استفاده از آیات قرانی و اسما متبرك در تبلیغات انتخابات خلاف ضوابط است
نوشته شده توسط : lsdf

'یوسف افراش 'روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: پیشتر دستور العملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه ها در این خصوص ابلاغ شده كه در آن چاپخانه داران موظف به رعایت ضوابط و قوانین مرتبط با اقلام تبلیغاتی هستند.

وی با تاكید بر اینكه ضوابط چاپ پوستر های تبلیغاتی اعم از اندازه و شكل و حتی تصاویر بكار گرفته شده در دستور العمل ابلاغی مشخص شده است، ادامه داد:در صورت مشاهده هر گونه هتك حرمت به موازین اسلامی با چاپخانه داران برخورد خواهد شد ،نفس كار و استفاده از اسما متبرك ، آیات و احادیث اقدام بر خلاف ضوابط است .

افراش همچنین یادآورشد كه تعدادی از این پوسترها ممكن است با رویكردی خاص در اماكنی خاص نصب شده باشد كه در این صورت موضوع تفاوت خواهد كرد.

وی درپاسخ به این پرسش كه آیا با نامزدهای متخلف در این مورد برخورد خواهد شد؟،گفت:

وزارت ارشاد تنها مسوولیت برخورد با چاپخانه های متخلف را دارد.

روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر اعلام كرد كه در چارچوب سیاست‌های دولت و به استناد آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته با همكاری اتحادیه چاپخانه‌داران و بازرسان دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه با تخلفات چاپی انتخاباتی برخورد قانونی می‌شود.

بر اساس این مصوبه، چاپ هرنوع اقلام تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی توسط چاپخانه پس از تاییدیه صادر شده از سوی وزارت كشور و مجوز دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امكان پذیر است و باتوجه به پایان سال و نزدیك بودن زمان انتخابات و احتمال بروز برخی تخلفات چاپی دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی از تاریخ 23 بهمن فعالیت خود را با رویكرد اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مدیران چاپخانه‌ها در حوزه قوانین و مقررات چاپ آغاز كرده است.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: