمیسیون اروپایی و هرمان ون رامپوی رئیس شورای اروپایی اظهار نظر می کرد.

او پافشاری کرد که چین به صلح در سوریه متعهد است.

او گفت: "عاجل ترین و مهم ترین مساله اکنون جلوگیری از جنگ و هرج و مرج است تا مردم سوریه از رنج بیشتر آزاد شوند. این با منافع اساسی مردم سوریه سازگار است و همچنین به صلح و ثبات کل منطقه خاورمیانه کمک می کند."

به گفته آقای ون، ثبات در تمام منطقه خاورمیانه برای چین مهم است.

او گفت: " برای رسیدن به این هدف، چین تمام اقدام هایی که در چارچوب منشور سازمان ملل انجام شود را حمایت می کند. چه در اجرا و چه در اصول. ما آماده هستیم که با همه طرفین در سوریه و جامعه جهانی در تماس باشیم و به داشتن نقش سازنده خود ادامه دهیم. چین به طور یقین از هیچ گروهی حمایت نمی کند از جمله از دولت سوریه. آینده و سرنوشت مردم سوریه در دست مردم این کشور است که درباره آن تصمیم بگیرند."

آقای ون تاکید کرد که کشورش از هیچ کدام از طرفین در سوریه حمایت نمی کند، "از جمله از دولت سوریه".

هرمان ون رامپوی هم گفت که تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید درباره سوریه کاری انجام دهند.

درحالی که پارلمان اروپا در استراسبورگ برای بحث درباره خشونت های سوریه آماده می شود، گای ورهوفستات، نماینده ارشد لیبرال به بی بی سی گفت که اروپا باید انتقال سلاح به "ارتش آزاد سوریه" را مد نظر قرار دهد.

اما سایر نمایندگان از جمله چارلز تانوک از بریتانیا می گویند وضعیت در سوریه خیلی پیچیده است و خواستار احتیاط شدند.

'تحریم های اضافه'

همزمان آنگلا مرکل صداعظم آلمان از موضع گیری اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه تمجید کرده است.

او در جریان استقبال از نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در برلین گفت که موضع "قاطعانه" این اتحادیه "آشکارا به نقض حقوق بشر که دولت اسد مرتکب شده اشاره می کند."

او گفت: "اتحادیه اروپا از این موضعگیری حمایت می کند و آن را طی تحریم های بیشتر عملی خواهد کرد."

آقای عربی گفت که کشتارها در سوریه باید "همین حالا" متوقف شود و گفت که "بادهای تغییر" که طی یک سال اخیر در کشورهای عربی وزیده برای طلب کردن آنچیزی است که اروپایی ها مدت های مدید داشته اند: آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، حیثیت و کشورداری خوب.

گروه های حقوق بشر می گویند که از ماه مارس گذشته تاکنون بیش از هفت هزار نفر در سوریه کشته شده اند. دولت می گوید حداقل دو هزار عضو سازمان های امنیتی در نبرد با "تبهکاران مسلح و تروریست ها" کشته شده اند.

با این حال سوریه دسترسی رسانه های خارجی را محدود می کند و تایید شمار کشته ها ممکن نیست.



:: برچسب‌ها: ماکرو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

"سایت‌های پرکاربر در ایران که به تازگی فیلتر شده بودند، هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است"

در شرایطی که وزیر ارتباطات ایران از ۱۴ برابر شدن پهنای باند اینترنت در سال‌های اخیر در این کشور خبر داده است، دامنه اعتراض‌ها به تداوم محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های اینترنتی، به هواداران حکومت ایران رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، کاربران اینترنت از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، تا روز دوشنبه ۲۴ بهمن به سرویس‌های پست الکترونیکی یاهو و جیمیل دسترسی نداشتند و در مواردی، دسترسی به سایت‌های گوگل و گوگل‌پلاس هم قطع بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این سایت‌های پرکاربر در ایران هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) به نقل از رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش داده است که در فاصله سال ۱۳۸۸ تاکنون پهنای باند از حدود ۳۵ گیگا بایت در ثانیه به ۵۰۰ گیگا بایت رسیده است.

سایت "الف" که مدیریت آن را احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران به عهده دارد، در گزارشی با طرح این پرسش که "آیا تصوری از عواقب ضدامنیتی فیلترینگ نامناسب وجود دارد؟"، نوشته است: "مشکل کندی سرعت در حالی اتفاق می‌افتد که تا پیش از این، کاربران اینترنت با مشکل فیلترینگ هزاران سایت خارجی بی‌ربط با مسایل سیاسی یا مسایل اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کردند."

در این گزارش به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ضریب نفوذ اینترنت، نزدیک به ۴۳ درصد جمعیت ایران اعلام شده و نسبت به آثار منفی اعمال محدودیت‌های کنونی برای کاربران اینترنت در ایران که اغلب از قشر دانشجو و دانشگاهی هستند، هشدار داده شده است.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران هم پیش از این، آنچه را که "فیلترینگ مردم‌آزار" خواند، برای نظام ایران هزینه‌زا ارزیابی کرده بود.

او به خبرگزاری مهر گفته بود: "شیوه فیلترینگ اخیر و قطع بدون اطلاع بسیاری از سرویس‌های مورد مراجعه اکثر قریب به اتفاق مردم، بدون این که مسئولان قبلا توضیح قانع‌کننده‌ای به مردم داده باشند، گلایه اقشار تحصیلکرده را که چندین میلیون نفر هستند، به دنبال دارد."

این نماینده مجلس ایران از مسئولان مربوطه خواسته است تا به طور صریح و شفاف، دلایل این مساله را به مردم توضیح دهند و "بدون فراهم کردن امکانات سهل‌الاستفاده و مشابه جایگزین در داخل، بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند."

"اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد"

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران

در روزهای گذشته، مسئولان ایران، با تاکید بر افزایش خطوط اینترنت پرسرعت در این کشور، وجود مشکل در زیرساخت‌های ارتباطاتی را رد می‌کردند و تاکید داشتند که کندی سرعت اینترنت در ایران عمدی نیست و بر اثر عواملی خارج از ایران رخ داده است.

اما در عین حال، این گمانه‌زنی وجود داشت که به دنبال فراخوان مخالفان دولت ایران برای راهپیمایی در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن، نهادهای حاکم در این کشور بر شدت محدودیت‌های اینترنتی کاربران افزوده‌اند.

به دنبال آخرین انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ و اعتراضات خیابانی معترضان به نتیجه این انتخابات، گفته شد که شبکه های اجتماعی مجازی همچون سایت فیس‌بوک، نقش مهمی در سازماندهی این معترضان داشته است.

براساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، در طول مدتی که حضور خیابانی معترضان در ایران ادامه داشت، محدودیت‌های اینترنتی برای کاربران با شدت بیشتری اعمال می‌شد.

احمد توکلی هم با اشاره به احتمال مرتبط بودن محدودیت‌های اخیر با شرایط سیاسی کنونی در ایران، گفته است: "اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد."

محدودیت‌های مقطعی یا مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی اینترنت ملی؟

در عین حال، این نظر هم وجود دارد که تصمیم‌گیرندگان در ایران، در حال آزمایش زیرساخت‌های جدید برای راه‌اندازی آنچه که "اینترنت ملی" خوانده شده است، هستند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی ایران تحت عنوان "شبکه ملی اطلاعات" هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مورد توجه نهادهای فعال در بخش ارتباطات این کشور بوده است.

مهدی اخوان، قائم مقام وزیر ارتباطات ایران، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با اجرای پروژه شبکه ملی اینترنت، دغدغه‌هایمان در حوزه فیلترینگ کاهش می‌یابد، چون با اجرایی شدن این پروژه، ترافیک بین‌المللی کاهش می‌یابد.

پیش از این، به نقل از اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گزارش شده بود که "موتورهای جستجوی اینترنتی ابزار جاسوسی هستند و دلیلی ندارد افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حساب بانکی خود، از موتورهای جستجوگر استفاده کنند و از خود ردی در دنیا به جا بگذارند."

او راه‌اندازی اینترنت داخلی در ایران را زمینه‌ساز حفظ و ارتقای امنیت در ایران ارزیابی کرده بود.



:: برچسب‌ها: باغ , خورشید , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

باشگاه گلاسگو رنجرز به دلیل بدهی‌هایش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

امروز (سه شنبه ۱۴ فوریه) باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداراه مالیات اسکاتلند، رسما ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش را به دادگاه اعلام کرد.

در این مرحله باشگاه وارد روندی می‌شود که به آن مرحله administration گفته می‌شود، که در آن دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در لندن مسئولیت اداره و بازپرداخت بدهی‌های رنجرز را برعهده گرفته است. اما چنانچه در این مرحله و از طریق فروش بخشی از دارایی‌ها، بدهی‌های رنجرز پرداخت نشود، این باشگاه ناچار تن به حراج کامل دارایی‌های خود خواهد داد.

مبلغی که این باشگاه باید پرداخت کند بزودی با رای یک دادگاه مالیاتی مشخص خواهد شد، اما رقم بدهی‌های باشگاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، گلاسکو رنجرز با اعلام رسمی ورود به مرحله administration، در جدول لیگ برتر اسکاتلند ۱۰ امتیاز از دست خواهد داد. در نتیجه این تیم از سلتیک، همشهری و رقیب دیرینه خود ۱۴ امتیاز عقب می‌افتد و رقابت‌تنگاتنگ همیشگی دو تیم کمرنگ خواهد شد.

گلاسگو رنجرز که پرافتخارترین تیم در لیگ اسکاتلند است، در سه فصل گذشته قهرمان این لیگ شده است. این تیم در سال ۱۹۶۱ نایب قهرمان، و در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام برندگان جام اروپا شد.

اگر مشکل پرداخت بدهی‌های گلاسگو رنجرز تا زمان مقرر حل و فصل نشود، یوفا به این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داد.

با وجود بحران مالی گسترده فعلی، منع حضور در رقابت‌های اروپایی با توجه به درآمد ناشی از فروش حق پخش بازی‌ها و درآمدهای جانبی دیگر، مشکلات این باشگاه دوچندان خواهد شد.



:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()