وزیرارشاد: فرهنگ استفاده صحیح از مد و لباس در جامعه تبیین شود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی ' روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی - ایرانی،افزود: همگام با فرهنگ سازی لباس های طراحی و در جامعه عرضه شود كه آن پوشش مناسبی برای آحاد مردم در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز اراده مردم بسیار قوی است و كالاهای تولیدی باید بر اساس اعتقادات و باورهای آحاد مردم مسلمان در جامعه اسلامی سازگاری داشته باشد.

حسینی به حضور میلیونی و سیل خروشان مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره كرد و افزود : همین حضور عظیم دریای خروشان نیز نشات گرفته از اعتقادات و باورهای ملت سربلند و همیشه در صحنه ایران اسلامی كه آن حماسه تاریخی را رقم زد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث پوشش و حجاب اسلامی در جامعه یك اصل مسلم و دائمی عنوان كرد كه در آیات متعدد قرآن به آن اشاره و بر آن تاكید شده است.

به گفته حسینی، اگر می خواهیم فرزندان خود را تشویق و ترغیب به استفاده از پوشش مناسب اسلامی كنیم در مقابل نیز باید محصولاتی بر اساس اعتقادات و باورهای جامعه اسلامی تولید و عرضه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور با انتقاد از اینكه نمونه های صحیح كمتر به آن توجه شده، گفت: چنانچه در این زمینه ما تلاش نكنیم دیگران وارد عمل شده و با با طراحی ،تولید و عرضه مد و نمونه های غربی بر اساس ایده ها و باورهای خود جوانان و مردم را به سوی خود جلب و جذب خواهند كرد.

حسینی یادآورشد: در دین مقدس اسلام ابتدا بر بحث امر به معروف و نهی از منكر تاكید شده سپس خط قرمزها تعیین شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همواره تاكید بر فعالیت های ایجابی بوده اما متاسفانه در این زمینه خوب عمل نشده و درست است كه در آغاز راه هستیم اما انتظار است بیش از اینها در زمینه طراحی و تولید و عرضه مد و لباس در جامعه تلاش شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور با بیان اینكه در وصف مومنین ارتباط ،دوستی و مودت همواره بین آنها جاری است ، ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه را به پوشش اسلامی و مناسب دعوت كنیم ابتدا باید دهها نمونه خوب و مطلوب از آن ارایه كنیم نه اینكه راكد و بی حركت نشسته تا دیگران نمونه های دلخواه خودشان را برای جذب جوانان و نوجوانان عرضه و ارایه كنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برپایی نمایشگاههای مختلف مد و لباس در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: در این جهت سعی شد در كنار برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی و هنری بویژه قرآن و كتاب نمایشگاه مد و لباس و عفاف و حجاب اهتمام ویژه ای شود.

حسینی هدف از این كار را فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی عنوان كرد و یادآورشدكه این امر با توجه به استقبال خوب مخاطبان در آینده نیز با جدیت دنبال و ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: در این زمینه باید فضا سازی كرد و گفتمان جامعه را به این سمت و سو سوق داد.

حسینی با بیان اینكه همه دستگاههای اجرایی كشور موظفند در هر طرح یك پیوست فرهنگی داشته باشند، موضوع ترویج مد و لباس ایرانی- اسلامی از نمونه های خوب این پیوست فرهنگی به شمار می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینكه نقدها باید منصفانه و براساس واقعیات و منطق باشد، گفت: در موضوع مد و لباس در آغاز راه هستیم و بودجه در نظر گرفته شده كافی نیست،امیدوارم با همت و تلاش همگان و حمایت مستمر مسوولان كشور و با ارتباط بین طرحان ،تولید كنندگان و عرضه كنندگان شاهد برگزاری دائمی نمایشگاههای مد و لباس در طول سال در كشور باشیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم نرم افزار تولید ،طراحی ، فروش مد و لباس رونمایی شد.

این نرم افزار شامل 110 مدل مانتو و 40 مدل چادر اسلامی و همچنین مشخصات مراكز عرضه كننده آنها و دیگر مشخصات در حوزه مد و لباس است.

نمایشگاه مد و لباس در بالاتر از میدان ولی عصر(عج)، نبش كوچه ناصر میزبان بازدیدكنندگان است.

فراهنگ ** 1355 **





:: برچسب‌ها: باند , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: