نوشته شده توسط : lsdf

'داریوش یزدانی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: در این دیدار خانگی، به حمایت و حضور پرشور هواداران فوتبال شهرستان قائم شهر امیدواریم و می توانیم با برنامه ریزی های انجام شده، مقابل این تیم به پیروزی برسیم.

یزدانی بیان داشت: روند رو به رشد تیم در نیم فصل دوم كه منجر به كسب 13 امتیاز از 18 امتیاز ممكن شد، با پیروزی در دیدار مقابل نماینده شهر اراك تدوام می یابد.

مربی تیم فوتبال سایپا شمال قائم شهر افزود: شناخت مناسبی از بازیكنان و كادر فنی تیم حریف داریم و امیدواریم با تلاش و همت بازیكنان و تدابیر اتخاذ شده كادر فنی، با پیروزی زمین مسابقه را ترك كنیم.

تیم فوتبال سایپا شمال قائم شهر در پایان هفته هجدهم لیگ دسته یك فوتبال باشگاه های ایران با 24 امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی گروه یك قرار دارد.

این تیم بعدازظهر روز پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه شهید وطنی شهرستان قائم شهر،‌ میزبان تیم شهرداری اراك است.

حضور 'نادر دست نشان' در راس كادر فنی تیم شهرداری اراك كه سابقه مربیگری در تیم فوتبال نساجی قائم شهر را دارد، می تواند از عوامل ایجاد حساسیت در این مسابقه باشد.ك/3

7331/1654

1589



:: برچسب‌ها: نیویورک , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf
مریل استریپ

مریل استریپ برای بازی در نقش مارگارت تاچر بفتا گرفت

فیلم صامت "آرتیست"، با گرفتن هفت جایزه از بفتا، بیشترین تعداد جوایز این جشنواره را از آن خود کرد.

آرتیست در رشته‌های کارگردانی، فیلم‌نامه نویسی، بازیگری مرد، موسیقی، طراحی لباس، فیلمبرداری و بهترین فیلم موفق شد که جایزه بگیرد.

آرتیست، داستان یک هنرپیشه فیلم های صامت است که اضافه شدن صدا به سینما او را به وحشت انداخته که کارش را از دست بدهد.

نویسنده و کارگردان این فیلم میشل آزاناویسیوس از فرانسه است. او هنگامی که داشت جایزه بهترین فیلمنامه را می گرفت، به شوخی گفت که عده ای تصور می کنند فیلم او چون صامت است، هیچ فیلمنامه ای نداشته، اما به گفته او "بریتانیایی‌ها باهوشند."

بفتا، آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیاست که امسال شصت و پنجمین دوره آن برگزار شد.

سرزمین هنرپیشگان خوب

هنرپیشه مرد این فیلم هم زمانی که جایزه‌اش را گرفت و برای اینکه نشان دهد چقدر برایش مهم است که این جایزه را گرفته است، به هنرپیشگان مشهور بریتانیایی، همچون "لارنس اولیویه"، "ویلیام ویب الیس" و "بنی هیل" اشاره کرد تا بگوید جایزه بازیگری گرفتن از کشور این هنرمندان، چقدر برایش مهم است.

او همچنین به نامزدهای دیگر بهترین بازیگری هم اشاره کرد. کسانی که در این رقابت با او همراه بودند و او از آنها پیشی گرفت. هنرپیشگانی چون جورج کلونی، برد پیت و گری اولدمن.

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم تقریبا همین طور از گرفتن جایزه خود ابراز خشنودی کرد.

کریستوفر پلامر، بازیگر ۸۲ ساله کانادایی، که در فیلم "تازه‌کارها" بازی کرده بود، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او که نتوانسته بود برای گرفتن جایزه‌اش به لندن برود، در پیامی گفته بود که همیشه لندن برایش خانه دوم بوده و حالا بعد از این جایزه بیشتر این احساس را دارد.

در فیلم تازه‌کارها، آقای پلامر در نقش مردی ظاهر شده بود که بعد از درگذشت همسرش، به پسرش می گوید که همجنس گراست.

جایزه بهترین بازیگر زن در بفتای امسال را مریل استریپ گرفت.

خانم استریپ در فیلم "بانوی آهنین" نقش مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا را بازی کرده بود.

مریل استریپ که برای گرفتن جایزه‌اش بالا می رفت، کفشش از پایش در آمد و برای همین به شوخی گفت: "از این بدتر نمی شد".

خانم استریپ که آخرین بار ۳۰ سال پیش جایزه بفتا گرفته بود، گفت که فیلم "بانوی آهنین" نگاهی به زندگی فردی است که همه فکر می کنند خیلی خوب او را می شناسند.

جایزه بازیگر زن نقش مکمل، را هم اوکتاویا اسپنسر، از بازیگران فیلم "کمک" دریافت کرد. او با یکی از همبازی هایش در همین فیلم برای این جایزه رقابت می کرد.

مارتین اسکورسیزی بدون هوگو

مارتین اسکورسیزی

تقدیر از تلاش های آقای اسکورسیزی برای سینما

هرچند مارتین اسکورسیزی، کارگردان سرشناس سینما، در این مراسم با فیلم هوگو حضور داشت و برای کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود، اما جایزه ای که به خانه برد برای دستاوردهای سینمایی اش بود.

فیلم آقای اسکورسیزی تنها در دو رشته طراحی و صدا، جایزه گرفت.

بفتا به آقای اسکورسیزی جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را اهدا کرد. جایزه ای که پیش از این به سینماگران بزرگی مانند چارلی چاپلین، آلفرد هیچکاک و استنلی کوبریک اهدا شده بود.

به غیر از آقای اسکورسیزی، یک بفتای افتخاری هم به جان هرت داده شد.

آقای هرت بازیگر است و به خاطر کمکی که به سینمای بریتانیا کرده است، جایزه ویژه گرفت.

در بفتای امسال، اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی هم برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان بود که این جایزه را به دست نیاورد.

جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان امسال بفتا به پدرو آلمادوار رسید، برای فیلم "پوستی که در آن زندگی می کنم".



:: برچسب‌ها: اقیانوس , حزب , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره بین المللی موسیقی فجر، این كتابچه همانند سال های گذشته در قطع پالتویی طراحی شده و اطلاعات و مشخصات تمامی گروه ها را در خود جای داده است.

همچنین آدرس الكترونیكی گروه ها و سرپرست آنها نیز در این كتابچه گنجانده شده تا هنرمندان و موسیقیدان هایی كه تمایل به همكاری با یكدیگر دارند از این طریق راحت تر بایكدیگر ارتباط بگیرند.

طرح جلد این كتابچه از پوستر جشنواره گرفته شده و در 200 صفحه به صورت تمام رنگی با مدیریت هنری پیمان میرآقاسی و گروه طراحی و صفحه بندی به مدیریت فرشاد یگانه منتشر شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی تا پایان بهمن ماه برپاست.

فراهنگ**ا.خ



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرگزاری ها، زامبیا در فینال این رقابت ها كه یكشنبه شب برگزار شد، تیم مدعی ساحل عاج را در ضربات پنالتی با نتیجه 8 بر 7 شكست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

'هرو رنارد' سرمربی فرانسوی این تیم با اشاره به كشته شدن اعضای تیم ملی زامبیا در یك سانحه هوایی كه 19 سال پیش در مسیر سفر به سنگال برای برگزاری مسابقه انتخابی جام جهانی روی داد، گفت: می دانستیم دنبال چه چیزی هستیم اما این سرنوشت ما بود كه در آسمان نوشته شده بود. خداوند هم به ما كمك كرد و به ما قدرت دارد.

وی بعد از قهرمانی زامبیا 'كلوشا بوالیا' رییس فدراسیون فوتبال زامبیا و تنها بازمانده از آن سانحه هوایی را در آغوش كشید.

بوالیا فردی بود كه با اطمینان كامل در سال 2008 رنارد را برای مربیگری تیم ملی زامبیا انتخاب كرد و در سال 2010 قرارداد وی را تمدید نمود.

رنارد در مورد وی گفت: بوالیا یكی از بهترین بازیكنان زامبیا در یك قرن گذشته بوده است كه سپس سرمربی تیم ملی شد و اكنون رییس فدراسیون است. این قهرمانی را به او تقدیم می كنم. وقتی هیچكس مرا نمی شناخت، او به من شانس مربیگری تیم ملی كشورش را داد.

وی افزود: زامبیا شانس آورد كه تمامی مسابقات خود را در گابن انجام داد. فقط می توانستیم با بازگشت به گابن یاد تیم 1993 را گرامی بداریم. این اتفاق به ما قدرت مضاعف داد.

9126**1440



:: برچسب‌ها: حزب , خام , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'پریسا ترابی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نوشابه های گازدار تركیبی از آب، مواد رنگی، طعم دهنده ها، گاز كربنیك یا دی اكسید كربن خوراكی است كه مصرف مستمر آن به دلیل وجود مواد رنگی و گازكربنیك آسیب های جدی به افراد وارد می كند.

وی ادامه داد همچنین قند موجود در این نوشابه ها موجب افزایش وزن، چاقی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و همچنین پوسیدگی دندان به ویژه در كودكان و نوجوانان می شود.

این متخصص تغذیه به شهروندان توصیه كرد از مصرف مداوم این نوشیدنی ها خودداری كنند.

ترابی اضافه كرد: سود سرشار از تهیه این نوشیدنی ها سبب تولید انواع نوشابه ها شده به طوری كه تبلیغات غیر واقعی و ظاهر فریب باعث جلب مشتری های بسیاری بویژه در میان كودكان و نوجوانان شده است.

اجتمام**9105**1572



:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رضا تقی پور' روز دوشنبه در همایش شركت های برتر ایران افزود: در فاصله بین سال 88 تاكنون پهنای باند از حدود 35 گیگا بایت در ثانیه به 500 گیگا بایت رسیده است كه پیش بینی می شد همین میزان تا سال 94 مورد نیاز باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است كه با افزایش مجدد چهار درصدی این شاخص به ظرفیت 2/2 ترابایت در ثانیه برسد.

وی تصریح كرد: سهم حوزه فناوری اطلاعات یك و نیم درصد از كل صادرات ناخالص ملی پیش بینی شده است كه با فضایی كه برای حضور شركت های بزرگ در بازار منطقه بوجود آمده، امیدواریم بتوانیم به آن دست پیدا كنیم.

تقی پور اظهار داشت: رشد فروش در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته نشان دهنده وجود توانایی های بالا در این بخش برای دست یابی به رشد اقتصادی است.

وی افزود: شركت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 88، چهار عدد بوده كه با توسعه خصوصی سازی این شركت ها به 28 عدد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با ورود شركت مخابرات ایران به عرصه خصوصی سازی، تحول اساسی در نوع مدیریت در این حوزه به وجود آمده و امروز شاهد هستیم كه در كنار شركت های بزرگ، چهار هزار و 819 اپراتور و شركت بزرگ و كوچك خصوصی نیز فعالیت می كنند.

تقی پور با بیان این كه، آزادسازی در عرصه مخابرات و خدمات فنی فناوری اطلاعات به طور كامل انجام گرفته است، افزود: در گام بعدی، عرصه پست نیز به سمت خصوصی سازی حركت می كند.

وی با اشاره به این كه شركت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در میان 100 شركت برتر ایران قرار گرفته اند، تصریح كرد: این شركت ها با 36 درصد بازدهی سرمایه در جایگاه دوم شاخص بازدهی سرمایه قرار گرفته اند.

اقتصام**3917**1594



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دو شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، تالار وحدت در روز دوم جشنواره موسیقی فجر ساعت 30/18 و 21 به ترتیب میزبان اركستر 'ارس نووا' و اركستر سمفونیك تهران خواهد بود.

'سمینار آهنگسازی گیتار كلاسیك' گروه كر 'صمات' و 'ثمین' و 'رسیتال پیانو و ویلن' از كشور روسیه به ترتیب ساعت 30/10 ،30/18 و 21 در تالار رودكی اجرا می شود.

گروه 'تریو كالین ولون ' از سوئیس و گروه 'رونین' از سوییس - سوئید ساعت 30/18 و 21 در تالار ایوان شمس به صحنه می روند.

فرهنگسرای نیاوران ساعت 16 ، 30/18 و 21 میزبان گروه های 'ژیوار' ،'گیتار نوازی كلاسیك' و 'تكنوازی گیتار' خواهد بود.

گروه 'سازینه' ساعت 20 در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

اركستر مجلسی چنگ به همراه 'سامر حبیبی' ساعت 30/18 و 21 در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می پردازد.

اركستر كودكان پارس نیز ساعت 30/18 در سالن اندیشه حوزه هنری برنامه اجرا می كند.

گروه'برزین مشهد' و 'سیوار' ساعت 19 در پژوهشكده فرهنگ و هنر برنامه خواهدداشت.

سالن سوره حوزه هنری ساعت 19 میزبان گروه'گندم 'و 'بادی نوازان فجر' خواهد بود.

محسن یگانه و بهنام صفوی ساعت 15/18 و 45/21 در سالن برج میلاد تهران به صحنه می روند.

همچنین نشست ' ابداع نحوه تركیب تقسیمات نامساوی ضربات و ریتم در موسیقی ' ساعت 10/30 با سخنرانی 'مصطفی كمال پورتراب' در خانه هنرمندان برپا می شود.

بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تا 30 بهمن ماه جاری ادامه دارد.

فراهنگ ** 9252**1588



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی ' روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی - ایرانی،افزود: همگام با فرهنگ سازی لباس های طراحی و در جامعه عرضه شود كه آن پوشش مناسبی برای آحاد مردم در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز اراده مردم بسیار قوی است و كالاهای تولیدی باید بر اساس اعتقادات و باورهای آحاد مردم مسلمان در جامعه اسلامی سازگاری داشته باشد.

حسینی به حضور میلیونی و سیل خروشان مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره كرد و افزود : همین حضور عظیم دریای خروشان نیز نشات گرفته از اعتقادات و باورهای ملت سربلند و همیشه در صحنه ایران اسلامی كه آن حماسه تاریخی را رقم زد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث پوشش و حجاب اسلامی در جامعه یك اصل مسلم و دائمی عنوان كرد كه در آیات متعدد قرآن به آن اشاره و بر آن تاكید شده است.

به گفته حسینی، اگر می خواهیم فرزندان خود را تشویق و ترغیب به استفاده از پوشش مناسب اسلامی كنیم در مقابل نیز باید محصولاتی بر اساس اعتقادات و باورهای جامعه اسلامی تولید و عرضه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور با انتقاد از اینكه نمونه های صحیح كمتر به آن توجه شده، گفت: چنانچه در این زمینه ما تلاش نكنیم دیگران وارد عمل شده و با با طراحی ،تولید و عرضه مد و نمونه های غربی بر اساس ایده ها و باورهای خود جوانان و مردم را به سوی خود جلب و جذب خواهند كرد.

حسینی یادآورشد: در دین مقدس اسلام ابتدا بر بحث امر به معروف و نهی از منكر تاكید شده سپس خط قرمزها تعیین شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همواره تاكید بر فعالیت های ایجابی بوده اما متاسفانه در این زمینه خوب عمل نشده و درست است كه در آغاز راه هستیم اما انتظار است بیش از اینها در زمینه طراحی و تولید و عرضه مد و لباس در جامعه تلاش شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور با بیان اینكه در وصف مومنین ارتباط ،دوستی و مودت همواره بین آنها جاری است ، ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه را به پوشش اسلامی و مناسب دعوت كنیم ابتدا باید دهها نمونه خوب و مطلوب از آن ارایه كنیم نه اینكه راكد و بی حركت نشسته تا دیگران نمونه های دلخواه خودشان را برای جذب جوانان و نوجوانان عرضه و ارایه كنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برپایی نمایشگاههای مختلف مد و لباس در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: در این جهت سعی شد در كنار برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی و هنری بویژه قرآن و كتاب نمایشگاه مد و لباس و عفاف و حجاب اهتمام ویژه ای شود.

حسینی هدف از این كار را فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی عنوان كرد و یادآورشدكه این امر با توجه به استقبال خوب مخاطبان در آینده نیز با جدیت دنبال و ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: در این زمینه باید فضا سازی كرد و گفتمان جامعه را به این سمت و سو سوق داد.

حسینی با بیان اینكه همه دستگاههای اجرایی كشور موظفند در هر طرح یك پیوست فرهنگی داشته باشند، موضوع ترویج مد و لباس ایرانی- اسلامی از نمونه های خوب این پیوست فرهنگی به شمار می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینكه نقدها باید منصفانه و براساس واقعیات و منطق باشد، گفت: در موضوع مد و لباس در آغاز راه هستیم و بودجه در نظر گرفته شده كافی نیست،امیدوارم با همت و تلاش همگان و حمایت مستمر مسوولان كشور و با ارتباط بین طرحان ،تولید كنندگان و عرضه كنندگان شاهد برگزاری دائمی نمایشگاههای مد و لباس در طول سال در كشور باشیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم نرم افزار تولید ،طراحی ، فروش مد و لباس رونمایی شد.

این نرم افزار شامل 110 مدل مانتو و 40 مدل چادر اسلامی و همچنین مشخصات مراكز عرضه كننده آنها و دیگر مشخصات در حوزه مد و لباس است.

نمایشگاه مد و لباس در بالاتر از میدان ولی عصر(عج)، نبش كوچه ناصر میزبان بازدیدكنندگان است.

فراهنگ ** 1355 **



:: برچسب‌ها: باند , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

عباس اقبال آشتیانی ، مورخ و ادیب مشهور ایرانی در سال 1277 خورشیدی در آشتیان یكی از شهرهای استان مركزی به دنیا آمد. در كودكی بخاطر كمك به پدر در تامین هزینه زندگی، به عنوان شاگرد درودگری مشغول بكار شد. در همان زمان بدلیل نزدیكی محل كارش به مدرسه آقا شیخ هادی، شوق تحصیل و فراگیری علم در او بیدار شد و با كسب اجازه از كارفرمای خود و قبول كاهش مزد روزانه اش، در روز به مدت یك ساعت به مدرسه می رفت.

سرانجام با استعداد و شوقی كه از خود نشان داد و با حمایت مادرش درسن چهارده سالگی رسما تحصیل را آغاز كرد و از محضر استاد بزرگی چون میرزا ابوالحسن خان فروغی بهره جست.

پس از آموختن دروس ابتدایی در محل تولد خود، در سال 1285به تهران آمد و در مدرسه 'شركت گلستان ' و ' دارالفنون' ادامه تحصیل داد. پس از فراغت از تحصیل، در كتابخانه عمومی معارف مشغول به كار شد در كنار این شغل او در مدارس نظام و دارالمعلمین عالی به تدریس پرداخت.

اقبال آشتیانی در سال 1304 خورشیدی از طرف وزارت جنگ با سمت منشی به همراه هیات نظامی ایران به پاریس رفت و با استفاده از فرصت بدست آمده، به تكمیل معلومات خود پرداخت و در دانشگاه سوربن در رشته زبان و ادبیات ادامه تحصیل داد.

وی در سال 1308 به ایران بازگشت و با دعوت وزارت فرهنگ، كتب تاریخی مختلف جهت تدریس در دبیرستان ها و شعب علوم انسانی مدارس عالیه ایران را تالیف كرد.

با تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313، اقبال به عنوان دانشیار، در دانشكده ادبیات مشغول به تدریس شد، وی بعدها در همین دانشكده به سمت استادی رسید. با تاسیس فرهنگستان ایران اقبال به عنوان یكی از اعضای پیوسته و دائمی در این فرهنگستان برگزیده شد.

وی مجله ادبی و تاریخی 'یادگار' را در سال 1323 منتشر كرد، اما حدود پنج سال بعد براثر مشكلات مالی این نشریه تعطیل شد.

استاد عباس اقبال آشتیانی در اواخر عمر نیزمدتی به سمت رایزن فرهنگی ایران در تركیه و ایتالیا منصوب شد.

اقبال در بیست و چهارم بهمن سال 1334 درشهر رم دار فانی را وداع گفت و پس از یك سال پیكر این عالم فرزانه را به ایران انتقال و در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیم به خاك سپردند.

اقبال آشتیانی علاقه‌ ویژه‌ای به فرهنگ، تاریخ و ادب ایرانی داشت و عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش در این زمینه كرد. وی در زمینه تاریخ نگاری، آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است، از جمله آن می توان به تاریخ مغول، دوره تاریخ عمومی، تاریخ اكتشافات جغرافیائی، تاریخ ایران از بدو خروج چنگیز تا ظهور امیر تیمور، جغرافیای ایران در خارجه، خاندان نوبختی، خدمات ایرانیان به تمدن عالم می توان اشاره كرد.

اطلاع **2059**1717



:: برچسب‌ها: ابرها , فلوریدا , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،'محمدرضا رحیمی' ظهر امروز -دوشنبه- در جلسه مدیران ستادی فرمانداری، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان ری با اشاره به موقعیت این شهرستان و همجواری آن با تهران گفت:بسیاری از مشكلات و نارسایی‌های شهرستان ری، آمیخته با شهر تهران است و مردم عزیز این شهرستان، گاه متحمل مشكلاتی ناشی از این هم‌جواری هستند.

وی لازمه حل مشكلات و معضلات شهرستان ری را بررسی دقیق و ریشه‌ای این مشكلات و ارائه راهكارهای عملی دانست و خواستار تشكیل كارگروهی متشكل از مسئولان شهرستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی و بررسی دقیق این مشكلات شد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تاریخ كهن و قدمت شهرستان ری و اهمیت ویژه آن به خاطر وجود بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) افزود:رفع مشكلات این شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جمع‌بندی سریع مسائل است تا در جلسه استانی هیات دولت درسفر دور چهارم استان تهران مطرح و مصوباتی برای حل این مشكلات در نظر گرفته شود.

رحیمی اظهار امیدواری كرد، با افزایش امكانات و اختیارات فرمانداری این شهرستان و تشكیل مستمر جلسات كارگروه رسیدگی به مشكلات شهرستان ری، شاهد تحولات مثبتی در این شهرستان تاریخی و متبرك باشیم.

در این جلسه، فرماندار و بخشداران شهرستان ری گزارشی از اهم مشكلات و نارسایی های موجود ارائه كردند و مقرر شد این مسائل در كارگروه مربوطه مطرح و راهكارهای اجرایی آن مشخص گردد.

سیام*1580



:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()