صلیب سرخ کمک رسانی به سوریه را آغاز کرد
نوشته شده توسط : lsdf
آغاز عملیات امداد و نجات در سوریه

انتظار می رود چند خبرنگار بین المللی که طی چند روز اخیر در شهر حمص و دیگر مراکز درگیری زخمی شده اند هم در جریان این عملیات کمک رسانی به بیرون مناطق خطر منتقل شوند

سازمان جهانی صلیب سرخ تلاش های خود برای کمک رسانی به مجروحان و افراد آسیب دیده در شهرهای سوریه را آغاز کرده و همزمان باراک اوباما گفته که کاخ سفید و متحدانش از هر ابزاری برای متوقف کردن خونریزی ها در سوریه استفاده خواهد کرد.

این نهاد بین المللی هم اکنون در شهر حمص سوریه موفق شده است که بخشی از زخمی ها را از منطقه زیر آتش نیروهای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، خارج کند.

همزمان نیروهای سازمان هلال احمر که ماموریتی مشابه صلیب سرخ در کشورهای اسلامی دارند، به انتقال آسیب دیدگان در حوالی شهر بابا عمرو ( در نزدیکی حمص) اقدام کرده و موفق شده اند که گروهی ۷ نفره از مجروحان را به خارج از این شهر منتقل کنند.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۴ فوریه - پنجم اسفند) گفت که کاخ سفید و متحدانش از هر ابزاری قابل استفاده ای برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که در پایان دیدار خود با نخست وزیر دانمارک با خبرنگاران سخن می گفت، خطاب به دولت سوریه گفت: "اکنون زمان تغییر رژیم در سوریه است و کشتار مردم این کشور توسط دولت خودشان باید متوقف شود."

انتظار می رود چند خبرنگار بین المللی که طی چند روز اخیر در شهر حمص و دیگر مراکز درگیری زخمی شده اند هم در جریان این عملیات کمک رسانی به بیرون مناطق خطر منتقل شوند. اما سازمان صلیب سرخ هنوز در این باره اخباری منتشر نکرده است.

اجلاس تونس: پیام جامعه جهانی برای بشار اسد

همزمان با آغاز عملیات صلیب سرخ در خاک سوریه، هفتاد نماینده ارشد از سراسر جهان در تونس گردهم آمدند تا در مورد راههای برون رفت از بحران سوریه تبادل نظر کنند.

کنفرانس "دوستان سوریه" با حضور نمایندگان نزدیک به ۷۰ کشور جهان به منظور یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران و ناآرامی‌های مرگبار سوریه روز جمعه، ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) در تونس برگزار شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا که در تونس حضور دارد، روز جمعه به خبرنگاران گفت که یکی از توافقات حاصل شده در این نشست، ارسال و تدارک کمک های بشردوستانه برای مردم سوریه و افزایش فشارها بر دولت بشار اسد برای متوقف کردن درگیری ها در این کشور بوده است.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین از مواضع روسیه و چین در قبال بحران سوریه به شدت انتقاد کرد.

در این کنفرانس نمایندگان قطر و تونس پیشنهاد مداخله نظامی کشورهای عرب را مطرح کردند، ولی در عین حال، رئیس جمهور تونس تاکید کرد که باید دنبال راه‌حل دیپلماتیک بود.

با وجود دعوت برگزارکنندگان، نماینده‌های روسیه و چین در این کنفرانس حضور نداشتند. این دو کشور که متحدان اصلی سوریه به شمار می‌روند، به تازگی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه دولت بشار اسد را وتو کردند.

نمایندگان شورای ملی سوریه که مهم‌ترین گروه مخالف دولت سوریه به شمار می‌رود، از کشورهای حاضر در کنفرانس تونس خواسته‌اند تا در صورتی که دولت سوریه حاضر نشد در مقابل فشارهای خارجی کوتاه بیاید، عرضه تسلیحات به مخالفان امکان‌پذیر شود.





:: برچسب‌ها: نیویورک , موزه , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: