سلطانیه: هدف اصلی هیات آژانس در تهران انجام مذاكره بود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، علی اصغر سلطانیه در گفت وگو با كانال تلویزیونی انگلیسی زبان 'راشاتودی' روسیه در پاسخ به پرسشی درباره اجازه نیافتن هیات آژانس برای بازدید از پایگاه نظامی پارچین، اظهار داشت: هدف اصلی ماموریت این هیات در تهران و نشست با مسوولان ایرانی، بحث در خصوص ماهیت و چارچوب همكاری های آینده ایران و آژانس بود.

وی با اشاره به اینكه مراكز نظامی در همه كشورهای جهان مقررات خاصی دارند كه آژانس باید از آن پیروی كند، تاكید كرد: ایران به هیچكس اجازه بازدید از تاسیسات نظامی خود از جمله 'پارجین' را نمی دهد.

نماینده دایم ایران در آژانس با بیان اینكه 'ما باید چارچوب و مرجعی برای فهم اینكه آنان درپی چه هستند، داشته باشیم'، اظهار داشت: بایستی مطمئن شویم كه تجربه های تلخ قبلی تكرار نخواهد شد و آنان هر روز دنبال دسترسی های جدید نخواهند بود.

سلطانیه همه اتهامات و ادعاهای مربوط به فعالیت های هسته ای ایران را رد كرد و گفت: تمامی موارد اتهامات و ادعاها اشتباه است.

وی تشریح كرد: هفته گذشته به هیات اعزامی پیشنهاد كردیم از سایت دیگری كه در گزارش مدیركل آژانس ادعای انجام آزمایش های مربوط به مواد انفجاری قوی در آن مطرح شده بود، بازدید كنند، ولی اعضای هیات به دستور مدیركل به وین بازگشتند.

سلطانیه ادامه داد: بنابراین، هیچ تردیدی نیست كه فعالیت های هسته ای ارتباطی با ساخت سلاح های اتمی ندارد.

وی همچنین نتیجه دیدار دور روزه اخیر هیات آژانس از تهران و دیدار با مقام های ایرانی را بسیار عمیق توصیف كرد.

سلطانیه با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاكرات با آژانس گفت: صرف نظر از اتهامات واهی كه موضوعی دیگر است، جمهوری اسلامی با دعوت از هیات آژانس برای سفر به تهران، یك امتیاز تاریخی بدست آورد.

وی در تبیین حسن نیت ایران در ارتباط با برنامه صلح آمیز هسته ای اظهار اشت: با وجود تمامی تحریم ها و ترور دانشمندان اتمی خود، همكاری با آژانس را ادامه داده ایم.

اروپام/518**1516





:: برچسب‌ها: پاییز , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: