بیداری اسلامی الگوی جنبش وال استریت است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایرنا،دكتر'كاترین گاتنی' در جلسه بررسی آینده جنبش وال استریت كه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه برگزار شد، افزود:پس از اتفاقات مختلف سیاسی، اقتصادی و فشارهای گروههای سرمایه داری بر مردم آمریكا این جنبش مردمی بوقوع پیوست.

وی ادامه داد:این جنبش از دهها سال قبل به گونه ای دیگر و به آرامی در حال حركت بود ولی در ایام جنگ پیش آمده با عراق كمی به سردی منجر شد.

گاتنی به سیر تاریخی جنبش وال استریت اشاره كرد و گفت: پس از آنكه سیاست های اقتصادی دولت باعث شد تا بودجه ها كاهش یابد، اتحادیه ها و سپس دانشجویان و بعد از آن اكثریت مردم اعتراض خود را در شهرهای بزرگ و سپس در شهرهای كوچك آغاز كردند.

این جامعه شناس آمریكایی به بیداری اسلامی مردم منطقه اشاره كرد و افزود: مردم آمریكا وقتی با همت مردم منطقه مواجه شدند روحیه ای مضاعف را درمقابله با دولت سرمایه داری كسب كردند و آنان را به عنوان الگو انتخاب كردند.

وی تاكید كرد:برخوردهای خشونت آمیز پلیس آمریكا هرگز اكثریت مردم را از راهی كه آمده اند منصرف نكرده و این جنبش در مراحل پیشرفت قرار دارد.

این جامعه شناس آمریكایی علت دیگر جنبش وال استریت را به خاطر نفوذ ثروت در ساختار سیاسی و بی توجهی به اهداف مردم بیان كرد.

گاتنی در خصوص اهداف و آینده جنبش وال استریت گفت: در آستانه انتخابات آمریكا قرار داریم و وال استریت خواهان آن است كه ثروت سرمایه داران از مسائل سیاسی جدا شود و آزادی بیان داده شود.

وی اضافه كرد: دولت در نظر دارد تظاهرات ما را منزوی وانمود كند اما اینگونه نیست زیرا جنبش وال استریت قوی تر شده و ما به آینده و پیروزی امیدوار هستیم.

** سیاست های فرهنگی دولت آمریكا دارای ایراداتی است

این جامعه شناس آمریكایی در عین حال به برخی سیاست های فرهنگی دولت آمریكا انتقاد كرد و گفت: برخی سرگرمی های مادی و برنامه ها برای به انحراف كشیدن جوانان آمریكا از جنبش وال استریت در حال برگزاری است.

گاتنی تصریح كرد: برنامه های فساد آلود، تفریحات مضر و سرگرمی های كاذب روش دولت آمریكا برای مقابله با جوانان و دور كردن آنها از جنبش وال استریت است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم رسانه های آمریكا به حمایت قاطع تری از وال استریت بپردازند تا این جنبش ضد سرمایه داری و ضد لیبرالی به موفقیت دست یابد.

سیام/ع.ق*1580





:: برچسب‌ها: گل , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: