آمریكا سیاست های جنگی خود در افغانستان را تغییر نمی دهد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'جورج لیتل' سخنگوی پنتاگون امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت كه 'لئون پانه تا' وزیر دفاع و 'مارتین دمپسی' فرمانده ارشد و رییس ستاد مشترك ارتش آمریكا، هر دو 'معتقدند كه اصول استراتژی ما به قوت خود باقی مانده است.'

لیتل ادامه داد: ایالات متحده آمریكا در برنامه های خروج نیروهای خود از افغانستان كه پیشتر قرار بود تا پایان سال 2014 میلادی به اتمام برسد، تغییری صورت نداده و به تعهدات خود در این باره پایبند است.

وی همچنین گفت حمله به نیروهای آمریكایی و ائتلاف و نا آرامی های هفت روز گذشته، روابط بین نیروهای آمریكایی و افغانی را تیره نخواهد كرد.

'جان كربی' یك سخنگوی دیگر ارتش آمریكا بدون ذكر شواهدی برای سخنان خود ادعا كرد كه حجم تظاهرات های اخیر در حال فروكش كردن است و نیروهای آمریكایی در كنار نیروهای افغانی در حال فعالیت هستند.

وی كه از كابل صحبت می كرد گفت: این وقایع، مشكل ساز و نگران كننده هستند و توجه همه را به خود جلب كرده اند. در حال حاضر تنش ها در كابل بالا گرفته اما ماموریت بزرگ در سراسر كشور همچنان ادامه دارد و ما شاهد كاهش فعالیت های اعتراضی هستیم.

همزمان با اعتراضات گسترده مردم افغانستان به قرآن سوزی نظامیان آمریكا، سفیر این كشور در كابل نیز ساعاتی پیش گفت: بحران كنونی نباید به خروج شتابزده نظامیان آمریكایی پیش از زمان بندی اعلام شده منجر شود.

در پی این حادثه مقامات ناتو و دولت آمریكا از مردم مسلمان افغانستان عذرخواهی كردند.

باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا روز پنجشنبه در نامه ای به همتای افغانستانی خود حامد كرزی در مورد حادثه قرآن سوزی توسط سربازان آمریكایی معذرت خواهی كرد و مدعی شد این عمل 'غیرعمدی' و 'خطا' است.

در پی سوزاندن نسخه های از قرآن و تعدادی از كتابهای دینی توسط نظامیان خارجی در پایگاه هوایی بگرام، تظاهرات گسترده ای در این كشور آغاز شد كه حدود 100 كشته و زخمی، بر جا گذاشت.

فرمانده نیروهای ناتو و آمریكا در افغانستان در واكنش به كشته شدن دو نظامی آمریكایی در پی تیراندازی در ساختمان وزارت كشور افغانستان، روز یكشنبه نیروهای تحت فرماندهی خود را از تمامی وزارتخانه های افغانستان فراخواند و دلیل این اقدام را تامین امنیت آنان توصیف كرد.

بگرام بزرگترین پایگاه نیروهای آمریكایی است كه در 60 كیلومتری شمال شهر كابل پایتخت افغانستان قرار دارد و مقامات سیاسی و نظامی آمریكا در بدو ورود به این كشور وارد این پایگاه می شوند.

مترجمام/9242** 1574





:: برچسب‌ها: درختان , نیویورک شهرستان , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
Reza در تاریخ : 1390/12/9/2 - - گفته است :
سلام.
یک خبر خیلی خوب برای وبلاگ نویس ها
شما میتونید وبلاگتونو به یک سایت 100% رایگان تبدیل کنید.به این صورت : www. آدرس دلخواه شما . com
اما چه طوری؟ روی آدرس زیر کلیک کنید.
http://www.FreePremiumDomain.com/?r=509875
حالا بروی گزینه اول کلیک کنید. یعنی:
9 Referrals
حالا email و password دلخواه را وارد کرده و گزینه زیر آنها را تیک دار کنید و رویregister کلیک کنید.
یه لینک به شما می ده
بالایی لینک اختصاصی شما است، هر کسی با این لینک ثبت نام کند یک نفر به افراد معرفی شده توسط شما اضافه میشه و هر وقت یک نفر رو به لینکتون ثبت نام کردید تو قسمت پایینی که مشخص شده یک نفر اضافه میشه و وقتی به 9 رسید دیگه تمومه و شما میتونید آدرس سایتونو انتخاب کنید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: