افزایش پهنای باند تا 2/2 ترابایت
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رضا تقی پور' روز دوشنبه در همایش شركت های برتر ایران افزود: در فاصله بین سال 88 تاكنون پهنای باند از حدود 35 گیگا بایت در ثانیه به 500 گیگا بایت رسیده است كه پیش بینی می شد همین میزان تا سال 94 مورد نیاز باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است كه با افزایش مجدد چهار درصدی این شاخص به ظرفیت 2/2 ترابایت در ثانیه برسد.

وی تصریح كرد: سهم حوزه فناوری اطلاعات یك و نیم درصد از كل صادرات ناخالص ملی پیش بینی شده است كه با فضایی كه برای حضور شركت های بزرگ در بازار منطقه بوجود آمده، امیدواریم بتوانیم به آن دست پیدا كنیم.

تقی پور اظهار داشت: رشد فروش در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته نشان دهنده وجود توانایی های بالا در این بخش برای دست یابی به رشد اقتصادی است.

وی افزود: شركت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 88، چهار عدد بوده كه با توسعه خصوصی سازی این شركت ها به 28 عدد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با ورود شركت مخابرات ایران به عرصه خصوصی سازی، تحول اساسی در نوع مدیریت در این حوزه به وجود آمده و امروز شاهد هستیم كه در كنار شركت های بزرگ، چهار هزار و 819 اپراتور و شركت بزرگ و كوچك خصوصی نیز فعالیت می كنند.

تقی پور با بیان این كه، آزادسازی در عرصه مخابرات و خدمات فنی فناوری اطلاعات به طور كامل انجام گرفته است، افزود: در گام بعدی، عرصه پست نیز به سمت خصوصی سازی حركت می كند.

وی با اشاره به این كه شركت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در میان 100 شركت برتر ایران قرار گرفته اند، تصریح كرد: این شركت ها با 36 درصد بازدهی سرمایه در جایگاه دوم شاخص بازدهی سرمایه قرار گرفته اند.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: