مركل: جنایات نژادپرستانه لكه ننگی بر چهره آلمان است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، مركل در مراسمی كه روز پنجشنبه بر اساس پیشنهاد ماه های گذشته رییس جمهوری مستعفی آلمان برای اعلام یك دقیقه سكوت به احترام قربانیان جنایت های نژادپرستانه در برلین برگزار شد، سخنرانی كرد.

سخنان صدر اعظم آلمان در حالی مطرح شد كه جامعه مهاجر و مسلمانان آلمان و افكار عمومی بارها از نحوه رفتار دولت این كشور در برخورد جدی با جنایات نژاد پرستانه نئونازی ها انتقاد كرده اند.

مركل در سخنان امروز خود در جمع مردم و خانواده های قربانیان این جنایات،همچنین از رفتاری كه در جریان تحقیقات پلیس آلمان با خانواده های قربانیان صورت گرفته از آنها عذرخواهی كرد.

در تحقیقات پلیس آلمان در رابطه با جنایات نژادپرستانه، برخی از خانواده های قربانیان بنا به اتهامات بی اساس، مورد بازجویی و تحقیقات پلیس قرار گرفتند.

صدر اعظم آلمان،كشف جنایت هایی كه برای سالها پنهان مانده بود را اقدامی بی سابقه ای در نوع خود خواند و با ذكر اسامی تك تك قربانیان،وعده داد كه دولت برای شناسایی عاملان این جنایات و مجازات آنها تمام تلاش خود را خواهد كرد .

مركل تاكید كرد: هدف ما این است كه چنین فجایعی هیچگاه دیگر در این كشور تكرار نشود.

در این مراسم همچنین،'اسماعیل یوزگات 'پدر یكی از قربانیان در سخنانی نحوه مرگ پسرش را تشریح كرد و گفت كه چگونه وی روی دستان پدر جان داده است.

وی هرگونه درخواست غرامت مالی را رد كرد و گفت: درخواست غرامت مالی ندارم، اما همیشه خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت ها هستم.

یوزگات همچنین درخواست كه درصورت امكان خیابان محل كشته شدن فرزندش به اسم او

( هالیت یوزگات) نامگذاری شود.

وی همچنین پیشنهاد كرد به نام 10 قربانی جنایت های نژادپرستانه بنیاد خیریه ای برای جمع آوری كمك به بیماران سرطانی تاسیس شود.

یك شبكه تروریستی مربوط به نئونازی های آلمان طی یك سلسله جنایات برنامه ریزی شده در بین سال های 2000 تا 2006 اقدام به انجام قتل های زنجیره ای در شهرهای مختلف آلمان كرد كه در این قتل ها در مجموع هشت مهاجر ترك، یك نفر یونانی و یك پلیس آلمانی به قتل رسیدند.

در این سال ها همچنین ده ها نفر در عملیات تروریستی از جمله بمب گذاری و تخریب و آتش زدن مغازه ها و ماشین های خارجیان مقیم آلمان، مجروح شدند.

این جنایات پس از سال ها پنهانكاری از سوی عاملان آن كه گفته می شود از سوی افراد نفوذی در سرویس های امنیتی این كشور نیز حمایت می شده اند،در ماه های گذشته برملا شده است.

اروپام** 2051**1710**1368**





:: برچسب‌ها: سقوط , اتومبیل , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: