عراق پس از خروج نیروهای آمریكایی استقلال خود را به دست آورد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، محمد صاحب الدراجی بعدازظهر چهارشنبه پیش از امضای یادداشت تفاهم همكاری با وزیر راه وشهرسازی كشورمان در محل این وزارتخانه اظهارداشت:امروز دولت عراق كنترل كامل كشور را در اختیار دارد و برای سازندگی كشورهم صادقانه تلاش می كند .

وی تاكید كرد : اصل و ریشه تمام مشكلات مردم در عراق ناشی از اشغال این كشور توسط نیروهای آمریكایی بود و این مساله بر روی تمام سیستم حیاتی آن اثر گذاشت .

الدراجی گفت : صدام 40 سال مشكلات زیادی را بر مردم عراق تحمیل كرد و آن را خراب كرد ، اكنون از برادران ایرانی خواستار كمك برای بازسازی كشورمان هستیم .

این مقام مسئول عراقی افزود : آمادگی لازم را برای برطرف ساختن موانع حضور شركتهای ایرانی داریم و پیوندهای دینی ،مذهبی ، فرهنگی دو كشور بسیار عمیق است .

وی اظهار امیدواری كرد : اجرای مفاد یادداشت تفاهم بین دوكشور فصل نوینی برای توسعه همكاریها را به دنبال داشته باشد .

الدراجی پیشنهاد كرد پس از تعطیلات نوروز در ایران ، یك هفته به اسم ' ساختمان سازی در بغداد ' نامگذاری شود و طی آن نمایشگاهی از مصالح ساختمانی تولید كنندگان ایرانی ، همزمان همایشی در زمینه فناوریهای نوین ایرانی در بخش ساختمان برپا شود و هیاتی به ریاست وزیر راه وشهرسازی ایران به همراه مدیران شركتهای بخش خصوصی در عراق حاضر شوند .

علی نیكزاد پیشنهاد وزیر عراقی را پذیرفت و به معاون امور بین الملل خود دستور زمینه سازی این برنامه را داد .

هیات عراقی به ریاست وزیر مسكن و آبادانی این كشور از 29 بهمن ماه گذشته به تهران آمده و ضمن بازدید از شهرهای شیراز و قم از نزدیك با دستاوردهای بخش راه وشهرسازی آشناشدند و با مقام های بلند پایه كشورمان نیز دیدار كردند .

اقتصام ** 1559**1319





:: برچسب‌ها: عروسی , خورشید , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: