پروفسورصرب: تحریم در قرن 21 ابزاری شكست خورده است
نوشته شده توسط : lsdf

پروفسور'میلوش ماندیچ' روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد، تحریم و ممنوعیت خرید نفت ایران كه تحت فشارهای سیاسی رژیم صهیونیستی و آمریكا علیه ایران اعمال شده را،اقدامی كاملا سیاسی با هدف بحران اقتصادی در این كشور توصیف كرد و آن را اقدامی غیر منطقی در معادلات جهانی دانست.

وی با بیان اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این كشور همواره با انواع مختلف تهدیدها و تحریم ها از سوی غرب روبرو بوده است،گفت:تحریم نفتی علیه ایران به عنوان اقدامی سیاسی برای متوقف كردن برنامه هسته ای صلح آمیز تهران طراحی شده است،اما این تحریم های اقتصادی از ابتدا شكست خورده اند.

وی با اشاره به اینكه منابع نفت و گاز در عرصه سیاست خارجی نمی توانند به عنوان ابزار اعمال فشار سیاسی مورد استفاده قرارگیرند،گفت:ایران دارای منابع عظیم نفت و گاز است و تا زمانی كه نیاز به این منابع در جهان به شكل كنونی احساس می شود، تحریم این صنعت بی تاثیر خواهد بود.

استاد دانشگاه صربستان،گفت:امریكا و رژیم صهیونیستی قصد دارند با تحریم نفت ایران زمینه های انزوای این كشور را فراهم سازند كه انجام چنین اقدامی عملا بخاطر روابط حسنه تهران با سایر كشورها امكان پذیر نیست .

وی با بیان اینكه تحریم ها علیه ایران سال هاست ادامه دارد،گفت: در دور جدید تحریم ها علیه تهران،صنعت نفت این كشور هدف قرار گرفته كه در معادلات سیاسی جهانی،محكوم به شكست است.

استاد دانشگاه صربستان با اشاره به اینكه با تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، كشورهای هند، چین و پاكستان واردات نفت را از ایران افزایش داده اند،گفت: واقعیت این است كه كشورهای تحریم كننده در این میان بزرگترین بازنده تحریم نفت تهران هستند.

وی با اشاره به اینكه اروپا در زمان حاضر 18 درصد نفت خام خود را از ایران وارد می كند،یادآورشد: اصلی ترین مصرف كنندگان اروپایی نفت ایران، كشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان و پرتغال هستند، بنابراین این كشورها باید خود را از این بازی سیاسی طراحی شده از سوی امریكا و رژیم صهیونیستی كنار بكشند و منطقی عمل كنند.

وی گفت:توقف نفت ایران به این كشورهای بحران زده، می تواند اقتصاد آنها را با چالش جدی مواجه و به مرز ورشكستگی بكشاند.

استاد دانشگاه صربستان گفت:نابسامانی بیشتر در اوضاع اقتصادی ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال حتی می تواند ناآرامی های اجتماعی در این كشورها را افزایش دهد.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , آبی , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: