اخبار رویداهای امنیتی - سیاسی در سوریه
نوشته شده توسط : lsdf

این منابع كه اظهاراتشان روز پنجشنبه در روزنامه الوطن منتشر شد ، افزودند : روز گذشته افراد مسلح مرتكب برخی جنایات علیه شهروندان در حمص شدند و در این ارتباط همه اعضای یك خانواده شامل پدر ، مادر و سه دختر را كشته و اجساد آنان را مثله كرده و آتش زدند.

افراد مسلح همچنین یك سرهنگ بازنشسته را در شهر حمص كشتند.

شماری از افراد مسلح نیز در منطقه المیدان شهر حمص با حمله به یك بانك كه كارمندان آن در حال قراردادن پول در دستگاه خودپرداز بودند ، یك نفر را كشته و یك تن را نیز زخمی كردند.

الوطن درباره اوضاع در شهر حمص نوشت : شمار زیادی از ساكنان شهر حمص در مركز سوریه با بازگشت آرامش در مناطق مختلف این شهر به تدریج به خانه های خود باز می گردند.

این روزنامه افزود: به غیر از باباعمرو و برخی مناطق دیگر در این شهر ، اوضاع در آن به حالت عادی بازگشته است و مواد غذایی و مایحتاج مردم نیز وجود دارد و با بازگشت آرامش رفته رفته ارگان ها و سازمان ها فعالیت های خود را آغاز می كنند.

در شهر حماه نیز گروه های مسلح از روش ترور سریع برای كشتن افراد این شهر استفاده كرده و مردم را به اعتصاب و مشاركت نكردن در همه پرسی در روز یكشنبه دعوت می كنند و هدف از این كار آنان قراردادن اهالی شهر در حالت ترس و استرس است.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز اعلام كرد كه افراد مسلح مدیر مركز مخابرات منطقه الحمرا در شهر حماه را همراه با فرزند 16 ساله وی مورد حمله قراردادند كه در جریان این حمله پدر كشته و پسر مجروح شد.

در شهر ادلب در شمال غرب سوریه نیز نیروهای مهندسی ارتش 4 بمب آماده انفجار را هر یك با وزن 20 كیلوگرم در خط راه آهن این استان كشف و خنثی شد.

نیروهای امنیتی نیز در درگیری در منطقه سراقب در این استان با افراد مسلح درگیر كه در جریان آن شماری از این افراد كشته و یا مجروح شدند.

در جریان این درگیری برخی از افراد مسلح نیز خود را تسلیم كرده و یا دستگیر شدند.

در جریان حمله افراد مسلح به یك پایگاه نظامی در ادلب نیز شماری از آنان كشته و یا دستگیر شدند.

روزنامه الثوره نیز امروز با اعلام خبر حضور یك هیات رسانه ای روسی و ایتالیایی در شهر درعا در جنوب سوریه نوشت : اعضای این هیات ضمن بازدید از مناطق مختلف درعا با مردم نیز در ارتباط با برخورد افراد مسلح گفت و گو كردند.

شماری از عشایر سوری نیز روز گذشته با حضور در سفارت روسیه در دمشق یك عباء عربی را به 'عظمت الله گلمحمد اف ' سفیر روسیه در سوریه به نشانه دوستی و تقدیر از مواضع این كشور در ارتباط با تحولات سوریه تقدیم كردند.

سفیر روسیه در این دیدار از این اقدام تشكر و تاكید كرد كه ملت سوریه قادر است تا مشكلات داخلی خود را حل كند.

بر اساس اعلام روزنامه تشرین در شماره امروز اجساد 5 نیروی سوری كه در جریان درگیری در روزهای گذشته با افراد مسلح در مناطق مختلف كشته شده بودند ، از شهرهای دمشق ، استان ریف دمشق در نزدیك دمشق و لاذقیه در غرب سوریه تشییع شدند.

پایگاه اینترنتی ' تحت المجهر ' نیز روز پنجشنبه نوشت كه در جریان ناآرامی های یك ماه گذشته در شهر حلب در شمال سوریه 270 نفر كشته و یا مجروح شدند.

خاورم**ا.ا**1436**1609





:: برچسب‌ها: عکس ها , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: