ملاقات تفنگدار دریایی آمریکایی زندانی در ایران با مادر خود
نوشته شده توسط : lsdf

امیر حکمتی به اعدام محکوم شده است

مادر یک تفنگدار دریایی آمریکایی ایرانی الاصل که در ایران به اعدام محکوم شده است، چند بار با فرزند خود در زندان ملاقات کرده است.

بهناز حکمتی با سفر به ایران موفق شد چندین بار با فرزند ۲۸ ساله خود، امیر حکمتی، دیدار کند. وی اینک به آمریکا بازگشته است.

امیر حکمتی که همچنان در زندان است، تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد. او در ایالت آریزونا در جنوب غرب ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد و در ارتش آمریکا به عنوان مترجم استخدام شده بود.

با این که روابط میان ایران و آمریکا بسیار پر تنش است و دولت ایران در گذشته چندین نفر که تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی داشته اند را بازداشت کرده بود، اجازه ملاقات چندباره مادر امیر حکمتی با او می تواند به معنای آمادگی دولت ایران برای مذاکره بیشتر در این خصوص باشد.

خانواده امیر حکمتی می گویند که وی برای دیدار با مادربزرگ‌های خود به ایران سفر کرده بود که بازداشت شد. این در حالی است که مقامات ایرانی می گویند او از طرف سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در ایران ماموریت داشته است.

دولت ایران می گوید که او پیش از سفر به ایران در پایگاه‌های نظامی آمریکایی در افغانستان و عراق ماموریت داشته است.

تلویزیون دولتی ایران ماه دسامبر گذشته (دو ماه پیش) "اعترافاتی" از امیر حکمتی پخش کرد که بر اساس آن وی عامل یک طرح نفوذ به داخل وزارت اطلاعات ایران بوده است.

دستگاه قضایی ایران وی را ماه گذشته به اعدام محکوم کرد.





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: