نمایشگاهی كه تناقض دولت آلمان درمورد بیداری اسلامی را برملا كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،درحالی این نمایشگاه عكس در محوطه باز و فضای سبز مقابل ساختمان پارلمان آلمان و با هدف نشان دادن تلاش انقلابیون مصر برای سرنگونی دیكتاتور و برقراری دمكراسی در این كشور، برگزار شده كه در رابطه با موارد مشابه دیگری در همین منطقه، شاهد برخوردهای كاملا متناقض از دولتمردان این كشور هستیم.

نمایشگاه برپا شده در فضای باز مقابل ساختمان قدیمی و تاریخی پارلمان آلمان كه از جاذبه های گردشگری برلین است و تقریبا در همه ساعات روز از سوی شهروندان آلمانی و گردشگران خارجی مورد بازدید قرار می گیرد، در برگیرنده عكس های بسیار بزرگی از حضور و اعتراض های مردم انقلابی در میدان التحریر ،همچنین برخورد های خشونت آمیز پلیس با تظاهر كنندگان و اشكال گوناگون بیان مخالفت و اعتراض مردمی است كه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

شهروندان آلمانی و گردشگران خارجی در این مكان درحالی با مشاهده این عكس ها با تلاش مردم مصر برای پیروزی در برابر دیكتاتور آشنا می شوند،كه سركوب و كشتار مردم انقلابی بحرین و یمن در حركتی برابر در مقابله با دیكتاتورهای این كشورها از نگاه ها پنهان مانده و حرفی از آن نیست.

سیاستمداران آلمانی نیز كه این نمایشگاه در مقابل ساختمان محل فعالیت آنها، برپا شده؛ در برخوردی كاملا متناقض،نه تنها حركت آزادیخواهانه و انقلابی مردم این كشورها را نمی بینند بلكه برعكس، مردم خسته از ظلم حاكمان مستبد را عامل اصلی درگیری و خشونت در این كشورها معرفی می كنند.

دولت آلمان در هفته های گذشته و همزمان با سالگرد قیام مردمی در بحرین،با متهم كردن معترضان بحرینی به'عوامل اصلی خشونت و درگیری های اخیر در این كشور'، نه تنها صدای عدالت طلبی و آزادیخواهی مردم بحرین را نشنید، بلكه با این موضع گیری به آل خلیفه برای ادامه سركوب انقلابیون چراغ سبز نشان داد.

'آندریاس پشكه' سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان همچنین از گروه های مخالف در بحرین خواست كه از ادامه هرگونه رفتار خشونت آمیز و تحریك كننده، پرهیز كنند.

وی در رابطه با رفتار نیروهای امنیتی بحرین در سركوب مخالفان این كشور، تنها به ابراز نگرانی از اینگونه اقدامات، بسنده كرد.

طی یكسال گذشته فعالان بحرینی در آلمان از سكوت دولت این كشور و دیگر دولت های غربی نسبت به موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین،انتقاد كرده و خواستار ورود جدی این دولت ها به موضوع و پرهیز از رفتارهای متناقض سیاسی و دیپلماتیك شدند.

اروپام** 1701 ** 1574





:: برچسب‌ها: عشق , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: