حمایت از صنایع دستی ارزش افزوده بالایی برای كشور دارد
نوشته شده توسط : lsdf

'رضا نورایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید متوجه بود كه هر محصولی كه با دست تولید می شود در جمع صنایع دستی قرار نمی گیرد و باید صنایع دستی فرهنگی و تولیدات دستی را از یكدیگر متمایز كرد.

وی، یادآور شد: تفكیك این دو محصول موجب عدم تخصیص اعتبارات و حمایت ها از تولیدات و صنایعی می شود كه در زمره صنایع دستی به معنای فرهنگی و هویتی محسوب نمی شود.

نورایی، صنایع دستی را برآمده و محصول فرهنگ كشور دانست و اظهار كرد: هر محصول تولید شده توسط دست، صنایع دستی محسوب نشده و باید متوجه بود كه این هنر هویت بومی مناطق مختلف كشور را نمایش می دهد.

عضو اتاق فكر بسته بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی كشور را دارای گستره وسیعی دانست و گفت: صنایع دستی شامل كالاهایی با ارزش و قیمت كم تا محصولاتی با ارزش معنوی و فرهنگی بسیار بالا می شود و نمی توان تمامی این محصولات را در یك ردیف برنامه ریزی ها قرار داد.

عضو كمیته ملی استاندارد و بسته بندی كشور، به روند قانونمند سازی بسته بندی صنایع دستی در كشور اشاره و خاطر نشان كرد: اقدامات و برنامه ریزی هایی كه در حوزه صنایع دستی كشور در دست اقدام است، حاصل پیامدهای نظام مند سازی این هنر سنتی در سازمان میراث فرهنگی كشور می باشد.

وی، افزود: نسبی بودن بسته بندی برای كالاهای مختلف صنایع دستی، از اجرای سریع برنامه ریزی ها برای ضابطه مند سازی بسته بندی این محصول جلوگیری می كند.

نورایی، صنایع دستی را نشان دهنده فرهنگ ایرانیان برای گردشگران خارجی دانست و یادآور شد: عرضه مناسب این محصولات برای توریست ها در بسته بندی های زیبا و ارزشمند، نشان دهنده میزان توجه مردم كشور به هویت، فرهنگ و میزان ارزش كالای عرضه شده داخلی است.

عضو كمیته ملی استاندارد و بسته بندی كشور، بسته بندی مناسب برای صنایع دستی را موجب نگهداری، حمل و نقل و عرضه استاندارد آن در بازار دانست و اظهار كرد: باید به این محصولات با نگاه گردشگران خارجی نگریسته و انتظاری برابر آن از تولیدات فرهنگی داشت.

7319/522/245





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: