نقض قانونی برای برخورد با پیش سازه های ساخت شیشه وجود دارد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان پزشكی قانونی ، ' محمدرضا قدیرزاده 'افزود: مت آمفتامین یا شیشه، یك ماده قدرتمند، اعتیاد آور، محرك و به شكل تركیبی و مصنوعی است كه معروف ترین و مهم ترین ماده اعتیاد آور گروه آمفتامین ها در كشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: این ماده بسیار اعتیاد آور است و نسبت به دیگر آمفتامین ها از نظر اجتماعی، عاطفی، روانی و حتی تحركی آسیب بیشتری به فرد وارد می كند.

قدیرزاده با اشاره به اینكه معمولا افرادی كه به دنبال تنوع هستند به این ماده روی می آورند، تصریح كرد شیشه اغلب به صورت تفریحی در مهمانی ها و برای بالا بردن و وسعت دادن به لذات جنسی و در برخی موارد برای بیدار ماندن مصرف می شود.

این كارشناس اعتیاد با تاكید بر اینكه شیشه محرك سیستم عصبی است تصریح كرد شیشه، اثری تركیبی از توهم زایی و تحرك بخشی دارد و سیستم مركزی اعصاب را تحریك كرده و باعث بروز نوعی تشنج و حركات غیر قابل كنترل به همراه تعریق، گشادی مردمك چشم و در مجموع، كنش های شدید رفتاری می شود.

به گفته وی، به عقیده متخصصان بر خلاف مخدرهای افیونی مانند تریاك كه عموماً آرام بخش هستند و استعمال كننده را به سمت كندی حركت می برند، شیشه، فرد را به سمت رفتارهای خشونت آمیز سوق می دهد.

قدیرزاده ادامه داد: مصرف شیشه باعث افزایش انرژی، پر فعالیتی، شادابی، بی خوابی، افزایش تمركز، بالا رفتن درك و حس اعتماد به نفس می شود و به خاطر همین اثرات است كه افراد در سنین 18 تا 25 سال به این مواد روی می آورند.

وی با اشاره به اینكه مسمومیت با این ماده می تواند علائم خفیف (افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، اضطراب، پرخاشگری) تا شدید (بالا رفتن درجه حرارت بدن، فعالیت بیش از حد عضلانی و تخریب بافت عضلانی، تشنج، كما و مرگ) ایجاد كند، گفت: اگر بیمار معتاد به این ماده مخدر شانس بیاورد و دچار جنون و توهم نشود، افسردگی های شدیدی گریبان گیرش می شود كه كنار آمدن با آن تقریباً محال است.

وی با بیان اینكه این ماده توهم زایی و اثرات محرك را با هم ایجاد می كند، اظهار داشت: كریستال یا شیشه محرك بسیار قوی است كه فعالیت‌های مركزی سیستم عصبی را سرعت می دهد، اثرات مت آمفتامین بسیار شبیه كوكائین است، به جز اینكه این اثرات، مدت بسیار بیشتری طول می كشد و مت آمفتامین برای مدت طولانی تری در مغز باقی می‌ماند، و برای همین، اثرات محرك آن طولانی‌تر است.

قدیرزاده خاطرنشان كرد: مصرف مداوم و دراز مدت شیشه موجب سوء ظن و توهم، خشونت، كاهش شدید قوه حافظه، توهم های شنوایی و بینایی شده و افسردگی و جنون آنی و بسیاری از اختلالات عصبی را به دنبال دارد.

اجتمام **9022 ** 1569**





:: برچسب‌ها: خام , باغ , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: