نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نارنجی پوش به عنوان تازه ترین ساخته مهرجویی كه در جشنواره سی ام به نمایش درآمد اثری ناامید كننده و سرشار از شلختگی هایی است كه تا به امروز در ساخته های این كارگردان صاحبنام بی سابقه بوده است.

فیلمی به شدت سفارشی با قصه ای در باب نظافت شهر تهران كه داستانی یك خطی، پیش پا افتاده و تخت دارد و هیچگاه به عمق نزدیك نمی شود.'حامد آبان' عكاس خبری نشریات كه در رشته خود فرد موفقی نشان داده می شود به یكباره با افتادن در فاضلاب شهری به فكر تمیز كردن خانه و در ادامه شهر خود می افتد و در این راه به استخدام شهرداری به عنوان رفتگر درمی آید!.

مهرجویی برای شیرفهم كردن مخاطب در سكانس تیتراژ خود جارو به دست گرفته و ساحل دریا را تمیز می كند و در همان حال به گل درشت ترین شكل ممكن در این رابطه حرف می زند. ورود مخاطب به دنیای فیلم نیز تند و سریع صورت می گیرد، بی آنكه آدم های داستان همچون حامد، پسرش و معلم سرخانه او را به شكلی حتی ناقص بشناسیم.

از همه بدتر كتاب مربوط به 'فنگ شویی' است كه جملات كاملا معمولی اش كه به شكل غلوآمیزی روی آن تاكید شده، به یكباره حامد را متحول كرده و جهان بینی اش را تغییر می‌دهد. بدون پشتوانه بودن این تحول خلق الساعه آفت بزرگ فیلمنامه نارنجی پوش است كه به عامل پیش برنده داستان تبدیل شده است.

در واقع حامد آبان برای مخاطب عام با خصوصیاتی كه مهرجویی در آن قرار داده قابل پذیرش نبوده و قادر به همذات پنداری با او نیست.به همین خاطر نیز تمیز كردن شهر كه در نهایت به تمیزی روح ختم می شود،از كار درنیامده است.

برخورد تصادفی او با رفتگر جوانی كه به جارویش روبان بسته و به آن عشق می ورزد!، وضع را وخیم تر كرده و حامد را به عكاس تنوع طلبی تبدیل كرده كه به این شغل سخت و طاقت فرسا به چشم یك بازی جذاب نگاه می كند و خش خش جاروی رفتگری برایش بیش از تمیزی شهر اهمیت دارد!.

شكل اجرای این فصل و برخورد یكباره این دو با یكدیگر نیز از عجایب فیلم است كه از كارگردان كهنه كاری مثل مهرجویی بعید می نماید.

فصل برخورد حامد با خانواده ای كه به پیك نیك به پارك آمده اند،بیشترمناسب میان پرده های آموزشی تلویزیونی است كه برای جذاب تر شدن و انتقال راحت تر پیام مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغراق در این صحنه به قدری است كه آزاردهنده جلوه كرده و تفرعن حامد آبان را به عنوان یك هنرمند روشنفكر به صورت مخاطبانش می كوبد.

نكته دیگر شهرت رسانه ای حامد به عنوان نارنجی پوش است كه در آن اغراق وحشتناكی به كار رفته به گونه ای كه تیتر یك نشریات را به خود اختصاص داده است!.عجیب تر از همه اینكه تنها یك خبرنگار/عكاس عامل این شهرت شده و در هر رسانه ای نیز حضوری فعال دارد!.

شخصیت پردازی در رابطه با دیگر شخصیت ها نیز دستكمی از حامد نداشته و دربسیاری موارد فاجعه آمیز جلوه می كند.برای مثال می توان به معلم سرخانه پسر حامد اشاره كرد كه شباهت چندانی به نمونه های واقعی خود نداشته و به مرور تبدیل به عضوی از خانواده شده كه حتی برای شاگردش غذا هم می پزد!.

روابطی كاملا غیر ایرانی كه حساسیت های زنانه همسر حامد را به حق برمی انگیزاند. تنها شخصیت منطقی فیلم، همسر حامد است كه خواسته منطقی اش توسط حامد رد شده و به دعوایی برای حضانت پسربچه تبدیل می شود!. بقیه آدم های داستان هم چیزی جز تیپ نبوده و كمتر رگه هایی ازشخصیت پردازی را در آنها می بینیم.

داریوش مهرجویی به عنوان فیلمسازی مولف در نارنجی پوش چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ فنی برخوردی كاملا سرسری داشته و از مضمونی ارزشمند كه مورد توجه داوران جشنواره نیز قرار گرفت، فیلمی سطحی و فاقد لایه های متعدد ساخته كه فاقد تاثیرگذاری لازم روی مخاطب است.

لحن سفارشی فیلم در كنارانتخاب بازیگر سرشار از اغراقی همچون حامد بهداد برای نقش اصلی كار،پاشنه آشیل آن به حساب می آیند كه فیلم را از نفس انداخته و مخاطب را به حیرت وامی دارد.

به نظر می رسد كه نارنجی پوش را باید در ردیف فیلم سال گذشته این كارگردان(آسمان محبوب)قرار داده و با دیده اغماض از آن عبور كرده و به سرعت فراموش كرد.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: عکس ها , خانه , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان و انتشاری خبری در باره اختلاف سه و نیم میلیارد افغانی در این کشور، از مسائلی است که در روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.

روزنامه هشت صبح از قول رایان کروکر، سفیر آمریکا در کابل نوشته که "احیای امارت اسلامی از سوی طالبان یک شوخی است" و این گروه تا زمانی که از خشونت دست نکشد، قانون اساسی، حقوق زنان و اقلیتهای افغانستان را نپذیرد، صاحب دفتری در قطر نخواهد شد.

سفیر آمریکا در گفتگویی با این روزنامه افزوده که آمریکا با دولت افغانستان موافقت کرده که دفتر گروه طالبان در قطر پیش از قطع ارتباط این گروه با گروه القاعده و پذیرفتن دیگر شرطهای مطروحه گشایش نخواهد یافت. آقای کروکر تاکید کرده که این گروه باید فعالیتهای تروریستی را با صدور اعلامیه ای محکوم کند.

آقای کروکر همچنین در پاسخ به سوالی در باره ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان گفته در توافقاتی که تا حال در مورد واگذاری مسئولیت امنیتی به نیروهای داخلی و خروج نیروهای خارجی از این کشور صورت گرفته، گفته نشده که پس از سال ۲۰۱۴ دیگر هیچ نیروی خارجی در افغانستان حضور نخواهد داشت.

سفیر آمریکا به هشت صبح گفته است: "برای حضور نیروهای خارجی در افغانستان، باید توافقنامه‌ای میان دولت افغانستان و همان کشور خارجی وجود داشته باشد که در این مورد منظور ما توافق میان افغانستان و آمریکا است. البته این امر به صورت آشکاری وابسته به شرایط و زمان می‌باشد. این کار بر اساس تصمیم مشترک صورت خواهد گرفت."

روزنامه اراده در سرمقاله خود با عنوان "زمانی که میلیاردها افغانی مفقود گردد"، نوشته که دامنه فساد در افغانستان به اندازه‌ای گسترده شده که اکنون به جای دهها، صدها، هزاران، صدها هزار و میلیونها افغانی، میلیاردها افغانی از بیت المال اختلاس می شود".

اشاره روزنامه به اظهارات عزیزالله لودین، رئیس اداره مبارزه با فساد اداری افغانستان است که روز یکشنبه، ۲۳ دلو/بهمن به اعضای مجلس سنا اعلام کرد که سه و نیم میلیارد افغانی از گمرک حیرتان، در شمال این کشور ناپدید شده است.

مسئولان اداره گمرک حیرتان در گفتگو با رسانه‌های محلی این ادعا را تکذیب کرده و گفته‌اند که احتمال دارد که اشاره آقای لودین به کالاهای مربوط به نیروهای خارجی باشد که به دستور رئیس جمهوری بدون عوارض گمرکی از بندر حیرتان وارد کشور می‌شود.

به نظر نویسنده اراده فساد مالی در نهادهای دولتی افغانستان در ده سال اخیر "سیر صعودی" داشته و اداره مبارزه با فساد اداری و نهادهای مختلف در این زمینه با صرف هزینه های "هنگفت" نتوانسته اند که دستاورد ملموسی برای کاهش فساد داشته باشند.

اراده افزوده آنچه که دولت تا حال در زمینه مبارزه با فساد انجام داده، در دایره بررسی و تحقیق بوده و این امر به هیچ صورت منجر به کاهش میزان فساد نشده است. نویسنده تاکید کرده که اگر دولت اراده‌ای برای مبارزه با فساد دارد، باید این بررسیها را تا آخرین مراحل آن در نهادهای قضایی پیگیری کند.

روزنامه وحدت در تتر اول خود نوشته است: "سانسور مدرن در تاریخ معاصر افغانستان؛ مانع آگاهی دیگران نشوید". اشاره نویسنده به حذف خشونت و جنگهای داخلی در چهل سال اخیر از کتابهای درسی مدارس این کشور است که وزارت آموزش و پرورش دلیل آن را حفظ وحدت ملی عنوان کرده است.

طاهره آزادمنش در این مطلب حذف رویدادهای خشونت آمیز از تاریخ معاصر کشور را به دلیل حفظ وحدت ملی را "خرافات غیرقابل توجیه" خوانده و معتقد است که حذف این بخش از تارخی افغانستان از کتابهای مکتبها کمکی به وحدت ملی نمی کند.

نویسنده وحدت افزوده است: "با حذف این بخش از تاریخ افغانستان از کتابهای مکتب نمی‌توان این برهه را از چشم نسل فردا پنهان کرد". روزنامه تاکید کرده که با یادآوری مداوم فجایع و جنایات دیروز می‌توان از فاجعه در آینده جلوگیری کرد و نه با "تحریف تاریخ".

در ادامه مقاله آمده که حذف بخشی از تاریخ افغانستان به دلیل حفظ وحدت ملی را "سانسور مدرن" و "استبداد در حوزه فکر و اندیشه" است و ارزش تاریخ در شناسایی حقیقت‌های گذشته به نسل‌های آینده است و "تاریخ سفارشی" اصلاً تاریخ نیست.

آرمان ملی در سرمقاله خود با اشاره به تایید برخورد فیزیکی میان دیپلمات‌های سفارت افغانستان در واشنگتن از جانب وزارت خارجه، نوشته که انتشار این خبر "افتضاحی" است که نشان می‌دهد در گزینش دیپلمات‌ها معیارهای لازم در نظر گرفته نمی‌شود و تنها "نور چشمی‌های رهبران" تعیین می‌شوند.

روزنامه افزوده که نور چشمی‌ها به قانون احترام نمی‌گذارند و تعامل دیپلماتیک را در سفارتخانه‌ها رعایت نمی‌کنند. آرمان ملی افزوده که وزارت خارجه در تعیین دیپلمات‌ها بجای معیارهای حرفه‌ای "اعتبار خویشاوندی آنها با بزرگان مملکت" را مورد توجه قرار می‌دهد.

نویسنده تاکید کرده که سفارتخانه‌های افغانستان در کشورهای خارجی نیازمند "خانه‌تکانی" جدی است و هشدار داده که اگر وزارت خارجه در این مورد دقت لازم به خرج ندهد، در این زمینه "رسوایی‌های بیشتری" روی خواهد داد و به وجهه دولت آسیب خواهد رساند.



:: برچسب‌ها: دوستان , دریا , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

سردار سرتیپ 'غلامرضا جلالی' در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا با اشاره به توجه دشمنان به بخش انرژی و هسته ای كشور اظهار داشت: همه حوادث مربوط به بخش انرژی در كشور تحت نظر قرار می گیرد و تا كنون رد پایی از حملات سایبری و تهدیدات ویروسی در آنها مشاهده نشده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: روزانه ویروس های فراوانی در دنیا تولید می شود كه قرارگاه دفاع سایبری آنها را مورد رصد قرار می دهد و تاكنون اثر مخربی از آنها در داخل كشور ایجاد نشده است.

وی خاطر نشان كرد: بیشترین تهدیدات دشمن به حوزه های انرژی‘ هسته ای‘ تجارت الكترونیك و مسایل بانكی و مالی متمركز شده است كه متخصصان داخلی به دقت اقدامات آنها را مورد رصد قرار می دهند.

** آخرین وضعیت مقابله با ویروس جاسوس دوكو

رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: پس از مقابله با ویروس استاكس نت تجربه كافی برای مقابله با ویروسهای 'استارس' و 'دوكو' فراهم شد و توانستیم به موقع اقدام به مقابله با این ویروس ها كنیم به طوری كه نرم افزار های مقابله و ریمورهای لازم تهیه شد و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

سردار جلالی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با ویروس دوكو گفت: این ویروس‘ مزاحمتی برای چرخه فعالیت دستگاه های صنعتی نداشته است و تنها اقدام به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات می كرد.

وی با بیان اینكه نرم افزارهای كنترل كننده ویروس دوكو در اختیار سازمان های مورد نظر قرار گرفته است اظهار داشت: هنوز گزارش نهایی و جامع مقابله با این ویروس در دستگاه های مختلف آماده نشده است.

سیام**2022** 1418



:: برچسب‌ها: تورنتو , پرندگان , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان، بارش سنگین برف در پنج روز گذشته به حدی بود كه ارتفاع برف در مناطق كوهستانی به شش متر و در شهرها و روستاها به بیش از 2 متر رسیده است.

به نوشته این خبرگزاری، ارتفاع برف در برخی از روستاهای استان شرقی بیتلیس به 5/2 متر رسیده و اهالی این روستاها برای بیرون آمدن از منازلشان مجبور به حفر تونل شدند.

خبرگزاری دوغان به نقل از برخی از روستاییان استان بیتلیس نوشت: سقف بسیاری از منازل به دلیل سنگینی برف فرو ریخته و لوله های آب از شدت سرما یخ زده است.

به نوشته خبرگزاری دوغان، برخی از اهالی استان بیتلیس كه راه های مواصلاتی شان مسدود شده است نیاز مبرم به غذا دارند.

خبرگزاری دوغان افزود: راه های مواصلاتی 551 روستا در استان های سیواس و تونجلی به دلیل بارش سنگین برف نیز مسدود شده است.

سازمان هواشناسی تركیه ، دمای هوا در برخی نقاط در استان های ارزروم و آرداهان را 31 درجه زیر صفر اعلام كرده است.

خاورم ** 230 ** 1574



:: برچسب‌ها: قرمز , مردم , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

'حسین امیرعبداللهیان' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: تحولات ناشی از بیداری اسلامی در منطقه شرایط را برای رژیم صهیونیستی روز به روز سخت تر می كند و در مقابل وضعیت مردم فلسطین و جایگاه محور مقاومت تقویت می شود.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر 'اسماعیل هنیه' نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین به جمهوری اسلامی ایران كه دیروز(یكشنبه) خاتمه یافت، اظهارداشت: این سفر تایید كننده راهبرد گروه های فلسطینی و مردم فلسطین در تداوم جهاد و تلاشهای خود با هدف دست یافتن به حقوق حقه خود از 'نهر تا بحر' است.

وی گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه های جهادی فلسطینی نقش بارزی را در محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایفا می كنند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان كرد: در جریان این سفر شاهد مواضع قاطع آقای هنیه در قبال تحولات منطقه و بصیرت و هوشیاری ایشان و برادران فلسطینی در قبال توسعه محور آمریكا - رژیم صهیونیستی بودیم.

معاون وزیر امور خارجه درباره تحولات سوریه نیز گفت: معتقدیم كه مردم و حكومت سوریه با انجام همزمان اصلاحات سیاسی و اقدام علیه هر گونه مداخله خارجی و اقدام تروریستی در كشورشان در خط مقدم مقاومت باقی خواهند ماند.

سیام**1478**2026



:: برچسب‌ها: سیاتل , طبیعت , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شركت ملی صنایع پتروشیمی، چهار طرح پژوهشی شامل دانش فنی ایرگانوكس، واحد تولید نیمه صنعتی كاتالیست­ های پلی­الفینی، بازیافت آمین، تولید مواد شیمیایی و محلول­ های خالص آزمایشگاهی در یكی از مراكز شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این چهار طرح شامل واحد تولید نیمه صنعتی كاتالیست­ های پلی­ الفینی با ظرفیت 4.5 تن در سال است؛ این طرح در سال 1390 و توسط كارشناسان شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز اراك، واحد نیمه صنعتی ساخت كاتالیست راه اندازی شد.

این واحد نیمه صنعتی به گونه ای طراحی و ساخته شده است كه با كمك آن می توان انواع كاتالیست های دیگر پلی­ الفینی را تولید كرد.

كسب دانش فنی تولید كاتالیست در مقیاس آزمایشگاهی از سوی پژوهندگان گروه پلیمر شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز تهران، سپس مراحل بزرگ سازی مقیاس، مهندسی پایه و تفصیلی، ساخت و نصب تجهیزات، راه اندازی و تولید كاتالیست در مركز اراك انجام شده و امكان طراحی و ساخت واحد صنعتی آن از سوی كارشناسان شركت نیز میسر است.

یكی دیگر از این طرح ها كسب دانش فنی تولید ایرگانوكس است كه تولید این ماده در مقیاس آزمایشگاهی درمركز تهران باموفقیت انجام شده است، سپس پژوهندگان مركز اراك پس از طراحی واحد پایلوت در مقیاس 40 تن در سال و با استفاده از امكانات موجود، ساخت، نصب و اجرای پایلوت یادشده را انجام داده اند.

طرح سوم بازیافت متیل دی اتانول آمین است كه با توجه به مشكلات موجود در آمین در گردش واحدهای شیرین سازی پالایشگاه های گاز پارس جنوبی و با توجه به تخصص، تجارب، امكانات و تجهیزات پایلوتی پژوهش و فناوری مركز اراك در این زمینه، اجرای این پروژه به این مركز واگذار شد.

در این زمینه، پژوهندگان مركز اراك پس از استخراج فنی مشكلات، به بررسی آنالیزهای آزمایشگاهی پرداخته و روش ­های بهینه برای حذف آنها در مقیاس آزمایشگاهی را طراحی و اجرا كردند و پس از اخذ پاسخ مطلوب، فرآیند یادشده را به مقیاس پایلوت افزایش ظرفیت دادند و طراحی، ساخت، نصب و اجرای آن در مركز اراك انجام شد.

آخرین طرح نیز خودكفایی تولید مواد شیمیایی و محلول های خالص آزمایشگاهی است و این طرح در ادامه روند بومی سازی دانش فنی خالص سازی حلال های موردنیاز صنایع پتروشیمی، دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی و با تلاش محققان و كارشناسان آزمایشگاه تحقیقات و واحد مهندسی شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی مركز اراك، متانول خالص در پنج گرید مختلف در مقیاس نیمه صنعتی با موفقیت تولید شد.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، سولانا همزمان با اعتراض گسترده مصری ها علیه شورای عالی نظامی حاكم بر مصر در سالگرد سقوط حسنی مبارك دیكتاتور این كشور، در گفت و گو با روزنامه 'استاندارد' این موضوع را فاش كرده است.

استاندارد از مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرسیده است: آیا آمریكا بیش از حد با ارتش مصر همكاری دارد؟

سولانا در پاسخ گفته است: رابطه واشنگتن با ارتش مصر سابقه تاریخی دارد و تقریبا تمام بودجه ارتش این كشور از آمریكا تامین می شود.

مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح كرده است: آمریكا نفوذ زیادی بر ارتش مصر دارد و امیدوار است كه آن را نیز حفظ كند.

سولانا با انتقاد از سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر توجه كمتر به موضوع مصر، تاكید كرده است: مصر با هشتاد میلیون جمعیت، یك بازیكن اصلی در منطقه است كه دارای نفوذ در روند صلح خاورمیانه می باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در مصر خاطرنشان كرده است كه نتیجه در مصر هر چه باشد، آن نتیجه تصویر آتی منطقه را ترسیم خواهد كرد.

سولانا البته در پایان این گفت و گو یادآور شده است كه معلوم نیست ارتش مصر چقدر راضی شود قدرت خود را واگذار كند.

اروپام 1344 ** 1574



:: برچسب‌ها: باند , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 190 191 192 193 194 ... 195 صفحه بعد