صادرات كالا از گمرك جلفا 73 درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : lsdf

ناصر نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، عمده كالاهای صادر شده را مصالح ساختمانی، مواد پلاستیكی، محصولات كشاورزی و مواد نفتی اعلام كرد و افزود: این كالاها به كشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی گفت: در همین مدت همچنین 852 تن كالا به ارزش یك میلیون 236 هزار دلار به صورت چمدانی به جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده است.

وی، میزان كالاهای وارده به كشور از طریق گمرك جلفا در طول سال جاری را 256 هزار و 121 تن به ارزش 435 میلیون و 544 هزار دلار عنوان كرد و افزود: این میزان واردات نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

نوروزی، ماشین آلات صنعتی، ورق های MDF ، شیشه آلات، سیگار و اجزا و قطعات كامیون را از عمده كالا هایی برشمرد كه در این مدت به كشور وارد شده است.

مدیركل گمرك جلفا افزود: امسال یك میلیون و 729 هزار نفر از طریق گمرك پل چوبی مابین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان تردد كرده اند كه از رشد 22 درصدی حكایت دارد.

گمرك جلفا با سابقه بیش از یك قرن از گمركات فعال كشور است كه طی سال های اخیر با استقرار منطقه آزاد مورد توجه تجار و بازرگانان كشورهای دنیا از جمله تركیه، آذربایجان و چین قرار گرفته است.

این گمرك به دلیل داشتن امكان ریل برقی نقش عمده ای در مبادلات كالا در دوران مختلف به خصوص دوران جنگ تحمیلی به عهده داشت.

7222/587/245





:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: