كودكان و نوجوانان، تنها مخاطبان نمایش های عروسكی نیستند
نوشته شده توسط : lsdf

'سلما محسنی اردهالی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نگاهی كه عموما به نمایش های عروسكی وجود دارد، بیشتر مبتنی بر آثار مربوط به كودك ونوجوان است در حالیكه اینگونه نمایشی مانند نمایش های صحنه ای با حضور بازیگران و نه عروسك، یكی از بهترین مدخل های مطرح كردن مبانی روز اجتماعی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: نمایش های عروسكی بر خلاف تصور عموم، منحصر برای كودك ونوجوانان نیست و فقط بخشی از این فضا به این گروه سنی باز می گردد و حتی در نمایش های روز جهان نیز بسیاری از آثار تولید شده در گونه نمایش های عروسكی برای مخاطب بزرگسال و با هدف بیان دغدغه ها و فضاهای ذهنی آنها تولید می شود.

اردهالی كه این روزها 'پسرك چشم آبی' را در مقام كارگردان و بازیگر در تالار كوچك مولوی به صحنه دارد، درباره این نمایش گفت: 'پسرك چشم آبی' اثری برگرفته از یكی از داستان های جواد مجابی با همین عنوان است كه سال گذشته(1389) آن را با همكاری گروه نمایش 'سنجاق قفلی' در سیزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسكی تهران - مبارك به صحنه بردم.

وی ادامه داد: این نمایش در جشنواره عروسكی تهران، با استقبال خوبی مواجه شد و بر همین اساس با رایزنی های صورت گرفته، آن را برای اجرای عمومی در تالار مولوی آماده كردم.

مترجم كتاب 'اسرار انیمیشن خمیری' با اشاره به آنكه كارگردانی این نمایش را با همكاری سینا ییلاق بیگی بر عهده داشته ام گفت: همانطور كه از نام نمایش پیداست، در این اثر ماجرای پسری روایت می شود كه از بدو تولد مشخص می شود كه چشمانی آبی دارد و تنها رنگی كه به واسطه این چشم ها می تواند اشیا را ببیند رنگ آبی است، همین مساله به یكی از مشكلات خانواده این پسر تبدیل می شود وآنها را وا می دارد تا برای بهبود او به روش های گوناگونی دست بزنند.

اردهالی با بیان آنكه این نمایش از تلفیق بازی زنده بازیگران و عروسك گردانی اجرا می شود، از رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، سهیلا گلستانی و آرین شریعتی به عنوان صداپیشه و از بنفشه بدیعی به عنوان بازیگر و عروسك گردان آن نام برد.

نمایش 'پسرك چشم آبی' به جز شنبه ها ساعت 17 و 30 دقیقه در سالن كوچك تالار مولوی به صحنه می رود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: کودک , د , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: