رایزنی سفرای 'عدم تعهد' در آژانس/ دسترسی به 'پارچین' بعد از مدالیته جدید
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی ، سفرای جنبش عدم تعهد (نم) در آژانس ، روز دوشنبه در نشستی كه در مقر این نهاد بین المللی در وین برگزار شد، آخرین تحولات مربوط به موضوع هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست دو ساعته كه پشت درهای بسته برگزار شد، علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، گزارشی از دو دور مذاكرات ایران و هیات عالیرتبه آژانس ارایه كرد.

سفیر و نماینده ایران در آژانس در این جلسه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با آژانس و در عین حال عدم هرگونه سازش در خصوص حقوق غیرقابل انكار ملت ایران، تاكید كرد.

سلطانیه در این جلسه اعلام كرد كه جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات فشرده در تهران با حسن نیت و شفافیت تمام، مذاكراتی را پیرامون 'ابعاد حقوقی و تخصصی'، انجام داد.

گفتنی است هیات عالیرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست 'هرمان ناكارتس' معاون مدیركل آژانس طی ماه گذشته دو بار به ایران سفر كرد.

** ابتدا 'مدالیته'؛ سپس دسترسی

سفیر ایران در آژانس در جلسه سفرای عدم تعهد در پاسخ به سوالی درباره امكان دسترسی بازرسان آژانس به 'پارچین' تاكید كرد كه 'ابتدا می بایست چارچوب و مدالیته ای با كلیه ملاحظات ، مورد بحث و توافق قرار گیرد كه در آن وظایف دو طرف كاملا مشخص باشد تا زمینه دسترسی و بازدید فراهم شود'.

سلطانیه تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است به فرایند گفت و گو ها با آژانس بر اساس اصول و تعهدات بین المللی خود از جمله 'ان پی تی' ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، سفرای جنبش عدم تعهد پس از توضیحات سفیر ایران ، یك گروه كاری شامل معاونانشان را برای تهیه بیانیه حمایت از جمهوری اسلامی ایران تشكیل دادند.

بیانیه سفرای جنبش عدم تعهد پس از تصویب نهایی ، توسط سفیر مصر در شورای حكام قرائت خواهد شد.

جلسه شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده برگزار می شود.

روز چهارشنبه هفته جاری ، یعنی چند روز قبل از تشكیل جلسه شورای حكام، 'هرمان ناكارتس' با حضور در یك جلسه غیر علنی در مقر آژانس، در خصوص گزارش جدید آژانس درباره ایران، به اعضای این نهاد بین المللی توضیح خواهد داد.

'یوكیو آمانو' مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی سه روز پیش جدیدترین گزارش خود را درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منتشر كرد.

اروپام 1344





:: برچسب‌ها: باغ وحش , آسیا , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: