تنور تبلیغات گرمتر شد/ نگاه های جستجوگر به دنبال اصلح ها
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، تبلیغات انتخاباتی، چهره نسبتا جدیدی به كوچه ها و خیابان های پایتخت داده است و جنب و جوش گسترده تراكت چسبان ها و تبلیغ پخش كن ها ناخودآگاه اذهان را به رقابت بزرگ 90 در روز جمعه معطوف می كند.

'مهدی اكبری' جوان 25 ساله ای كه محو خواندن برنامه های نامزدهای انتخابات است، به خبرنگار ما می گوید: تحقیق می كنم تا اصلح ترین ها را انتخاب كنم و حضور خود در انتخابات را برای سربلندی ایران و شكست دشمن ضروری می دانم.

'افشین محمدی' مرد میانسال تهرانی هم شركت در انتخابات را وظیفه تمام ایرانیان می داند و می گوید: باید طی روزهای باقیمانده مردم شناخت لازم را از نامزدهای انتخابات بدست آورند تا افرادی توانمند و شایسته به مجلس راه پیدا كنند.

'ابوالفضل امیری' جوان دیگری است كه سرگرم خواندن تبلیغات نامزدهای انتخابات در خیابان های پایتخت است. وی بر این باور است كه انتخاب 90 از دیگر انتخاب های پیشین ملت ایران حساس تر و مهم تر است. وی می گوید: ما امروز الگو شده ایم و باید با ایجاد حماسه حضور در انتخابات الگوی دیگری برای مسلمانان باشیم.

وی كه چهره اش بیشتر از سنش نشان می دهد با ناراحتی ادامه می دهد: آرزو داشتم رای می دادم اما امكان پذیر نیست زیرا چند ماه از سن قانونی برای رای دادن كوچكتر هستم.

از نكاتی كه در روز چهارم تبلیغات به چشم آمد، نصب تبلیغ بر روی تبلیغ بود و این یعنی تخلف.

تراكت پخش كن ها خواسته یا ناخواسته تراكت های تبلیغاتی كاندیدای مورد نظرشان را روی تبلیغات كاندیداهای دیگر می چسباندند كه گاه نمای زیبا را از فضای مكان های تبلیغی دور می كند.

این روزها دیگر باجه های تلفن عمومی و دیوارهای مكان های پرتردد خیابان های شهر نیز از تراكت های تبلیغی در امان نیستند و بعضی قسمت های دیوارها مملو از تبلیغات شده است.

این مناظر با این سوال شهروندان همراه می شود كه اگر بنای نامزد انتخابات بر زیبا ساختن كشور است، حركت تبلیغاتی در مكان هایی غیر از آنچه پیش بینی شده است در مغایرت با این امر است.

در این میان، نامزدهای مستقل از خانواده در فرایند تبلیغات كمك گرفته اند.

یكی از افراد برای برادرش تراكت پخش می كرد و دیگری برای شوهر خواهرش تبلیغ می كرد تا هزینه كمتری در این زمینه صرف شود.

هنوز سه روز دیگر تا پایان مهلت قانونی تبلیغات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و نامزدها فرصت دارند برنامه های خود را به همشهریان خود عرضه كنند.

در این میان، شمارشگر معكوس روزهای باقی مانده به انتخابات، اهمیت انتخاب نامزد اصلح را یادآوری می كند.

سیام**ع.ق**2026





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: