مسلمانان قاطعانه با اقدامات ضد اسلامی آمریكایی ها برخورد كنند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'كانیوز'، یك گروه اسلامی قرقیز موسوم به 'كمیته مقاومت مسلمانان علیه نظامیان آمریكایی' مستقر در فرودگاه بین المللی 'مناس' در شهر بیشكك پایتخت قرقیزستان اعلام جهاد كرد.

در بیانیه این گروه كه در بیشتر سایت ها و پایگاههای خبری آسیای میانه منتشر شده، چنین آمده است: چرا باید سرزمین قرقیزستان در طول 10 سال گذشته رفت و آمد نظامیان آمریكایی را در كشور خود تحمل و این كشور از فرودگاه بین المللی قرقیزستان برای انبار سلاح و مهمات خود استفاده كند و بعد نیروهای نظامی آن به كتاب دینی مردم این كشور هتك حرمت كنند.

این گروه خطاب به مسلمانان اعلام كرده چرا وقتی نظامیان آمریكا در افغانستان قرآن را آتش می زنند، در كشورهای اسلامی خون مسلمانان را می ریزند و علیه سوریه و جمهوری اسلامی ایران توطئه می كنند، ما نباید بر علیه آنها جهاد كنیم.

خبرگزاری '24.كی.جی' نیز با ذكر آنكه آتش زدن قرآن كریم با واكنش های تند و شدید محافل كارشناسی و دینی مختلف روبرو شده است، به نقل از یك كارشناس مسائل دینی نوشت: آمریكایی ها و غربی ها با هتك حرمت به قرآن كریم قصد دارند ببینند آیا این دین پشتیبان دارد و اینكه مسلمانان چقدر می توانند این بی احترامی ها را تحمل كنند.

'عالم جان صفرف' نویسنده این مقاله با نوشتن اینكه آمریكا و هم پیمانانش قصد دارند غیرت مسلمانان را ارزیابی كنند، تاكید كرد: آنها باید بدانند كه این كتابی است كه به پیروانش غیرت می دهد و مسلمانان با سر و جان از آن حمایت می كنند و اجازه نخواهند داد كه هیچ فردی به آن بی احترامی كند.

وی آتش زدن قرآن كریم را نوعی حماقت و بی خردی از سوی آمریكایی ها دانست و گفت: اگر دولتمردان كاخ سفید و دیگر دوستان غربی اش مخالف این اقدام نظامیان خود هستند باید با عاملان این كار برخورد و آنها را محاكمه كنند.

وی از مسلمانان نیز خواست با ادامه انتقادات و برپایی تجمعات اعتراضی، در قبال این گونه اقدام ها واكنش نشان دهند تا دیگر كسی جرات نكند به قرآن كریم بی احترامی كند.

صفرف از دانشمندان، علما و سفارتخانه های كشورهای اسلامی نیز خواست این اقدام نظامیان آمریكا و هم پیمانان غربی اش را محكوم كنند.

'حسین اسوب علیف' كارشناس مسایل سیاسی قرقیز نیز با ذكر اینكه گروههای ضداسلامی بار دیگر با انجام اقدامی نابخردانه دیدگاه واقعی خود را به اسلام و مسلمانان با آتش زدن قرآن كریم در افغانستان نشان دادند، تنها راه مقابله با توطئه های آمریكا علیه جهان اسلام را وحدت و یكپارچگی میان مسلمانان دانست.

وی آتش زدن قرآن كریم در افغانستان توسط نظامیان آمریكایی را بی حرمتی به باورهای دینی همه مسلمانان جهان عنوان كرد و افزود: در حالی كه غربی ها تلاش می كنند این اتفاق را به تعصبات فردی و حتی تلاش عده ای از افراد دخیل در آتش زدن قرآن برای كسب شهرت عنوان كنند، اما ریشه یابی این گونه اقدام ها، واقعیت های دیگری را آشكار می سازد.

این تحلیلگر مسائل دینی معتقد است در صورت نگاه عمیق به موضوع می توان رد پای برنامه ها و جریان سازی های هدفمند گروههای ضد اسلامی جهان را در این موضوع یافت كه با انجام اقدام های برنامه ریزی شده می خواهند هم جامعه جهانی و هم مسلمانان را با تحقیر ارزش های اسلامی عادت دهند و با قدرت نمایی خود درماندگی و بیچارگی مسلمانان را در امر پیشگیری از چنین اعمال زشتی به نمایش بگذارند.

معاون مركز تحلیلی و مطالعاتی دین، حقوق و سیاست قرقیزستان ادامه داد: غربی ها می خواهند تا مسلمانان این گونه بی احترامی ها را بعنوان پدیده ای عادی قبول كنند و قلب های آنها بی عاطفه شود تا در برابر اقدامات مشابه آینده بی تفاوت بمانند.

اسوب علیف با اشاره به شرایط ملت مظلوم فلسطین و جنایات دائمی و متوالی رژیم اشغالگر قدس و آمریكا علیه آنها، تصریح كرد: متاسفانه گروههای ضداسلامی جهان اكنون بخش عمده جهان عرب و مسلمانان را به كشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیان فلسطین عادت داده اند به طوری كه حتی برخی از حاكمان كشورهای عربی خلیج فارس علاوه بر همكاری نزدیك با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط نزدیك با آمریكا، یادی از مردم ستمدیده فلسطین نمی كنند.

وی طرح مسائلی نظیر توسعه افراط گرایی، تحمل ناپذیری مسلمانان، بیگانگی و یا نداشتن مدارای فرهنگی با غرب را از دیگر اهداف محوری اینگونه اقدامات غربی ها در سطح جهان بر ضد اسلام عنوان كرد.

این كارشناس مسائل سیاسی، عكس العمل مسلمانان، كارشناسان و علما به اینگونه اقدام ها را منطقی عنوان كرد و گفت: حادثه اخیر چهره واقعی آمریكا و متحدان غربی واشنگتن را كه مدعی رعایت حقوق بشر و احترام به فرهنگ و ادیان دیگر است آشكار ساخت، شكی نیست كه در پشت پرده بی حرمتی ها به قرآن كریم، دولت آمریكا قرار دارد.

به هر حال كارشناسان سیاسی و دینی آسیای میانه معتقدند مسلمانان باید رویكرد قاطع و هدفمندی را در برابر اقدامات آمریكایی و غرب اتخاذ كنند زیرا این امر سبب تامین و تحكیم وحدت و انسجام امت اسلامی در سطوح مختلف دینی و سیاسی خواهد شد.

آنها می گویند هر نوع تجاوز و جنایت علیه مسلمانان و اسلام باید چشم امت اسلامی را برای شناخت چهره واقعی غرب بخصوص آمریكا باز كند و سبب بیداری بیشتر جهان اسلام شود و زمینه وحدت بیشتر میان مسلمانان در مقابل دشمنان مشترك و دشمنان حقیقی بشریت را فراهم سازد.

آساق**ه.ص**1558**1479





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: