نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، كین ایچی كومانو، عصر سه شنبه در جمع مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مسوولان استان بوشهر، افزود: مصرانه خواستار توسعه روابط بین دو كشور در حوزه های مختلف بویژه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، هنری و علمی هستم و مطمئنم با اشتراك های تاریخی و روحیه تلاش و كوشش كه بین دو ملت وجود دارد، این هدف بزرگ قابل تحقق است.

وی اضافه كرد: در مدتی كه به عنوان سفیر ژاپن در كشور ایران فعالیت دارم همواره سعی كرده ام با مسافرت به بخش های مختلف این كشور، با تمدن تاریخی، فرهنگی، موقعیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های ایران آشنا شوم و این تجربیات را به ژاپنی های مقیم تهران ومردم كشورم منتقل و در زمینه حفظ و تحكیم روابط دوستی دو كشور بزرگ تلاش كنم.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به نقش پارس جنوبی در ایران اظهار داشت: به طور مستمر و مرتب اخبار و اطلاعات پارس جنوبی را در روزنامه های سراسری ایران پیگیری می كنم و در جریان آخرین پیشرفت ها، قراردادهایی كه منعقد می شود و فازهایی كه در این منطقه به بهره برداری می رسد، قرار می گیرم.

وی سفر مقام معظم رهبری به عسلویه را نشان دهنده اهمیت این منطقه خواند و خطاب به مدیران و كاركنان صنعت نفت در پارس جنوبی، تصریح كرد: سفر ایشان به عسلویه نشان دهنده اهمیت كارهای یكایك شماست و خوشحالیم از اینكه ما نیز امروز در این منطقه حضور یافته ایم.

كومانو بیان كرد: از آنجایی كه روابط اقتصادی، پایه و اساس گسترش روابط فی مابین دو كشور است، از این رو سفر به عسلویه را ضروری دیدم و به طور قطع با اطلاعات و معلوماتی كه در این سفر كسب می كنیم، زمینه های توسعه روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن تسهیل خواهد شد.

سفیر ژاپن در ایران، بحث و بررسی و تبادل نظر در مورد پیشرفت های صورت گرفته در پارس جنوبی را مهم برشمرد و گفت: در این منطقه فعالیت های خوبی انجام شده و دردست اجراست كه امیدواریم با تبادل نظرهای صورت گرفته، موقعیت مناسب برای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو كشور فراهم شود.

بازدید از فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی، پتروشیمی برزویه، شهرتاریخی سیراف، شركت در كارگروه اقتصادی استان بوشهر، دیدار با استاندار بوشهر، بازدید از تاسیسات بندری و كشتی سازی صدرا، پارك علم و فناوری خلیج فارس و همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر از مهمترین برنامه های سفر سفیر ژاپن به استان بوشهر در روزهای 9 و 10 اسفندماه اعلام شده است. ك/2

632/539/





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: