بصره و خوزستان تفاهمنامه همكاری اقتصادی و تجاری امضا كردند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، براساس این تفاهمنامه كه به امضای 'سیدجعفر حجازی' استاندار خوزستان و 'خلف عبدالصمد خلف' استاندار بصره رسید، دو طرف همكاری های خود را در زمینه گردشگری، تردد اتباع دو استان از طریق مرز دریایی، ساخت بازارچه موقت مرزی، ساخت مسكن دربصره، عبور كالاهای ترانزیتی از خاك عراق، كشاورزی، تبادل دانشجو بین دانشگاههای خوزستان و بصره و صدور خدمات فنی مهندسی توسعه می دهند.

'خلف عبدالصمد خلف' استاندار بصره در نشست خبری با اشاره به اشتراكات مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی دو استان، ضرورت بهره مندی از تجربیات مهندسان و كارشناسان خوزستانی برای بازسازی استان بصره را یادآور شد.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه راه برای گسترش همكاری ها در تمام زمینه ها فراهم شده و امیدواریم شاهد حضور هر چه بیشتر شركت ها و پیمانكاران خوزستانی در استان بصره باشیم.

استاندار بصره با اشاره به لطمات و صدمات ناشی از جنگ افروزی های دیكتاتور معدوم عراق و تخریب زیربناهای استان بصره براثر جنگهای سه دهه گذشته، اظهار كرد: ما دست نیاز به برادران ایرانی خود دراز می كنیم و آمادگی داریم تسهیلات خوبی برای مشاركت در طرح های صنعتی و عمرانی بویژه ساخت مسكن و شهرك های مسكونی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی نیاز استان بصره به مسكن 250 هزار واحدی را یادآور شد و گفت: شركت های انبوه ساز مسكن خوزستان توانایی خوبی درساخت مسكن و شهرك های مسكونی دارند و ما اعتقاد داریم، می توانیم از این توانمندی آنان بهره ببریم.

استاندار بصره در ادامه بر تجهیز مرز شلمچه و تسهیل در تردد اتباع ایرانی از طریق این مرز بین المللی تاكید كرد.

همچنین استاندار خوزستان در این نشست خبری با ابراز خرسندی از سفر هیات سیاسی اقتصادی استان بصره به خوزستان گفت: همه مولفه های همكاری در بخش های مختلف بین طرفین بویژه ساخت مسكن، راه، تزانزیت كالا و اجرای طرح های عمرانی در استان بصره وجود دارد.

سید 'جعفر حجازی' افزود: ملت ایران و عراق دشمنان مشتركی دارند و این دشمنان تلاش می كنند، نگذارند دو ملت به هم نزدیك شوند.

وی درمورد امضای تفاهم نامه همكاری بین دو استان خوزستان و بصره گفت: كمیته ای مشترك برای پیگیری و اجرایی كردن بندهای تفاهم نامه و زمان بندی اجرای طرح ها تشكیل خواهد شد.

بنا به این گزارش هیات سیاسی و اقتصادی بصره روز شنبه از پروژه پل كابلی اهواز كه توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و همچنین از مراحل ساخت متروی اهواز دیدن كردند.ك/3

646





:: برچسب‌ها: فرانسه , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: