سرنوشت نهمین دوره انتخابات مجلس را مردم رقم می زنند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، برخی آگاهان سیاسی و اجتماعی در استان همدان می گویند: قشرهای مختلف مردم ایران از جمله مردم خطه دارالمومنین همدان فارغ از هر دغدغه نسبت به ویژگی های اخلاقی و توانمندی های سیاسی و اجرایی كاندیداها در این دوره از انتخابات، در صدد نمایش اتحاد و یكپارچگی خود در برابر انواع ترفندها و توطئه های دشمنان هستند.

رییس سازمان بازرسی منطقه غرب كشور در این رابطه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینكه از حوزه انتخابیه استان همدان 9 نفر نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند و برای هر كرسی نمایندگی در این استان حدود 11نفر با هم رقابت دارند، بنابر این دور از انتظار نیست كه تنور انتخابات این دوره بیشتر از دوره های گذشته گرم تر شده و حضور مردم در صحنه انتخابات و پای صندوق های اخذ رای چشمگیرتر باشد.

'اكبر عابدی' افزود: مردم استان همدان، هوشیاری و نبوغ سیاسی خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی به خصوص 30 دوره انتخابات گذشته را به اثبات رسانده و همدلی و همراهی خود با انقلاب و نظام را به منصه ظهور رسانده اند.

وی در ادامه تصریح كرد: تركیب كاندیداهای حاضر در این دوره از انتخابات در استان همدان بگونه ای است كه مردم با عملكرد و ساختار فكری آنان آشنا هستند و بخوبی می توانند نماینده اصلح خویش را انتخاب كرده و راهی مجلس كنند.

عابدی تاكید كرد: مردم استان همدان می دانند برای رشد و پیشرفت همه جانبه استان خود باید مطالبه گر باشند و عملكرد مسوولان در هر حوزه ای را زیر ذره بین بگذارند تا مسوولان نیز در مقابل آن ها ملزم به پاسخ گویی باشند.

عابدی كه شناخت جامعی از ساختار فرهنگی و ویژگی های اجتماعی استان و مردمان آن دارد، اظهار امیدواری كرد: در این دوره از انتخابات كه به لحاظ شرایط خاص بین المللی اهمیت زیادی دارد، نتیجه درخشانی رقم بخورد و با ورود نمایندگان شایسته به مجلس، بسترهای جدیدی برای توسعه فرهنگ عمومی و پیشرفت و آ‌بادانی شهرها و روستاهای این بخش از میهن اسلامی بوجود آید.

استاندار همدان نیز در اظهاراتی با توجه به سابقه چند ساله مدیریت ارشد در استان و آشنایی از دامنه ظرفیت سیاسی و اجتماعی مردم این خطه فرهنگی، نتیجه انتخابات این دوره را درخشان و برجسته پیش بینی كرده است.

'كرم رضا پیریایی' عقیده دارد مردم فهیم و فرهنگ دوست استان بنا دارند با خلق حماسه ای بیاد ماندنی ،رتبه نخست مشاركت در انتخابات مجلس در این مقطع حساس از تاریخ انقلاب اسلامی را در سطح كشور از آن خود كنند.

وی معنقد است چنین انتظار بجایی دور از ذهن و واقعیت های موجود در فضای سیاسی استان نیست چرا كه برنامه ریزی منسجم و تمهیدات ویژه برای حضور حداكثری مردم استان در پای صندوق های اخذ رای به عمل آمده است.

استاندار همدان اضافه كرد: بر اساس آمار و گزارش های ارایه شده از سوی اعضای ستاد انتخابات استان ،زمینه حضور گسترده مردم در جریان انتخابات فراهم شده است.

وی گفت: شرط دیگر حضور حداكثری مردم در پای صندوق های اخذ رای این است كه 98 نفر از داوطلبان نمایندگی در استان كه از امروز رقابت های انتخاباتی خود در استان را شروع كرده اند به منویات و توصیه های گهربار مقام معظم رهبری توجه كامل داشته باشند تا به حول و قوه الهی شاهد یك حماسه ماندگار در دهه پیشرفت و عدالت باشیم.

استاندار همدان از مدیران اجرایی و مسوولان نهادهای دولتی نیز خواست با تمام توان از ظرفیتهای موجود برای رفاه مردم و امنیت كامل سیاسی و تبلیغاتی در حوزه های انتخاباتی بهره بگیرند.

وی همچنین تاكید دارد كه در این برهه حساس دشمنان برای تقابل با اسلام برنامه ریزی های گسترده ای تدارك دیده اند به همین منظور مسوولان باید هوشیار باشند و با استفاده از تمام ظرفیت ها توطئه ها را خنثی سازند.

مدیر ارشد استان، فراهم كردن زمینه حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای و توجه به رهنمودهای مدبرانه رهبر عظیم الشان انقلاب را بهترین راهكار برای توفیق در این فرآیند مهم سیاسی دانست.

وی همچنین به مدیران توصیه كرد علاوه بر فراهم كردن زمینه حضور مردم در پای صندوق های اخذرای از

بكارگیری هر گونه امكان دولتی به نفع نامزدها جلوگیری كنند.

استان همدان با یك میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

از این میزان جمعیت, افزون بر یك میلیون و 300 هزار نفر حایز شرایط لازم برای رای دادن هستند.

557/551/320





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: