نوشته شده توسط : lsdf

هفته گذشته رسانه های جهان اعلام كردند كه كانادا استفاده از شكنجه را برای كسب اطلاعات از مجرمان امنیتی آزاد كرده است و زین پس بعد پلیس و دستگاه های اطلاعاتی این كشور می توانند از اعتراف مجرمان در تحقیقات خود استفاده و یا به آن استناد كنند. این درحالی است كه كشور كانادا خود به عنوان یكی از مدعیان پر و پا قرص حامی حقوق بشر! انواع اتهامات را علیه كشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران وارد كرده و از هیچ تلاشی در محكومیت كشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی فروگذار نكرده است.

همه این ادعاهای حقوق بشری به وسیله مقامات كانادایی در چند اصل ساده كه به راحتی می تواند توجیه و تفسیر شود مورد استفاده قرار می گیرد و عنوان می شود كه بنیان حقوق بشر كانادایی براساس اعلامیه حقوق بشر 1947/1948 ایجاد شده است. این اصول كه در سایت سیاست های حقوق بشر بین المللی كاناداCanada's International Human Rights - Policy- ذكر و به اسناد متعدد بین المللی نیز ارجاع داده شدند به طور خلاصه عبارت است از نقش رهبری كانادا در ارتقای جهانی ارزش های حقوق بشری كانادا، كمك های توسعه ای به كشورهای رعایت كننده حقوق بشر و تلاش برای ارتقای حقوق بشر براساس منشور سازمان ملل متحد به وسیله همه كشورهای عضو در قبال شهروندان.

در همین چارچوب، كانادا درمورد حقوق بشر به سیاست های بسیاری از كشورها ازجمله ایران انتقاد كرده است و حتی در چند مورد موجب صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران شد. این كشور در زمینه حمایت از فتنه گران و منافقین و وضعیت اردوگاه اشرف از سیاست های ایران انتقاد كرده است. حتی در مورد شكنجه انتقادهای بسیاری را از دولت لیبی انجام داد، اما هم اكنون خود این كشور به عنوان یكی از متهمان عمده در نقض حقوق شهروندان خود مطرح است.

موضوع تایید شكنجه ازسوی مقامات كانادایی موجی از اعتراض و نارضایتی نه تنها در میان كشورها بلكه در بین گروه های غیردولتی مدافع حقوق بشر در داخل كانادا برانگیخته است.

برخی سایت ها كه این خبر را به عنوان خبر جنجالی منتشر كرده بودند نیز از نارضایتی عمیق مردم این كشور از دولت خبر دادند و در اظهارنظرهای خود عنوان كردند كه چنین قانونی به وسیله اكثریت مردم این كشور مردود است. برخی نیز در نظرهای خود نوشتند كه 'استفن هارپر' نخست وزیر كانادا می خواهد با پیروی از ایالات متحده كشوری با نام 'كامریكا' بسازد.

فرانس پرس اعلام كرد كه تصمیم دولت كانادا در مورد آزاد شدن شكنجه به وسیله ماموران امنیتی این كشور موجب اعتراض گروه های حقوق بشری و رهبران مخالف در كانادا شده است. براساس اعلام رسانه های كانادایی، دولت اوتاوا به سرویس های جاسوسی خود دستور داده است كه اطلاعاتی را كه از طریق شكنجه كسب می كنند نادیده نگیرند و از آنها استفاده كنند.

'جك هریس' یكی از نمایندگان پارلمان كانادا اعتقاد دارد كه دولت این كشور به صورت غیرمستقیم موجب تشویق شكنجه می شود. سازمان عفو بین الملل نیز این سیاست جدید دولت كانادا را محكوم كرد.

**كانادا نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد

-----------------------------------------------

سایت روزنامه 'اوتاوا سیتیزن' نیز در مطلبی انتقادی نوشت: 'كانادا از شكنجه چشم پوشی نمی كند و با ادامه این روند به جایگاه حقوق بشری كانادا در جهان لطمه جدی وارد می شود.'

این مقاله سپس با انتقاد از سخنان وزیر امنیت عمومی كانادا كه خود را مسئول جان مردم كانادا معرفی كرد می افزاید، از نظر مقامات كانادا این گونه اطلاعات نمی تواند در دادگاه های این كشور مورد استفاده قرار گیرد و این عمل غیرقانونی تنها در حوزه عملی ممكن است و مشروعیتی ندارد. دولت كانادا و مقامات امنیتی باید به این نكته توجه داشته باشند كه در مواقعی حتی این اطلاعات گمراه كننده هستند.

**شكنجه قابل توجیه نیست

--------------------------------

حزب سبز كانادا نیز در مطلبی اعلام كرد: مردم كانادا نگرانی شدیدی نسبت به حقوق شهروندی خود پیدا كرده اند.

این مطلب كه در وبسایت(northumberlandview) آمده است خاطر نشان می كند، كانادایی ها از گذشته حقوق بشر را به عنوان ارزشی والا می دانستند و در سیاست این كشور یكی از مهمترین پارامترها بود، اما اقدام جدید دولت یكی از علائم هشدار برای موقعیت این كشور است.

'الیزابت می' رهبر حزب سبز كانادا در این مورد گفت: مردم كانادا نمی خواهند در هیچ شرایطی شكنجه آزاد و قانونی شود و حزب محافظه كار در این زمینه قدم اشتباه و به دور از ارزش های كانادایی برداشته است.

'جو فاستر' از دیگر مقامات این حزب نیز در پاسخ به ادعاهای مقامات دولتی این كشور گفت: اگر برای این مقامات حفظ دارایی های مادی و معنوی مهم است بهتر است به جای استفاده از شكنجه، مراقب سوءاستفاده های شركت های معدنی كانادا باشدند كه به شدت حقوق بشر را تهدید می كند. ممكن است برخی شكنجه شوندگان بیگناه باشند، اما چه باید كرد با تهدیداتی كه متوجه حقوق شهروندان می شود. نتیجه این است كه از جایگاه و اعتبار این حقوق در جامعه كانادایی كاسته می شود.

'الكس نوه' دبیركل سازمان عفو بین الملل در كانادا نیز تصریح كرد كه مقامات امنیتی كانادا باید بر این موضوع تمركز كنند كه اطلاعاتی كه از لكه ننگ شكنجه به دست می آید قابل استفاده نیستند.

فاستر در این باره تاكید كرد كه اگر كانادا می خواهد یك كشور متمدن باقی بماند نباید هیچ توجیهی برای استفاده از شكنجه داشته باشد.

**استفاده ابزاری دولت كانادا از موضوع شكنجه

-----------------------------------------------------

نشریه گلوبال ریسرچ (Global Research) كه مقر آن در كاناداست در مورد این تصمیم دولت كانادا نوشت: كانادا از شكنجه به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای مبارزه با تروریسم استفاده می كند. این پیامی گمراه كننده و متناقض با رویه پیشین دولت كانادا بود كه اعلام كرد دولت این كشور از شكنجه برای گرفتن اطلاعات از مظنونان تروریسم حمایت می كند.

در سال 2010 نیز 'ویك توز' وزیر امنیت عمومی این كشور به نیروهای امنیتی كانادا دستور داد گرچه اطلاعات تحت شكنجه قابل اعتماد نیستند، اما علیرغم نادیده گرفته شدن حقوق انسان ها برای حفاظت از جان و دارایی كانادایی ها می توانند از شكنجه برای كسب اطلاعات استفاده كنند.

**شكنجه قبیح است، اما نه برای كانادا

---------------------------------------------

این نشریه افزود: 'جیسون كنی' وزیر امور شهروندی و مهاجرت و چند فرهنگی كانادا نیز معتقدند كه گرچه ما مخالف استفاده از شكنجه هستیم، اما اولویت با نیروهای امنیتی است كه از جان ها استفاده كند.

گلوبال ریسرچ نیز از این رویكرد دوگانه مقامات ابراز تعجب می كند و می نویسد معلوم نشده است كه شكنجه بد است یا خوب؟ و یا اینكه آیا اطلاعاتی كه از شكنجه كسب می شوند معتبر و قابل اعتماد هستند یا خیر؟ این مقام پیش از این اعلام كرده بود كه اطلاعاتی كه با شكنجه كسب می شوند از اعتبار چندانی برخوردار نیستند، اما اكنون اجازه استفاده از آن را صادر می كند. یكی اعلام می كند كه شكنجه خوب است و دیگری می گوید شكنجه مجاز نیست، زیرا دو وزیر كانادایی دو رویكرد مخالف را اعلام كرده اند.

**شكنجه ابزاری برای ایجاد وحشت در كانادا

--------------------------------------------------

به نظر می رسد كه هدف مقامات كانادایی نوعی موجه سازی شكنجه در افكار عمومی است، اما شكنجه نه تنها در قوانین بین المللی بلكه در همه عقاید، مذاهب و رویكردهای انسانی و حتی در سیاسی بازی ها نیز مذموم و ناكارآمد شمرده شده اند.

به اعتقاد این مقاله فرد تحت فشار به هر دستور و یا هرخواسته ای كه باعث كم شدن رنجش می شود اقرار و اعتراف كند.

همه می دانند كه جمع آوری اطلاعات از طریق شكنجه عملی نیست و به اعتقاد بسیاری از كارشناسان این اقدام دولت كانادا می تواند استفاده ابزاری از شكنجه برای اهداف مقامات باشد و تنها هدف آن تحكیم موقعیت و برتری آن مقامات باشد، اما واقعیت همیشه نشان داده است كه شكنجه تنها باعث توجیه اقدامات وحشت افكن می شود و گاها می تواند در گسترش خشونت ها نقش داشته باشد.

**كانادا ناقض واقعی حقوق بشر

------------------------------------

البته دولت كانادا باوجود همه ادعاهای حقوق بشری كه در مورد دیگر كشورها دارد در این زمینه گذشته روشن و شفافی ندارد و طیف وسیعی از اتهامات به این كشور وارد شده است. اقدامات ارتش كانادا در افغانستان، استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مورد كشورها به ویژه در مسائل خاورمیانه و رویكرد این كشور به رژیم صهیونیستی و حتی مسائل داخلی كانادا و تبعیض علیه مهاجران بومیان و حتی زنان را می توان نام برد كه انتقاد دبیركل سازمان عفو بین الملل را از دولت كانادا برانگیخت.

**افغانستان لكه ننگ حقوق بشر كانادایی است

-----------------------------------------------------

یكی از موضوعاتی كه اقدامات نظامیان این كشور را زیر سوال برده در افغانستان روی داده است. نیروهای نظامی كانادایی در عملیات و اقدامات خود در افغانستان به سورفتار و شكنجه متهم شده اند. این اقدامات در منافات كامل با ماده 12 كنواسیون سوم ژنو اعلام شد كه كانادا نیز آنرا امضا كرده است. در این ماده تصریح شده است كه قدرت های دستگیركننده مظنونان مسئول رفتار خود با دستگیر شدگان هستند.

شبكه رادیوتلویزیونی و خبری سی بی سی كانادا اولین بار موضوع بدرفتاری با دستگیرشدگان به وسیله نظامیان كانادایی در افغانستان را به نقل از 'امیر عطاران' یك استاد حقوق در دانشگاه اوتاوا فاش كرد.

وی اعلام كرد كه اطلاعات كاملی از دولت كانادا در اختیار دارد كه نظامیان این كشور با اهداف خاص به شكنجه و آزار متهمان و دستگیر شدگان در جنگ با تروریسم در افغانستان می پردازند.

بعد از آن بود كه دو مقام دولتی مسئولیت یافتند كه در این زمینه تحقیقات لازم را به عمل آورند. حتی یك دیپلمات كانادایی نیز اقرار كرد كه بسیاری از دستگیرشدگان در افغانستان تحت شكنجه قرار گرفته بودند، اما در پاسخ به درخواست ها برای اعلام نتایج این تحقیقات، دولت كانادا اعلام كرد كه برای محافظت از سربازان و شهروندان كانادایی این اطلاعات حساس را منتشر نمی كند.

**دولت كانادا حقوق بشر را تضعیف می كند و نه تقویت

------------------------------------------------------------

مجله دانشگاه كویین كانادا با عنوان 'ژورنال' نیز در مطلبی با عنوان سیاست دولت در استفاده از شكنجه غیرقابل قبول است، نوشت: چندی قبل شبكه سی بی سی كانادا به نقل از مقامات امنیتی كانادا اعلام كرد كه استفاده از شكنجه برای نیروهای امنیتی برای حفظ جان و دارایی مردم كانادا مجاز است و این دقیقا برخلاف آن چیزی است كه مقامات امنیتی این كشور اعلام كرده بودند شكنجه و اطلاعات ناشی از آن برای اقدامات خود استفاده نمی كنند.

این مجله دانشگاهی افزود، اگر تاكنون سرویس های امنیتی از این روش استفاده می كردند نیز متهم به انجام اقداماتی ضدبشری هستند. توجیه این سیاست با ادعای تضمین امنیت عمومی می تواند حتی باعث تحریك حركات تروریستی و وحشت افكنی بیشتر شود.

این مقاله حتی تهدید كرد كه نمی توان با گروهی -دولت و سازمان های امنیتی- كه با نام محافظت از حقوق بشر آنرا نادیده می گیرند كار كرد. از دولت كانادا انتظار می رود كه به جای افزایش وحشت، موضعگیری مناسبی در این زمینه انجام دهد، زیرا اكنون علاوه بر ترس از تروریسم، بی اعتباری ارزش ها و تبعات این ترس بر رفتارها حكفرما می شود.

**كانادا و سیاست های دوگانه حقوق بشری

--------------------------------------------------

دبیركل سازمان عفو بین الملل نیز از اقدامات دوگانه و تبعیض آمیز دولت فدرال كانادا انتقاد كرد. 'سلیل شتی' خاطر نشان كرد كه با در نظر گرفتن همه این موارد، باید گفت متاسفانه دولت كانادا در زمینه حقوق بشر در مسیر انحطاط قرار گرفته است و به بیراهه می رود.

رویترز نیز در بیان دوگانگی در سیاست گذاری در مورد شكنجه نوشت: درحالی كه در سال 2009 دستوری وزارتی برای سازمان های امنیتی كانادا صادر شد كه در آن تصریح شده بود آنها نمی توانند به اطلاعات به دست آمده از شكنجه اعتماد و از آن استفاده كنند، در سال 2010 دستور دیگری صادر شد كه طی آن اعلام شده بود كه گرچه نمی توان صحت و سقم این اطلاعات را تعیین كرد، اما از آنجا كه نمی توان در این زمینه خطر كرد، باید به این اطلاعات توجه كرد و نباید آنها را نادیده گرفت.

در متن این دستور آمده است: در شرایطی كه خطر جدی برای جان و دارایی كانادایی ها مطرح است لازم است كه این اطلاعات نیز مورد توجه قرار گیرند و مورد استفاده مقامات واقع شوند.

این خبرگزاری نوشت كه به نظر برخی وزرا و مقامات كانادایی چون امنیت اولویت دارد پس می توان از اطلاعات به دست آمده از شكنجه استفاده كرد!

پژوهش**9130**9123



:: برچسب‌ها: نشان , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ریانووستی، 'ولادیمیر استرلكو' رییس انستیتو مسایل اندواكولوژی اوكراین به جرم تحویل اطلاعات مربوط به نیروگاه هسته ای سانحه دیده چرنوبیل به آمریكا متهم شده است.

بر پایه این گزارش، ماموران سازمان امنیت اوكراین دفتر استرلكو را مورد تفحص قرار داده و رایانه شخصی وی را ضبط كردند.

سازمان اطلاعات اوكراین اطلاعاتی به دست آورده است كه بر اساس آن استرلكو نتیجه تحقیقات علمی مربوط به نیروگاه چرنوبیل را در ازای دریافت مبلغی در اختیار آمریكا قرار داده است.

رییس انستیتو مسایل اندواكولوژی اوكراین در حال حاضر در آمریكا بسر می برد و به دلیل ترس از بازداشت، از بازگشت به كشورش خودداری می كند.

حادثه اتمی چرنوبیل به عنوان بدترین رویداد هسته ای غیرنظامی جهان، در رآكتور شماره چهار نیروگاه در 26 آوریل 1986میلادی رخ داد.

این نیروگاه در شهر 50 هزار نفری چرنوبیل در 120 كیلومتری شهر كی یف پایتخت اوكراین فعالیت می كرد كه بر اثر انفجار اكنون به منطقه ای متروكه تبدیل شده است. بر اثر این سانحه هشت میلیون نفر در اوكراین و كشورهای پیرامونی در معرض پرتوهای رادیو اكتیوی قرار گرفتند و 400 هزار نفر نیز به مناطق پاك دیگر منتقل شدند.

اروپام/2242**518**1597



:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'محسن مومنی شریف' عصر دوشنبه در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره داستان انقلاب به سیر تكاملی انقلاب در 30 سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد : مشخصه هر انقلابی است كه با گذشت زمان به سبك ادبی و هنری مخصوص برسد همچنان كه در قرن نوزدهم شاهد اوج رمان بودیم و این نوع ادبیات توانست به صورت كامل آرزو و آمال انسان مدرنیته را به نمایش گذارد.

وی افزود : انقلاب اسلامی نیز در این راستا به صورت ادبی خود باید برسد ، صورت ادبی متناسب با انقلاب و خلق ساختار ادبی كه تبلور یافته روح و تمامیت ویژگی های آن باشد .

مومنی شریف با بیان اینكه در سالهای پس از انقلاب به مدلهایی رسیده‌ایم، گفت: البته هنوز نمی توانیم به آن ادبیات خاص انقلاب اطلاق كنیم اگرچه در بعضی قالبها از جمله رمان و داستان كوتاه غربی تصرفاتی داشته ایم .

رییس حوزه هنری، ادبیات انقلاب را رئالیستی واقع‌گرایانه عنوان كرد و افزود : اوایل انقلاب رئالیزم در ادبیات داستانی تحت‌ تاثیر ماركسیسم قرار داشت . آنچه كه ادبیات انقلاب اسلامی به دنبال آن است رئالیسیم منطبق بر واقعیت است ، رئالیسمی كه ایمان به غیب از جمله شرایط آن به حساب می آِید و اعتقادات و ارزشهای ما نیز در زمره واقعیات محسوب می شود .

وی گفت : هر چه زمان می گذرد نوع نگاه ما به رئالیسم و واقع گرایی با آن چه كه در جهان بینی غربی وجود دارد متفاوت می شود . از نظر نویسنده مسلمان و به ویژه شیعه واقعیت بسیار گسترده تر از آن چیزی است كه امروز با حواس پنجگانه احساس می كنیم.

مومنی شریف خاطر نشان كرد : امروز اگر بخواهیم آرمانهای انقلاب اسلامی را در قالب ادبیات پردازش كنیم چاره‌ای بجز گرایش پیدا كردن به این نوع ادبیات نداریم . البته در این مسیر ممكن است انگ شعار نویسی به ما زده شود اما این مهم نباید عاملی برای دست كشیدن از آرمانهای با باشد .ما نباید میدان را خالی كنیم چرا كه هر كسی بر اساس اعتقادات خود می نویسد .

مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب عصر روز دوشنبه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ، امیر حسین فردی دبیر علمی جشنواره ، نویسندگان خارجی دعوت شده به این مراسم از كشورهای سوریه ، لبنان ، تركیه وسوریه و اهالی قلم در حوزه هنری برگزار شد.

فراهنگ **1630** 3404



:: برچسب‌ها: خانه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، به نقل از مطبوعات آلمان، وزارت امور خارجه این كشور در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس ، رقم كل هزینه های دولت در كشور افغانستان را از سال 2002 تاكنون،بصورت رسمی اعلام كرد.

براساس این گزارش، در 10 سال گذشته دولت آلمان نزدیك به 8 میلیارد یورو در افغانستان هزینه كرده است كه از این میزان، 6 میلیارد و 100 میلیون یور هزینه های نظامی و یك میلیارد و 700میلیون یورو برای آنچه 'بازسازی اقتصادی و توسعه این كشور' عنوان شده، پرداخت شده است .

بر پایه آمار ارائه شده، سال گذشته هزینه های نظامی این كشور در افغانستان، ركورد جدیدی از خود برجای گذاشت كه بالغ بر یك میلیارد و 300 میلیون یورو در طول یكسال بوده است .

در رابطه با كمك های ارائه شده به منظور بازسازی اقتصادی و توسعه ای نیز، آلمان سال گذشته با 370 میلیون یور، ركورد شكنی كرده است.

این میزان هزینه ها درحالی سال گذشته پرداخت شده كه در اولین سال حضور نظامی آلمان در افغانستان در سال 2002،كل هزینه های نظامی و غیر نظامی این كشور در افغانستان تنها 400 میلیون یورو بوده است.

موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان ماه گذشته پیش بینی كرده بود كه هزینه نظامی آلمان تا پایان سال 2014 (سال خروج نیروهای نظامی از این كشور) می تواند بالغ بر 22 میلیارد یورو باشد.

این ارقام، پرداخت ها در رابطه با مرگ سربازان آلمانی و همچنین هزینه درمان و بیمه مجروحان این كشور در جنگ افغانستان را نیز شامل می شود.

در پارلمان آلمان نمایندگان احزاب و فراكسیون های مختلف این حق را دارند كه وزارت خانه های این كشور را درخصوص موارد گوناگون از جمله هزینه های مالی، مورد بازخواست قرار داده و از آنها توضیح بخواهند.

اروپام** 2051** 1701** 3404



:: برچسب‌ها: شیکاگو , رقص , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش لس آنجلس تایمز، نیروهای رژیم بحرین روز دوشنبه برای پراكنده كردن معترضانی كه در منامه، تجمع كرده بودند، از گاز اشك آور و نارنجك های صوتی استفاده كرده‌اند.

بر اساس این گزارش و به گفته شاهدان عینی كه در محل حادثه حضور داشتند، بسیاری از معترضان در جریان این حمله زخمی شدند.

تظاهرات در منامه، پایتخت بحرین در آستانه اولین سالگرد قیام مردمی علیه خاندان آل خلیفه كه از فوریه 2011 آغاز شد، برگزار شده است.

بر اساس گزارش های موجود، رژیم بحرین پیش از برگزاری این تظاهرات، بارها معترضان را تهدید كرده بود كه از برگزاری هرگونه تجمع خودداری كنند.

نیروهای بحرینی روز یكشنبه نیز، زینب الخواجه فعال حقوق بشر را در جریان تظاهراتی ضد دولتی در منامه دستگیر كردند.

این فعال بحرینی به همراه دیگر معترضان، به سوی میدان مروارید در حال راهپیمایی بود كه از جانب نیروهای رژیم بازداشت شد.

از زمان آغاز خیزش مردمی در كشور بحرین، ده‌ها تن كشته و صدها نفر نیز دستگیر شده یا از شغل خود اخراج شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل، 26 ژانویه از مقامات بحرینی خواست كه در مورد گزارش‌ها مبنی بر كشته شدن ده‌ها نفر به دلیل استفاده از گاز اشك آور، رسیدگی كرده و در مورد آن توضیح دهند.

1592

**2351**



:: برچسب‌ها: مربع , بچه ها , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از بیروت، مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور 'غصنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از شخصیت های سیاسی، حزبی، مسیحی و اسلامی لبنان در شهر 'بعلبك' واقع در شرق این كشور برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با ایراد سخنانی ضمن تأكید بر وحدت مردم لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در معرض انواع توطئه ها، دسیسه ها و ترورهای سران انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی و علمی بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز ایران با پشت سر گذراندن تمام مراحل سخت و دشوار توانسته است روز به روز در عرصه های اقتصادی، نظامی، تكنولوژی و فضانوردی به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.

ركن آبادی ادامه داد: مردم ایران نشان دادند كه دوستدار فرهنگ، ایمان و ولایت هستند و كلیه سیاست های خصمانه غرب علیه مردم ایران در طول سی و سه سال بیهوده و بی ثمر بوده است.

سفیر كشورمان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم اقتصادی غرب علیه ایران تصریح كرد: این تحریم ها خود نقطه پرش و صعود ایرانی‌ها به سمت قله پیشرفت های علمی بوده است.

ركن آبادی با تأكید بر همسبتگی ایران با ملت های مظلوم منطقه در راستای تحقق آرمان ملی آنها گفت: بیداری اسلامی منطقه در حقیقت با هدف سرنگونی مهره‌ها و سرسپردگان آمریكایی - صهیونیستی كه در خدمت اجرای سیاست های سلطه جویانه آنان در منطقه قرار داشته اند، شكل گرفته است.

شیخ 'محمد یزبك' رییس شورای دینی حزب الله در این مراسم نیز ضمن تبریك فرا رسیدن سی وسومین پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ما ضمن محكوم كردن توطئه های دشمنان اسلام در ایجاد شكاف میان مسلمانان جهان بر وحدت میان اهل سنت و شیعیان تأكید می كنیم.

وی با اشاره به اوضاع جاری مصر افزود: امیدواریم مردم مصر به دور از هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی در مسیر شكوفایی و پیشرفت گام بردارند.

رییس شورای دینی حزب الله با اشاره به اوضاع جاری سوریه خطاب به اعراب گفت: شما از ارائه راه حل برای بحران این كشور درمانده اید و در فرستادن پرونده سوریه به شورای امنیت عجله می كنید.

شیخ یزبك ضمن تأكید بر ایجاد گفتگو برای حل بحران سوریه گفت: بیداری اسلامی امروز در رویارویی با توطئه های دشمنان قرار گرفته است.

شیخ 'احمد قطعان' رییس جمعیت 'قولنا والعمل ' نیز در این مراسم با اشاره به تحركات مغرضانه برخی برای ایجاد شكاف میان اهل سنت و شیعیان گفت: این تحركات از سوی فتنه گران با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی وآمریكا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ما بر طرح هفته وحدت اسلامی به عنوان ابزاری برای رویارویی با توطئه گران در ایجاد فتنه میان مسلمانان جهان با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی تأكید می كنیم.

1592

خاورم*2023 **1030



:: برچسب‌ها: هندوستان , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
مرز

ذر مناطق مرزی تاجیکستان و قرقیزستان یک افسر مرزبانی قرقیز به قتل رسیده است

در پاسگاه مرزی قرقیزستان و تاجیکستان، یک افسر مرزبان قرقیز به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

بنا به اطلاع خبرگزاری‌های قرقیزستان، بعد از ظهر یکشنبه، ۱۲ فوریه، در پاسگاه مرزی "سمرقندیق" استان باتکنت قرقیزستان ستوان "کَنَت دویشِن‌بای‌اف"، افسر نیروهای مرزبان قرقیز، در جریان مناقشه با اصغر کل‌بای‌اف، تبعه قرقیز که یک مسافر در یک خودروی تاجیکستانی بود، به قتل رسیده است.

گفته می‌شود، این خودرو که عازم تاجیکستان بود، در پاسگاه مرزی قرقیزستان برای بازرسی اسناد سرنشینان متوقف شده و آقای کل‌بای‌اف مرزبانان قرقیز را "تحقیر" کرده است.

به هنگام مناقشه با مرزبانان، این تبعه قرقیز از دست کَنَت دویشین‌بای‌اف، افسر مرزبان قرقیزستان سلاح کمری را به زور گرفته و اول چند گلوله به هوا و سپس، به سوی این افسر شلیک کرده است.

در اثر این حادثه، افسر قرقیز شدیداً زخمی شده و در بیمارستان جان باخته است.

مرد مهاجم و راننده خودرو "هیوندای پرتر" که تبعه تاجیکستان است، بازداشت شده‌اند.

منابع نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان در واکنش به این حادثه در مناطق مرزی، گفتند که حادثه قتل افسر نیروهای مرزبانی قرقیزستان در مرز آن کشور اتفاق افتاده و مناقشه بین اتباع قرقیز بوده و از این رو به نیروهای مرزبانی تاجیکستان ربطی ندارد.

در ماه گذشته نیز در جریان حادثه مشابهی در مرز تاجیکستان و قرقیزستان، یک افسر قرقیز به قتل رسیده بود.

در همین حال، وبگاه وزارت خارجه تاجیکستان از برگزاری جلسه هیئت‌های دولتی تاجیکستان و قرقیزستان در شهر دوشنبه در هفته گذشته خبر داده است که مسائل مربوط به تعیین خطوط مرزی میان این دو کشور را بررسی کرده‌اند.

وزارت خارجه تاجیکستان در مورد جزئیات دیدار هیئت‌ها اطلاعی نداده و گفته است که مذاکرات آینده در این موضوع در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

نظام‌الدین ظاهداف، معاون وزیر خارجه تاجیکستان، در یک نشست خبری در اواخر ماه گذشته گفته بود که تا حال ۵۰ درصد خطوط مرزی تاجیکستان و قرقیزستان مشخص شده است.

قبلاً جانب تاجیکستان گفته بود، خواستار تعیین خطوط مرزی بر اساس نقشه تعیین خطوط مرزی میان جماهیر شوروی پیشین در دهه ۱۹۲۰ شده است.

اما قرقیزستان تقاضا کرده است که تعیین خطوط مرزی در چارچوب مرزهای فعلی انجام شود.

مقامات تاجیکستان این تقاضای قرقیزیستان را غیر قابل قبول خوانده و گفته‌اند که در این صورت بیش از ۷۵ هزار هکتار اراضی تاجیکستان به اختیار کشور همسایه خواهد گذشت.

همچنین، جانب‌ها در مورد مقام محل‌های سکونت قرقیزها در خاک تاجیکستان و روستاهای تاجیک‌نشین در قرقیزستان به توافق نرسیده‌اند.

امتداد مرز تاجیکستان و قرقیزستان حدود ۱ هزار کیلومتر را تشکیل می‌دهد.

تاجیکستان با ازبکستان نیز در مسئله تعیین خطوط مرزی به توافق نرسیده است.



:: برچسب‌ها: درخت , چشم انداز , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'علیرضا ضیغمی' افزود: با اتمام پروژه های بنزین سازی پالایشگاه های كشور تا پایان سال آینده، توان تولید بنزین كشور به روزانه 70 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت كه علاوه بر صادرات بنزین موتور، امكان صادرات روزانه 10 میلیون لیتر نفتا نیز وجود خواهد داشت.

وی با تاكید بر اتمام تمام طرح های بنزین سازی تا پایان سال 91 تاكید كرد: نفتا فرآورده ای با ارزش و سوخت پایه تولید بنزین است كه با فعل و انفعالاتی ساده به بنزین موتور تبدیل می شود كه افزون بر صادرات این فرآورده، بنزین تولیدی مازاد كشور نیز صادر خواهد شد.

وی تاكید كرد: صادرات بنزین در سال 90 با توجه به نیاز داخلی محدود بود، اما با اجرای پروژه های بزرگ بنزین سازی در كشور و بهره برداری از این مجتمع ها، صادرات نفتا و بنزین از سال آینده بیشتر خواهد شد.

ضیغمی افزود: در سال 90 حدود یك میلیون تن نفتای سبك و سنگین از كشور صادر شد كه این رقم نسبت به سال گذشته 2.5 برابر بود، همچنین صادرات نفت گاز نیز در سال جاری چهار برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه ریزی های صنعت نفت، به منظور خودكفایی در تولید بنزین، هم اكنون تولید و مصرف بنزین در كشور تقریبا متعادل شده و با اجرای بخشی از طرح های توسعه ای در پالایشگاه های كشور، تولید روزانه بنزین از حدود 43 میلیون لیتر به مرز 58 میلیون لیتر رسیده است كه با اجرای بخشی از طرح های توسعه ای تا پایان سال 90 به 70 میلیون لیتر و با اجرای كامل تمام طرح های توسعه ای در كشور به مرز 80 میلیون لیتر خواهد رسید.

تولید بنزین كشور هم اكنون روزانه حدود 55 میلیون لیتر و مصرف آن حدود 60 میلیون لیتر است كه با امتزاج بنزین تولید داخل با بنزین اكتان بالا، تولید و مصرف برابر شده است.

اقتصام**9189**1594



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،‌ 'محمد رویانیان' روز دوشنبه در این زمینه اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد ندارم در انتخابات فدراسیون فوتبال شركت كنم و در باشگاه پرسپولیس نیز فقط به عشق هواداران این باشگاه حضور پیدا كرده ام.

وی تاكید كرد: به دنیای فوتبال تعلق ندارم و اطمینان داشته باشید تا زمانی كه در پرسپولیس باشم به خاطر هواداران هر كاری خواهم كرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران گفت: یك بار دیگر نیز استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش و جوانان كردم كه با مخالف ایشان روبه رو شد.

9118/1647



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'محمدزمان مهمدی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه ها در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

رقابت های رده سنی جوانان كه در آن هفت تیم شركت دارند،‌ در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و رقابت های رده سنی بزرگسالان با همین تعداد تیم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

وی گفت: كنگره این مسابقه ها،‌ امشب (دوشنبه) با حضور مربیان و سرپرستان تیم های شركت كننده در سالن ورزشی شركت ملی حفاری اهواز برگزار شد.

وی گفت:‌ اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران در حال حاضر در اردوی آبادان بسر می برند و روز پنجشنبه از این مسابقه ها دیدن می كنند.

یادآور می شود،‌ تیم وزنه برداری شركت ملی حفاری اهواز در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان پیشتاز این مسابقه ها است.

639/642

1589



:: برچسب‌ها: جزیره , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()