پتروشیمی بندرامام (ره) صادركننده نمونه كشور شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) ، مدیر عامل این شركت با اعلام این خبر افزود: این شركت با فروش یك میلیارد و 513 میلیون و 188 هزار دلار در سال گذشته به عنوان رتبه اول صادركننده محصولات در كشور شناخته شد.

'محمدحسین ظریفكار فرد 'تصریح كرد: در حالی موفق به كسب این موفقیت گردیده ایم كه به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال جهاد اقتصادی نام گرفته است و كسب این رتبه با برنامه ریزی و اقدامات شبانه روزی كاركنانی است كه با عشق ، علاقه ، دانش محوری ، مهارت و تجربه و مهمتر از همه از خودگذشتگی در كنار تأسیساتی كه از خطرات بالقوه زیادی برخوردار هستند، كار می كنند.

وی افزود: شركت سهامی پتروشیمی بندرامام(ره) دارای تنوع تولید بیش از 30 نوع محصولات شیمیایی ، پتروشیمیایی و گازی در كشور است و بخش قابل توجهی از محصولات این شركت با توجه به كیفیت بالا و داشتن استانداردهای جهانی به كشورهای مختلف دنیا صادر می شود .

به گفته ی وی سهم شركت سهامی پتروشیمی بندرامام(ره) در صادرات شركت ملی صنایع پتروشیمی بیش از 17 درصد است. محصولات صادراتی این مجتمع گاز مایع، مواد پتروشیمیایی شامل پنتان پلاس ، بوتان ، پروپان ، پروپیلن ، بنزین پیرولیز ، مخلوط زایلین ها ، پارازایلین ،اتیلن ، بنزن و همچنین محصولات صادراتی جامد شامل پلی اتیلن سنگین ، پلی اتیلن سبك و پلی وینیل كلراید است.

وی اظهار داشت : باید توجه داشت كه صادرات در صنعت پتروشیمی با دیگر صنایع تفاوت عمده ای دارد، زیرا در صنعت پتروشیمی قبل از تولید محصول ،باید فرآیندهای مدیریتی ، تكنولوژی و .... در نظر گرفته شود تا محصولات در یك استاندارد جهانی تولید و صادر گردد .

ظریفكارفرد خاطر نشان كرد: ارزش صادرات شركت پتروشیمی بندرامام (ره) تا پایان دی ماه سال جاری یك میلیارد و 266 میلیون دلار بود و ارزش ریالی آن بالغ بر 2 میلیارد و 543 میلیون و 918 هزار ریال است و توانسته ایم با این حجم صادرات 49 درصد سهم صادرات غیر نفتی كل كشور را به خود اختصاص دهیم .

وی افزود: در گذشته ، واحد آروماتیك 230 هزار تن بنزن تولید و بخش عمده ای از این محصول صادر می شد اما به دلیل نیاز كشور جهت جلوگیری از واردات بنزین تصمیم به توقف صادرات بنزن گرفتیم و با ایجاد تغییراتی در واحد آروماتیك توانستیم بخش قابل ملاحظه ای از میزان تولید بنزین كشور را برعهده گیریم. با اضافه نمودن صادرات بنزن حجم صادرات مجتمع افزایش چشمگیری خواهد یافت .

این مجتمع به عنوان اولین شركت ایرانی دارنده گواهینامه پنج ستاره در مقیاس شركت های بزرگ از بنیاد مدیریت كیفیت اروپا (EFQM ) ، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت كیفیت است و استفاده از تكنولوژی های روز و نیروی انسانی متخصص و كارآمد و به كارگیری روش های مدیریتی نوین از عوامل موفقیت این شركت است .

شركت سهامی پتروشیمی بندرامام در راستای سیاست های كلی توسعه صنعت پتروشیمی در سال 1352 با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین ها ، پلی الفین ها ، آروماتیك و سایر فرآورده های پتروشیمی تاسیس شد .

اقتصام **1933**1561





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: