استاندار آذربایجان غربی :ترویج فرهنگ نماز سلامت جامعه را تضمین می كند
نوشته شده توسط : lsdf

وحید جلال زاده روز شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی با یادآوری تاكیدات دین مبین اسلام مبنی بر اقامه فریضه نماز اول وقت افزود : نماز ستون دین است.

وی بر لزوم توسعه فرهنگ برگزاری نماز صبح در مساجد را مورد تاكید قرار داد و یادآور شد : تشكیل و حضور گروه های مردم نهاد ، تشویق و گسترش فرهنگ اقامه نماز صبح در مساجد، برگزاری مسابقات مختلف احكام در جهت تشویق به امر مهم نماز در میان كودكان و نوجوانان از جمله اهداف آینده استان در زمینه برنامه های فرهنگی و بخصوص اقامه نمازهای جماعت در سطح مساجداست.

جلال زاده بر لزوم همكاری نهادهایی همچون، شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه های و مراكز فرهنگی، آموزش و پرورش و جهاد كشاورزی با ستاد اقامه نماز در زمینه ارائه ایده های نوین تشویقی تاكید كرد.

وی گفت: در كشور اسلامی باید حضور نوجوانان و جوانان در این آیین معنوی با شور و شوق و با حضوری گسترده همراه باشد.

استاندار آذربایجان غربی با عنوان اینكه ایران اسلامی الگوی كشورهای مسلمان است گفت: جوانان این مرز بوم در تمامی عرصه ها بخصوص عرصه های معنوی باید نمادی برای دیگر كشورها باشند و این توفیق محقق نمی شود مگر اینكه تمام متولیان امر با جدیت وارد این عرصه شوند.

وی ورود هنرمندانه به بحث های تشویقی نماز را كلید موفقیت در این زمینه دانست و گفت: دینمداری و معنویت از شاخصه های ایران اسلامی است با اینحال هدایت و ارشاد هنرمندانه و استفاده از قالب ظریف هنر می تواند راه گشا باشد.

جلال زاده با اشاره به نزدیكی ایام تعطیلات نوروزی اضافه كرد: هتل ها، مراكز اقامتی ، راهداری ها و آموزش و پرورش باید زمینه های لازم برای اقامه نماز مسافران را فراهم كنند.

آذربایجان غربی دارای افزون بر 3 هزار و 450 مسجد درشهری و روستایی است.

582/583/ 1645





:: برچسب‌ها: سبز , فرانسه , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: