اراده استوار دولت عراق برای برگزاری نشست سران عرب در بغداد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد مقامات عراقی تاكید دارند هرچند كه جریان هایی وجود دارد تا از طریق به راه انداختن انفجارها وعملیات تروریستی، این كشور را ناامن وفاقد صلاحیت برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب جلوه دهند اما عزم دولت برای برگزار كردن این اجلاس كاملا جدی است.

به طوری كه هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق پیشتر به رسانه های محلی گفته بود كه زمینه برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد كاملا فراهم است و شرایط امنیتی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

از سوی دیگر نوری المالكی نخست وزیر عراق به منظور فراهم ساختن حضور سران اتحادیه عرب در اجلاس بغداد، نماینده هایی را برای دعوت از آنان اعزام كرده است.

هیات اتحادیه عرب به ریاست 'سمیر سیف البزل' كه به منظور ارزیابی شرایط حضور سران برای شركت در اجلاس اتحادیه عرب به عراق سفر كرده است، تاكید كرد شرایط امنیتی در این كشور برای برگزاری نشت اتحادیه بسیار مناسب است.

وی ابراز امیدواری كرد تا این اجلاس به خوبی و با نتایج مورد علاقه شركت كنندگان برگزار شود.

عراق تا كنون دوبار در سال های 1978 و 1990 میزبان سران اتحادیه عرب بوده است.

در اجلاس 1978 میلادی سران اتحادیه به دلیل امضای توافقنامه كمپ دیوید از سوی مصر و اسراییل و همچنین شركت های طرف قرار داد با این رژیم در تحریم اعضای این اتحادیه قرار گرفت.

در نشست 1990 نیز تمام سران عرب به غیر از حافظ اسد به دلیل اختلاف سیاسی اش با صدام حسین بر سر رهبری حزب بعث و برخی رخدادهای منطقه یی میان اعضای اتحادیه عرب ، در این اجلاس شركت كرده بودند.

به نظر می رسد در شرایط كنونی كشور عراق، زمامداران تلاش داردند تا اختلافات خود را با برخی كشورها عربی كه بدلیل برخی رخدادهای منطقه بروز كرده است كاهش داده تا زمینه حضور هرچه بهتر این كشورها در اجلاس یاد شده فراهم گردد.

این اجلاس قرار بود سال گذشته در بغداد برگزار شود اما به دلیل اتفاقات مهم منطقه از جمله انقلاب های عربی به تعویق افتاد.

نشست سران اتحادیه عرب قرار است دهم فروردین به میزبانی بغداد در عراق برگزارشود كه با برگزاری آن پیروزی مهم سیاسی برای عراق محسوب شده و تقویت جایگاه این كشور در منطقه عربی را فراهم خواهد كرد.

خاورم ** 1385 **1515





:: برچسب‌ها: انگور چینی , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: