ساخت فیلم از زندگی هنرمندان وظیفه ملی فیلمسازان است
نوشته شده توسط : lsdf

'حیدر رحیمی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا یادآورشد:هر كشوری به واسطه فرهنگ و تمدن آن شناخته می شود،سینما و فیلم هم فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و هنر یك كشور است كه نباید از آن غافل شد

وی افزود:هنرمندان هنرهای تجسمی در بسیاری از رشته ها در جهان حرف اول را می زنند و زبانزد هنرمندان سایر كشورها هستند،از این رو نباید گمنام و ناشناخته بمانند.

دبیر بخش فیلم جشنواره تجسمی فجر توضیح داد:سینمای غرب چندین فیلم برای لئوناردو داوینچی و یا ونسان ون گوك ساخته است.در حالیكه درایران تنها فیلم شاخص و ماندگار برای یك هنرمند،كمال الملك مرحوم علی حاتمی است.

رحیمی یادآورشدكه از سوی دیگر در حالیكه بیشتر هنرمندان ما تحت تاثیر عرفان و الهام هایی مذهبی بوده اند ،اغلب شخصیت و یا فعالیت سیاسی آنها معرفی می شود.

این مقام مسوول در جشنواره تجسمی فجر، جهت دهی و سیاست گذاری از سوی مسوولان امر را در گرایش فیلمسازان به سمت تولید فیلم های هنری مفید و موثر دانست و اظهار امیدواری كرد كه طی سال های آینده شاهد آثار بیشتری در زمینه فیلم های مستند و داستانی از شخصیت های هنری و یا آثار و توانایی های آنها باشیم.

رحیمی همچنین گفت: بخش فیلم چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش فیلم 'بهترین مجسمه دنیا' شب گذشته در موزه هنرهای معاصر كار خود را آغاز كرد كه این فیلم درمورد مجسمه و شخصیت شهید 'دریا قلی سورانی 'است كه رگه هایی از طنز نیز در آن وجود دارد.

این مقام مسوول در جشنواره تجسمی فجر با بیان اینكه فیلم 'بهترین مجسمه دنیا' سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی امین جشنواره فیلم فجر را پیشتر دریافت كرده است، ادامه داد:پس از بررسی بیش از یك هزار و 300 اثر ارسالی 37 اثر برای نمایش انتخاب شده اند كه تا 11 اسفند در موزه هنرهای معاصر به نمایش در می آیند.در نهایت به 3 اثر به عنوان بهترین فیلم،كارگردانی و پژوهش همزمان با مراسم پایانی جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

رحیمی ادامه داد:علاوه بر این 3 اثر كه جایزه اصلی را دریافت می كنند به 2 فیلم نیز به عنوان بهترین تصویر و تدوین دیپلم افتخار تعلق خواهد گرفت.

چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 14 اسفند ماه برپاست.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: