هلال احمر سوریه: تلاش برای خارج كردن خبرنگاران خارجی در حمص ادامه دارد
نوشته شده توسط : lsdf

'عبدالرحمن العطار' كه سخنان وی در پایگاه اینترنتی 'سوریا استپس' روزدوشنبه منتشر شد، افزود : تلاش ها برای خارج كردن پنج خبرنگار خارجی در حمص تاكنون به نتیجه ای نرسیده است .

این مقام سوری با اشاره به اینكه این افراد شامل دو فرانسوی، دو انگلیسی و یك اسپانیایی هستند، گفت : پافشاری این افراد مبنی بر ضرورت حضور هیاتی از سفارتخانه های آنان در سوریه در شهر حمص منجر به ناكام ماندن تلاش ها شده است .

العطار خاطر نشان كرد كه این افراد روز جمعه و به دنبال ورود هیاتی از این سازمان و كمیته جهانی صلیب سرخ برای همراهی آنان برای خروج از منطقه باباعمرو در شهر حمص را رد كردند.

وی در ارتباط با باقیماندن اجساد دو خبرنگار فرانسوی و امریكایی كشته شده در هفته گذشته در منطقه مزبور نیز گفت : طرف های مختلف از جمله هلال احمر و صلیب سرخ آمادگی خود را برای خارج كردن اجساد این دو نفر اعلام كرده اند.

پیشتر اخباری مبنی بر مخالفت افراد مسلح با خارج كردن اجساد این دو منتشر شده بود.

هیاتی مشترك از هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی جمعه گذشته پس از هماهنگی بین دولت سوریه و افراد مسلح برای آتش بس، 7 مجروح و 20 زن و كودك را از منطقه باباعمرو در شهر حمص خارج كرد.

این مقام سوری تاكید كرد كه این سازمان در ارتباط با مسایل سیاسی دخالت نمی كند چرا كه ماموریت آن فقط به امور انسانی مربوط می شود و وظایف خود را بر اساس بیطرفی انجام می دهد.

رییس هلال احمر سوریه در ادامه خاطر نشان كرد : این سازمان تاكنون كمك های دارویی، درمانی و غذایی زیادی را در بین مردم مناطق مختلف از جمله شهرهای ادلب در شمال غرب ، حماه و حمص توزیع كرده است .

بر پایه این گزارش تاكنون مذاكراتی بین بزرگان شهر حمص و خبرنگاران خارجی كه به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند برای خارج كردن آنان از این شهر صورت گرفته است .

برخی شنیده ها حاكی است كه این افراد به عاقبت كار خود برای ورود غیرقانونی به سوریه واقف هستند و از دستگیری و محاكمه از سوی دولت سوریه بیم دارند.

بر اساس اعلام برخی منابع خبری افراد مسلح دارای تونل هایی برای نقل و انتقال اسلحه و افراد بین سوریه و لبنان هستند و این احتمال وجود دارد كه آنان از طریق این تونل ها به سوریه منتقل شده باشند.

در همین حال منابع آگاه از تلاش برخی گروهها برای خارج كردن خبرنگاران به صورت غیرقانونی از حمص خبر داده اند و در این ارتباط به استفاده از شیوه ها و راه هایی اشاره دارند كه آنان وارد سوریه شده اند.

برخی طرف ها نیز اعلام می كنند كه دولت سوریه اقدامات لازم را برای جلوگیری از خروج غیرقانونی این افراد در پیش گرفته است.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: ابرها , آسیا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: