پاكستان از ارائه طرح نمایندگان آمریكا درباره بلوچستان ابراز نگرانی كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از این بیانیه، نخست وزیر پاكستان و ھیات نمایندگی اعضای كنگرہ آمریكا امروز پنجشنبه در دیداری بر حذف فضای بی اعتمادی بین دو كشور توافق كردند.

در این دیدار تاكید شد: نمایندگان كنگرہ آمریكا و پارلمان ملی پاكستان می توانند در زمینه رفع فضای بی اعتمادی بین واشنگتن – اسلام آباد نقش مھمی ایفا كنند.

اعضای ھیات نمایندگی كنگرہ آمریكا در حالی با مقامات اسلام آباد ملاقات كردند كه روابط دو كشور به پایین ترین حد خود رسیدہ است.

بر اساس بیانیه، آمریكا نسبت به احترام و حفظ منافع ملی، امنیت و تمامیت ارضی پاكستان متعھد است.

ھیات نمایندگی كنگرہ آمریكا ھمچنین از سیاست دولت پاكستان در بخش ھای توسعه اقتصادی، اجرای برنامه ھای آموزشی و پرورشی، گسترش امور مربوط به بھداشت و درمان به ویژہ فراھم كردن موقعیت ھای شغلی در این كشور پشتیبانی و حمایت كردند.

این بیانیه تصریح كرد كه نخست وزیر پاكستان خطاب به ھیات آمریكایی، اقدام یكجانبه آمریكا در انجام حملات پھپادھای جاسوسی در مناطق قبایلی پاكستان را غیر قابل قبول و نادرست عنوان كرد و افزود: زمان بیشتری برای بحث و گفت وگو در زمینه پایان دادن به این حملات لازم است.

وی تاكید كرد: ملت پاكستان خواستار احترام ایالات متحدہ امریكا به منافع ملی، امنیت و تمامیت ارضی كشورشان ھستند.

گیلانی روابط واشنگتن - اسلام آباد را بر اساس ھمكاری ھای مشترك و احترام متقابل در جهت منافع ملی دو كشور دانست.

وی با اشارہ به اینكه پاكستان در جنگ با تروریسم از قربانیان اصلی این موضوع به شمار می رود، تصریح كرد: مردم پاكستان با اتحاد و تبعیت از نظام دموكراسی به ھمراہ اتخاذ سیاست ھای دولتی در زمینه مبارزہ با تروریسم تاكید دارند.

نخست وزیر پاكستان در این دیدار با بیان اینكه راہ حل نظامی تنھا راہ حل دائمی حل مسائل در منطقه نیست، گفت: اسلام آباد از سیاست ھایی كه موجب حل و فصل اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان می شود، حمایت می كند.

آساق**1095**1368**





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: