توسعه علمی ایران بسیار چشمگیر و قابل تحسین است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، 'ماریوس بگزوس' روز شنبه در دیدار با 'محمدرضا پاكروان' وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، افزود: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با همكاری انجمن یونان ایران در گذشته 5 دوره همایش بین المللی اسلام و مسیحیت ارتدكس را با موفقیت برگزار كرده كه به دلایلی متوقف گردیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر معتقدیم كه بایستی با همكاری دانشكده الهیات دانشگاه آتن و دانشكده الهیات دانشگاه تهران این همایش ها احیا شوند و ما آماده هرگونه همكاری در این راستا هستیم.

بگزوس گفت: من در گذشته عضو هیات علمی همایش های بین المللی اسلام و مسیحیت ارتدكس بوده ام و به نظر من مذاهب توحیدی می توانند در راستای تامین سعادت بشری و نزدیك كردن ملت ها گام های مهمی بردارند و خواستار توسعه همكاری با شما در جهت احیای این همایش ها هستیم.

'محمدرضا پاكروان' نیز با اشاره به همكاریهای گذشته دانشكده الهیات دانشگاه آتن با رایزنی فرهنگی كشورمان، گفت: مراكز علمی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با مراكز علمی یونان و بخصوص دانشكده الهیات دانشگاه آتن روابط خوبی در برگزاری همایش های علمی و بین المللی داشته اند.

وی افزود: با همكاری شما می توانیم ضمن احیای همایش های بین المللی اسلام و مسیحیت ارتدكس در ایجاد زمینه گفتگوی بین ادیان الهی به وظیفه علمی و فرهنگی خود در راستای منافع دوملت متمدن ایران و یونان گام برداریم و ما از هیچ گونه تلاشی در این راستا دریغ نخواهیم كرد.

وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران و یونان دارای رابطه دیرینه و دوستانه ای هستند و همكاریهای هیات های علمی و مراكز آموزشی دو كشور می تواند در توسعه بیش ازپیش این روابط موثر و مفید باشد.

پاكروان ضمن اعلام آمادگی ایجاد زمینه های لازم برای توسعه روابط علمی مراكز علمی دو كشور ،از رئیس دانشكده الهیات دانشگاه آتن برای سفر به ایران و رایزنی با همتای ایرانی خود دعوت به عمل آورد كه مورد استقبال وی قرار گرفت.

**2170** 3404





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: