نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمدرضا مهماندار' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مركز معاینه فنی نیایش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آنكه در سفرهای نوروزی تعداد زیادی از مردم در جاده ها تردد می كنند باید ایمنی را افزایش دهیم و مهمترین راهكار آن انجام معاینه فنی خودرو است.

وی از شهروندان خواست كه پیش از آغاز سفرهای نوروزی، خودرو خود را معاینه فنی كنند.

مهماندار همچنین بر بستن كمربند ایمنی در خودرو برای سرنشینان بویژه سرنشینان عقب تاكید كرد و از رانندگان خواست تا این مهم را جدی بگیرند.

رییس پلیس كشور با اشاره به وضعیت و كیفیت ایمنی خودروها در كشور افزود: هنوز هم خودروهایی با عمر بالای 10 تا 15 سال فعال هستند كه دارای كیفیت مناسب نیستند و تنها با معاینه فنی می توان نقایص را برطرف كرد چون در مراكز معاینه فنی سیستم ترمز، تعلیق و روشنایی خودرو كنترل می شود.

مهماندار با اشاره به مصوبه قانون معافیت پنج ساله خودروها افزود: حتما دلایلی برای تصویب این قانون در مجلس وجود داشته است و در تلاشیم مدت زمان معاینه فنی خودروها را كوتاهتر كنیم.

وی با بیان اینكه معاینه فنی خودرو باید با رغبت رانندگان انجام شود، افزود: باید این نیاز احساس شود و رانندگان بدانند كه این مهم با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا پلیس جدیتی در كنترل معاینه فنی به خرج نمی دهد، گفت: اولا ما جدیت را در اعمال قانون و كنترل معاینه فنی خودرو همچون گذشته داریم و هر جا با راننده ملاقات كنیم چه در زمانی كه تخلفی مرتكب شده باشد و چه در زمان های دیگر اولین اقدام كنترل معاینه فنی آن است.

وی اضافه كرد: به نظر می رسد قبل از آنكه معاینه فنی بصورت اجبار در خودروها كنترل شود باید فرهنگ آن در رانندگان ایجاد شود.

رییس پلیس راه كشور گفت: طی 9 ماهه امسال دو هزار و 81 نفر فقط در جاده ها كشته شده اند كه در مقایسه با گذشته این روند كاهش داشته است.

وی افزود: آمارهای اخیر نشان می دهد از هر صد نفر آسیب دیده حوادث 4 نفر فوت كرده اند در حالی كه سال گذشته از هر صد نفر 15 نفر فوت كرده اند.

وی تاكید كرد: هر چه بیشتر برایمنی خودرو تمركز كنیم از تعداد تلفات حوادث رانندگی كاسته خواهد شد.

مهماندار بر تجهیزات ایمنی خودروها نیز تاكید كرد و از خودروسازان خواست تا به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند یا خیر؟ گفت: همه خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند اما این خودروها در مراكز ویژه ناجا معاینه فنی می شوند.

تهرام/ 9136/1348



:: برچسب‌ها: ژاپن , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'ویلیام كاربو ریكاردو' صبح روز ( سه شنبه) در مراسم افتتاح دفتر جدید انجمن دوستی ایران و كوبا تاكید كرد: كشورهای غربی هیچگا فكر نمی كنند كه ایران باید به حقوق خود در استفاه صلح آمیز از انرژی هسته ای دست یابد.

وی با اشاره به اتهامات مختلف آمریكا علیه ایران، كوبا و ونزوئلا تصریح كرد : هدف اصلی آمریكایی ها براندازی كشورهایی است كه می خواهند استقلال داشته باشند.

سفیر كوبا درتهران با اشاره به توسعه روابط تهران و هاوانا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: در طول سی و سه سال گذشته روابط میان دو دولت و ملت ایران و كوبا روز به روز افزایش و توسعه یافته است.

كاربو ریكاردو با بیان اینكه در صحنه های بین المللی هرجایی كه نیاز به حمایت تهران و هاوانا از یكدیگر باشد، دو طرف از هم حمایت می كنند، خاطرنشان كرد:تبادل هیات های مختلفی در سطوح گوناگون میان ایران و كوبا صورت می گیرد و سفر اخیر آقای احمدی نژاد به هاوانا از آن جمله است.

سفیر كوبا در تهران با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران در دی ماه گذشته به منطقه آمریكای لاتین از جمله كشور كوبا گفت: در این سفر ملاقات های موفقی میان آقای احمدی نژاد با فیدل و رائول كاسترو صورت گرفت.

ویلیام كاربو ریكاردو همچنین به توسعه روابط دو كشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره كرد و افزود: قرار است در چند روز آینده نشستی برای اجرایی كردن قراردادهایی كه اخیرا میان دو كشور بسته شده است، برگزار شود.

وی در رابطه با اعمال تحریم های یكجانبه آمریكا و اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: فیدل كاسترو در بیانیه های خود كه در روزنامه های كوبا منتشر می شود، بارها هشدار داده است تحریمی كه منجر به حمله به ایران شود، چه عواقبی را در پی خواهد داشت.

' هادی خوانساری' رییس انجمن دوستی ایران و كوبا نیز در این مراسم ابراز امیدواری كرد كه نشست های خبری و برنامه های مختلف كشورهای آمریكای لاتین در دفتر جدید انجمن دوستی ایران و كوبا برگزار شود.

وی همچنین از تاسیس مجمع گروه های دوستی ایران با كشورهای قاره آمریكا مانند آرژانتین، برزیل، كوبا، كانادا و ونزوئلا خبر داد.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانك دی در بازار دوم با جا به جایی 120 میلیون سهم و نرخ 410 ریال از آن خود كرد.

كمترین حجم معاملات را همچون روزهای گذشته شركت سبحان دارو در بازار اول با خرید و فروش 500 سهم و نرخ 13 هزار و 429 ریال داشت.

قند شیروان، قوچان و بجنورد در بازار دوم با افزایش قیمت 4.9 درصد به نرخ 9 هزار و 966 ریال رسید و بیشترین افزایش قیمت را در بازارهای فرابورس كسب كرد.

بیشترین كاهش قیمت را نیز لیزینگ ایرانیان با كاهش قیمت 4.9 درصد و نرخ دو هزار و 246 ریال در بازار اول فرابورس داشت.

** حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق مشاركت نارنجستان با جابجایی 210 هزار و 890 برگه داشت.

حجم اوراق دیگر به ترتیب 116 هزار و 110 برگه اجاره سامان، 21 هزار و 670 برگه مشاركت نفت فصلی، 10 هزار و 262 برگه مشاركت ایران شرق، هزار و 810 برگه گواهی سپرده سعدی، یك هزار و 240 برگه مشاركت توسعه، 800 برگه اجاره ماهان 2 و 140 برگه اجاره ماهان به قیمت هر برگه یك میلیون ریال جا به جا شد.

** تلاش برای افزایش سود اوراق مشاركت فرابورس ادامه دارد

شركت لیزینگ ایران شرق درخواست خود را مبنی بر افزایش سود اوراق مشاركت لیزینگ ایران و شرق به 20 درصد ارائه كرده كه هم اكنون مراحل انعقاد قراردادهای مربوطه و كسب مجوز در جریان است.

قیمت امروز اوراق تسهیلات مسكن نیز حدود یك درصد افزایش داشت و در مرز 77 هزار ریال مبادله شد.

اقتصام** 9141/1594



:: برچسب‌ها: گل , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، كارشناس سابق مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق سرمایه گذاری یكم كارگزاری بانك كشاورزی با بیش از پنج هزار میلیارد ریال علاوه بر اختصاص بیشترین ارزش، 25 درصد از ارزش كل صندوق ها را در اختیار دارد.

'ایمان مقدسیان' ادامه داد:این صندوق سرمایه گذاری مانند دیگر صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، فعالیت اصلی خود را به سرمایه گذاری در اوراق بهاداری مانند اوراق مشاركت، صكوك، گواهی سپرده و سایر موارد مجاز در امید نامه اختصاص می دهد.

وی تصریح كرد:در بین صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق سرمایه گذاری سپهر اول با مدیریت شركت كارگزاری بانك صادرات ایران نیز بزرگترین صندوق محسوب می شود. این صندوق سرمایه گذاری بیش از یك هزار و 460 میلیارد ریال ارزش دارد.

این كارشناس بازار سرمایه افزود : بیش از 68 هزار نفر تا پایان هفته گذشته در صندوق های سرمایه گذاری حضور داشتند كه 67 هزار و 600 نفر از آنان سرمایه گذار حقیقی بودند.

وی ادامه داد: درمجموع تعداد 29 هزار نفر از سرمایه گذاران صندوق ها در صندوق های اوراق بهادار با درآمد ثابت حضور داشتند كه صندوق آتیه ملت با 21 هزار سرمایه گذار پر مخاطب ترین صندوق بود.

مقدسیان درباره بازدهی صندوق های سرمایه گذاری اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری بنا به ماهیت سرمایه گذاری خود عملكردهای متفاوتی را به نمایش گذاشته اند، به طوری كه همواره عملكرد صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و صندوق های مختلط از نوسان كمتری نسبت به صندوق های سرمایه گذاری در سهام برخوردارند.

وی اضافه كرد: دربین صندوق هایی كه بخش بیشتر دارایی های خود را به سرمایه گذاری در سهام اختصاص می دهند، صندوق های سرمایه گذاری سینا، آرین و كارگزاری بانك صادرات از بازدهی بیشتری برخوردار بودند.

كارشناس سابق مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : صندوق سرمایه گذاری سینا با 27، آرین با 23 و كارگزاری بانك صادرات با 20 درصد بازدهی عملكرد بهتری نسبت به سایر صندوق ها در طول 11 ماهه سال 90 داشته اند.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: آیفون , وابسته به تکزاس , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'محمود زنده نام' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:استان اصفهان با برگزاری برنامه ها وجشنواره های سینمایی و هنری، فیلم سازان،نویسندگان و هنرمندان توانایی را پرورش داده است.

وی خاطرنشان كرد: سومین جشنواره فیلم فجر اصفهان مطالبات مردم فرهنگی این استان را با فراهم كردن امكانات و فضاهای نمایش فیلم و آثار خوب سینمایی محقق كرده باشد.

وی با بیان اینكه اصفهان از استانهایی بود كه بیشترین استقبال را از جشنواره فیلم فجر داشت، تصریح كرد:با توجه به فرهنگی و توریستی بودن این شهر جز این از هنرمندان و مردم اصفهان انتظار نمی رفت.

زنده نام،امكانات صوتی و تصویری سینماهای اصفهان را با توجه به پتانسیل اصفهان در برگزاری جشنواره های مختلف رامطلوب دانست .

وی با اشاره به اینكه جشنواره های استانی از برنامه های سی امین دوره فیلم فجر بود،گفت:باید تجربه هایی كه در این دوره كسب شد، بعنوان مستند و توشه فرهنگی برای سال آینده مورد بهره برداری مسئولین قرار بگیرد.

مدیر امور استانهای جشنواره بین المللی فیلم فجرگفت:امید است در سالهای آینده همه استانهای كشور از جشنواره فیلم فجر كه ثمره فرهنگی انقلاب اسلامی است، برخوردار شوند.

وی افزود: امسال 500 هزار فیلم در قالب بسته های فرهنگی به صورت آثار ویدیویی از سینمای ایران و جهان بین مردم سراسر كشور بویژه در مناطق دور افتاده توزیع شد.

وی با اشاره به اینكه فیلم ها برای افزایش سطح دانش وعلاقه مندی مخاطبین به سینما در تمام كشور توزیع شد،گفت:این فیلم های سینمایی در گونه های خانوادگی ،اجتماعی،كودك و نوجوان،پلیس و كمدی بود.

سومین جشنواره استانی فیلم فجر در اصفهان از 17 تا 24 بهمن ماه با اكران 20 فیلم برگزار شد و شامگاه گذشته با معرفی برترینها به كار خود پایان داد.

8114/1042



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

خبرگزاری فرانسه اعلام كرد: همزمان با نخستین سالگرد اعتراض ها ضد حكومت آل خلیفه در بحرین، شماری از اهالی روستاهای شیعه نشین این كشور در صدد راهپیمایی به سمت میدان لولوء در منامه بودند كه نیروهای امنیتی مانع آنان شدند.

میدان لولوء، سمبل اعتراض های مردمی علیه حكومت آل خلیفه دربحرین به شمار می آید.

یكی از شاهدان عینی در این باره گفت كه صدها نفر از فعالان بحرینی با پوشیدن كفن و در دست داشتن پرچم كشورشان، شعارهایی علیه نظام حاكم به وی‍ژه 'سرنگون باد حمد' سر داده و به سمت میدان لولوء در حركت بودند.

وی با اشاره به اینكه میدان مزبور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد گفت كه این افراد از مناطق 'السنابس' و 'الدیه' و'جد حفص' به سمت میدان لولوء در حركت بودند كه نیروهای امنیتی با استفاده از گازاشك آور و بمب های صوتی توانستند آن دسته از كسانی را كه به 500متری ورودی این میدان رسیده بودند، پراكنده كنند.

هنوز مشخص نیست كه این اقدام نیروهای امنیتی، تلفاتی در بین تظاهركنندگان داشته است یا خیر؟

به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی از روستاهای شیعه نشین بحرین از ساعت های نخست امروز صحنه راهپیمایی گسترده به سمت میدان لولوء بود.

مسوولان بحرینی این میدان را به یك تقاطع عادی تبدیل و آن را تقاطع 'فاروق' نامیده اند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه كه به طور جداگانه از مخالفان شیعه و گروه الوفاق كه نماینده گروه شیعه این كشور است، فعالیت می كند از تصمیم خود برای حضور در میدانی كه میدان شهدا نام گرفته است خبر داده بود.

این ائتلاف تصاویری از فعالان كفن پوش منتشر و اعلام كرد كه در صدد حركت به سمت محل مزبور است.

مخالفان بحرینی عصر روز گذشته با صدور بیانیه ای مشترك تاكید كردند كه میدان لولوء سمبل جنبش اعتراض آمیز به شمار می آید اما فقط این میدان نیست كه مخالفان سیاسی در آن،درخواست های خود را مطرح خواهند كرد.

جمیعت الوفاق بحرین نیز امروز با اعلام اینكه نیروهای امنیتی با حمله به مناطق السنابس و البرهامه مرتكب جنایت شدند، از ادامه حضور این نیروها در مناطق مزبور خبر دادند.

این گروه در بیانیه خود اعلام كرد كه نیروهای امنیتی بحرین دستگیری های گسترده ای را در مناطق متشنج آغاز كرده و تعداد فراوانی از این نیروها در این مناطق مستقر شده اند.

در این بیانیه به نام 13نفر از جمله یك زن كه نیروهای امنیتی آنان را دستگیر كره اند اشاره شده است.

مترجمام **1110**1369



:: برچسب‌ها: خانواده , خورشید , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت نیرو، شركت مدیریت منابع آب ایران وسعت پوشش برفی كشور را تا پایان هفته دوم بهمن ماه 305 هزار كیلومتر مربع اعلام كرد، در حالی كه مساحت پوشش برف كشور در زمان مشابه سال گذشته، 291 هزار و 761 كیلومتر مربع بوده است.

بر اساس این گزارش، وسعت پوشش برفی كشور از ابتدای سال آبی جاری تاكنون در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته، پنج درصد افزایش یافته است.

همچنین شركت مدیریت منابع آب ایران متوسط ارتفاع آب معادل برف كشور را در این مدت 9 میلیمتر اعلام كرده است كه از كاهش 20 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته خبر می دهد.

متوسط ارتفاع آب معادل برف كشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، 2/11 میلیمتر گزارش شده بود.

همچنین حجم آب معادل برف از ابتدای مهر ماه سال جاری تاكنون به دو میلیارد و 745 میلیون مترمكعب رسیده است كه در مقایسه با سال آبی گذشته از كاهش 16 درصدی خبر می دهد.

بر اساس این گزارش، حجم آب معادل برف كشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، سه میلیارد و 268 میلیون متر مكعب گزارش شده بود.

اقتصام**2021**1594



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه در این باره اعلام كرد یك مسوول امنیتی یمن گفت كه فردی انتحاری در نخستین ساعات امروز در مقابل دفتر كمیته انتخابات ریاست جمهوری در یمن خود را منفجر كرد.

این اقدام انتحاری یك هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

این مقام مسوول یمنی كه نام وی ذكر نشده است در این باره گفت فرد انتحاری كمربند انتحاری را لحظاتی قبل از رسیدن به ساختمان كمیته انتخاباتی در عدن منفجر كرد كه منجر به كشته شدن وی شد. در این حادثه به كسی آسیب نرسید.

رویترز اعلام كرد این حادثه نشان می دهد برخی با انتخابات كه قرار است روز 21 فوریه جاری (2 اسفند) در این كشور برگزار شود، مخالفند.

در ماه گذشته نیز افراد مسلح ناشناسی به دفتر كمیته انتخاباتی در استان الضالع در جنوب این كشور حمله كردند.

مترجمام**1408**1369



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , نور , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

چهاردهم فوریه (بیست وپنجم بهمن)، روزعشاق یا "ولنتاین"، اگرچه یک پدیده غربی است، اما حالا تبدیل به یک پدیده جهانی شده و نقاط مختلف جهان را در نوردیده است.

حالا کمتر جوانی را در سراسر جهان می توان یافت که این روز را نشناسد.

دراین روز، درکشورهایی که رابطه های عاطفی وعاشقانه "جرم" پنداشته نمی شود، دختران وپسران عاشق همدیگر را می بینند، به یکدیگرهدیه می دهند و به تفریحگاه ها می روند.

اما حکایت های عاشقانه دختران و پسران افغان تفاوت دارد. در افغانستان، باورهای سنتی و گرایش های قومی و منطقه ای سبب شده است که خیلی از رابطه های عاشقانه پایانی تراژیک داشته باشند و عاشق پیشه های زیادی درعشق شان ناکام شوند.

درشهر های افغانستان دختران و پسران، در شکل‌دهی رابطه های عاطفی و عاشقانه تا حدی دست باز دارند. جوانان در دانشگاه ها، مکاتب، مراکزفرهنگی و فروشگاه ها به دور ازچشم خانواده ها همدیگر را می بینند و عاشق می شوند.

اما وقتی زمان ازدواج فرا می رسد، عمدتا اختیار اصلی به دست خانواده هاست، خانواده هایی که راضی نیستند پسران و دختران شان قبل از ازدواج، همدیگر را ببیند یا با هم صحبت کنند.

شاید به همین دلایل است که درافغانستان، بیشتر رابطه های عاشقی با گریه و دلتنگی های نفسگیر همراه است، گریه هایی که دختران و پسران عاشق به خاطر نرسیدن و حتی ندیدن همدیگر سر می دهند.

در افغانستان جوانان برای دیدن معشوق شان حتی در روز "ولنتاین" هم زجر می کشند و باید برای خانواده های شان رفتن به دانشگاه، مکتب، بازار یا خانه دوستان را بهانه کنند.

"عاشق پیشه های ناکام"

در سال های پیش دردانشگاه کابل جوانان زیادی را می شناختم که حکایت های شنیدنی از عشق و عاشقی داشتند. اماحالا بیشتر این عاشق پیشگان می گویند که رابطه های عاشقی شان به ازدواج نمی انجامد.

یکی از این جوانان اهل نیمروز که خواست در گزارش نامش را "تمیم" بگیرم به دلیل شکست در یک رابطه عاشقانه پس از سه سال درس در دانشگاه کابل را ترک کرده است.

او می گوید سه سال عاشق یک دختر اهل کابل بوده است. اما مخالفت خانواده دختر سبب شده است که هرگز به او نرسد.

تمیم می گوید: "سال اول دانشگاه با هم آشنا شدیم، اما این آشنایی به یک رابطه عاشقانه منجرشد و ما عاشق همدیگرشدیم. پس از دوسال چندین بار خواستگاری رفتیم اما وابستگی های متفاوت (زبانی) خانواده های ما باعث شد که پدر دختر جواب رد بدهد".

تمیم می گوید: "دخترمورد علاقه ام مجبور شده بنا به اصرار خانواده اش با پسردیگری نامزد شود. من به شدت شوکه شده بودم و نتوانستم درس هایم را ادامه دهم و درنهایت هم ترک تحصیل کردم. با خودم تعهد کردم که با کسی دیگر ازدواج نکنم".

نرگس نام مستعار یک دختر جوان است که در یک مرکزفرهنگی در کابل کارمی کند. او می گوید درافغانستان خانواده، دوستان و قوم وخویش به خود حق می دهند که درهمه مسایل خصوصی جوانان دخالت کنند و حتی اینکه آدم عاشق که باشد و به که علاقه نداشته باشد.

اومی گوید: "من ازدوسال به این طرف جوانی را دوست دارم که از ولایت و منطقه ما نیست، اما به این دلیل بار ها ازسوی نزدیکان و حتی پسرانی که فقط از ولایت ما هستند مورد تهدید قرارگرفتم که پسرمورد علاقه ام را فراموش کنم."

این جوانان هشدارمی دهند که اگر با پسری که از ولایت ما نیست ازدواج کنی کشته خواهی شد.

موبایل، وسیله برای عشق ورزیدن پنهانی

در این میان موبایل ابزاری خوبی برای زنده نگه داشتن رابطه های عاشقانه و وسیله ای مناسب ارتباطی عاشق پیشگان محسوب می شود.

شماری از جوانان عاشق پیشه می گویند آنها اگر نتوانند همدیگر را در روز "ولنتاین" ببینند، فقط می توانند با موبایل این روز را به همدیگرتبریک بگویند.

احمد الله یکی ازجوانان کابل می گوید خیلی از رابطه های عاشقانه ازطریق صحبت های تلفنی شکل می گیرد. چون در افغانستان جوانان نمی توانند درملاء عام آزادانه با دختران صحبت کنند، از این جهت سعی می کنند وقتی به کسی علاقه پیدا کردند ازطریق صحبت های تلفنی بیشتر رابطه داشته باشند.

اومی گوید "من مغازه لباس فروشی دارم. خیلی کم دوست دخترم را می بینم. در ۲۴ ساعت درحدود چهار صد افغانی کارت اعتبارموبایل مصرف می کنم. ساعت ها باهم از طریق موبایل صحبت می کنیم. اگر یک روز صحبت نکنم فکرمی کنم او را ازدست داده ام".

اما احمد الله می گوید رابطه دختران و پسران ازطریق تلفن برخی مواقع مشکل آفرین می شود. او می گوید دخترانی هستند که می خواهند پسران را فریب دهند و کارت اعتبارموبایل دریافت می کنند. یا پسرانی هستند که از طریق صحبت های تلفنی به دختران دروغ می گویند و آنها را فریب می دهند.

عاشقی های اینترنتی

در این میان اما دنیای مجازی اینترنت نیز در رابطه های عاطفی و عاشقانه جوانان افغان نقش قابل ملاحظه دارد.

درشهرهای افغانستان دختران و پسران زیادی هستند که درسال های اخیر از طریق فضای مجازی اینترنت با هم آشنا شده اند. وقتی در اینترنت کافی های کابل سربزنیم، بدون شک پسران و دختران زیادی را می بینیم که ساعت ها بدون وقفه "چت" می کنند و یا صحبت های تصویری دارند.

حالا خیلی از این جوانان درخانه هایشان هم اینترنت دارند. عاشقان اینترنتی بیشتر کسانی هستند که ازطریق اینترنت دوست پیدا کرده و عاشق شده و برخی از این عاشقی ها منجر به ازدواج هم شده است.

در دنیای مجازی اینترنت، خیلی از پسران در شهرهای افغانستان عاشق دخترانی شده اند که در کشور های خارج زندگی می کنند و رسیدن به آنها دشوار است.

میرزاد یکی ازجوانان درکابل می گوید از یک سال به این طرف درفیسبوک عاشق یک دختر در ایران شده است، اما رسیدن به او تقریبا غیرممکن است. وی می گوید"این رابطه های عاشقانه پس ازگفتگو های زیاد ازطریق فیس بوک به وجود آمد ومن عاشق شدم، اما پس از مدتی متوجه شدم که من در یک دنیای مجازی به کسی دل دادم که نباید می دادم".

اما گاهی هم این رابطه های عاشقانه دردنیای مجازی اینترنت عاشق و معشوق را به هم می رساند. مهدی مهرایین و بتول محمدی زوج جوانی که حالا در بامیان افغانستان زندگی می کنند نمونه ای از این رابطه هستند.

مهدی درکابل و بتول درتهران باهم ازطریق اینترنت آشنا شدند و پس ازمدت ها "چت" و گفتگوهای عاشقانه دردنیای مجازی، باهم ازدواج کردند.

مهدی و بتول حالا یک پسردارند. اما به نظر می رسد در افغانستان هنوز راه درازی درپیش است تا دختران و پسران عاشق بتوانند راحت "روز عشاق" را به همدیگر تبریک گویند و جوانی با خیال آرام بتواند بگوید که عاشق شده است.



:: برچسب‌ها: بهار , به من , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر 'حسین نادری منش' روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف برای تغییر رشته خود به رشته های هسته‌ای اقدام كرده اند و درخواست های آنان در شورای این دانشگاه بررسی شده است و در صورتی كه افراد دارای صلاحیت و شرایط تغییر رشته‌ باشند، مجوز تغییر رشته به آنها داده می شود.

وی افزود : این اقدام دانشجویان دانشگاه شریف به افرادی كه می خواهند با تهدید و ترور دانشمندان هسته ای ، ملت و جوانان كشور را از اهداف انقلاب اسلامی دور كنند، این پیام را می دهد كه ده ها هزار نفر در كشور آماده به خدمت هستند.

نادری منش در مورد طرح آمایش آموزش عالی كشور گفت: براساس این طرح كشور به 10 منطقه تقسیم و فعالیت‌های آموزش عالی متناسب با این مناطق پیگیری می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان كرد : برنامه پنجم توسعه وظایف مهمی را بر عهده ما گذاشته است كه ارتقا، توسعه و رشد كمی و كیفی آموزش متناسب با نیازهای كشور از جمله این وظایف است.

وی همچنین از راه اندازی گروه 'فناوری‌های نوین' در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: این گروه در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری، هوا و فضا، انرژی های نو و علوم شناختی فعالیت می‌كند.

طرح آموزش الكترونیكی رساله نویسی (آمال) ویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی و پژوهشگران است . این طرح امروز - سه شنبه - در وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری رونمایی شد.

براساس این طرح دوره های آموزشی با موضوعات دوره تدوین طرح پیشنهادی(پروپزال)، دوره تدوین رساله و گزارش نویسی، دوره آموزش شیوه‌های پژوهش (روش تحقیق) دوره مقاله نویسی، دوره شیوه‌های استناد، دوره ویرایش صوری - زبانی، دوره راهبردهای جست‌وجوی اطلاعات، دوره فن ترجمه و دوره شیوه ارایه مطالب برای دانشجویان برگزار می شود.

علمی**2038**9190**1581



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()