مهمترین مشكل صنعت سنگ كشور،'واردكنندگان نامرئی' اند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،'حسین امیریوسفی'روز شنبه در نشست بررسی مشكلات صنعت سنگ كشور در اصفهان افزود: برغم این كه رییس جمهوری در نامه ای واردات سنگ به ایران را ممنوع و مقابله با آن را تكلیف كرده است اما همچنان شاهد ورود بی رویه محصولات خارجی به كشور هستیم.

وی اضافه كرد: این مساله، تولیدكنندگان داخلی را با مشكلات زیادی روبرو كرده است.

به گفته وی، مراحل تولید سنگ در ایران به شكل سنتی انجام می شود، در صورتی كه اگر به جای واردات محصول، ورود ماشین آلات به كشور تسهیل شود، می توان این صنعت را به روز كرد و میزان صادرات آن را افزایش داد.

امیریوسفی تاكید كرد: به روز نبودن فناوری ماشین آلات و غیرعلمی بودن روش های تولید، فرآیند فرآوری سنگ را نیز بسیار ضعیف كرده است.

وی با اعلام این كه عدم پرداخت30 درصد حق بخش صنعت پس از هدفمندسازی یارانه ها امكان نوسازی خطوط تولید را از این واحدها گرفته است، افزود: بدلیل عدم برخورداری از فناوریهای جدید، پیشرفت كشور در این زمینه نیز همگی كپی و تقلید بوده است.

مسئول كانون سنگ ایران به اشتغال پنج هزار نیروی كار در این صنعت اشاره كرد و افزود: واحدهای تولیدی كشور بالاترین قدرت كارآفرینی را دارند اما اقبال مصرف كننده ایرانی به محصولات چینی بیشتر است.

وی افزود:هزینه ی تولید سنگ در ایران از سایر كشورها بالاتر است و این امر قیمت تمام شده محصول را افزایش داده و توان رقابت آنها را سلب كرده است.

امیریوسفی خاطرنشان كرد: از هر یكهزار كیلو گرم سنگ وارد شده به خطوط تولید كارخانجات،500 كیلوی آن به ضایعات تبدیل می شود در صورتی كه كشورهای پیشرفته بدلیل برخورداری از مهندسی فرآوری، این ضایعات را به كمترین میزان ممكن می رسانند.

به گفته وی، در ایران بحث به كار گرفتن مهندسین فرآوری، تازه در ابتدای راه است.

این فعال صنعت سنگ اظهار داشت: از هفت سال پیش تاكنون تلاشهایی در راستای علمی كردن روشهای تولید انجام شده است.

وی یكی ازمشكلات اساسی این صنعت را نبود نیروی متخصص دانست و گفت: در این زمینه دانشگاه وزارت صنایع و معادن برای پذیرش دانشجوی این رشته از اصفهان و همچنین مذاكره با سازمان فنی، حرفه ای برای ایجاد پودمان های این رشته قول مساعد داده اند كه تاكنون نتیجه بخش نبوده است.

به گفته وی،در بخش نصب سنگ، صدها روش وجود دارد كه در صورت انجام آن توسط نیروی متخصص، اطمینان خاطری بیشتری برای مصرف كننده ایجاد می شود و در نتیجه گرایش مردم به استفاده از سنگ و خرید كالای داخلی بیشتر می شود.

مسئول كانون سنگ ایران افزود: در صورت نصب صحیح سنگ در یك بنا، می توان سالها از آن استفاده و بعد از مدتها نیز آن را جا به جا كرد و به جای دیگری انتقال داد و نیاز به صرف هزینه های مجدد را هم برطرف ساخت.

7143/1042





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: