ركورد نظامی آلمان در افغانستان
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، به نقل از مطبوعات آلمان، وزارت امور خارجه این كشور در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس ، رقم كل هزینه های دولت در كشور افغانستان را از سال 2002 تاكنون،بصورت رسمی اعلام كرد.

براساس این گزارش، در 10 سال گذشته دولت آلمان نزدیك به 8 میلیارد یورو در افغانستان هزینه كرده است كه از این میزان، 6 میلیارد و 100 میلیون یور هزینه های نظامی و یك میلیارد و 700میلیون یورو برای آنچه 'بازسازی اقتصادی و توسعه این كشور' عنوان شده، پرداخت شده است .

بر پایه آمار ارائه شده، سال گذشته هزینه های نظامی این كشور در افغانستان، ركورد جدیدی از خود برجای گذاشت كه بالغ بر یك میلیارد و 300 میلیون یورو در طول یكسال بوده است .

در رابطه با كمك های ارائه شده به منظور بازسازی اقتصادی و توسعه ای نیز، آلمان سال گذشته با 370 میلیون یور، ركورد شكنی كرده است.

این میزان هزینه ها درحالی سال گذشته پرداخت شده كه در اولین سال حضور نظامی آلمان در افغانستان در سال 2002،كل هزینه های نظامی و غیر نظامی این كشور در افغانستان تنها 400 میلیون یورو بوده است.

موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان ماه گذشته پیش بینی كرده بود كه هزینه نظامی آلمان تا پایان سال 2014 (سال خروج نیروهای نظامی از این كشور) می تواند بالغ بر 22 میلیارد یورو باشد.

این ارقام، پرداخت ها در رابطه با مرگ سربازان آلمانی و همچنین هزینه درمان و بیمه مجروحان این كشور در جنگ افغانستان را نیز شامل می شود.

در پارلمان آلمان نمایندگان احزاب و فراكسیون های مختلف این حق را دارند كه وزارت خانه های این كشور را درخصوص موارد گوناگون از جمله هزینه های مالی، مورد بازخواست قرار داده و از آنها توضیح بخواهند.

اروپام** 2051** 1701** 3404





:: برچسب‌ها: شیکاگو , رقص , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: