ایران آماده مشاركت سازنده برای حل بحران سوریه است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا ، 'محمد خزاعی ' عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل كه به موضوع حقوق بشر سوریه اختصاص داشت، گفت: بحران سیاسی و اجتماعی در سوریه بر كل منطقه اثر می گذارد و تنها راه برون رفت، پروسه سیاسی به رهبری و مشاركت خود سوری ها است.

وی در جلسه مجمع عمومی این سازمان كه برای بررسی گزارش شورای حقوق بشر در مورد وضعیت حقوق بشر سوریه تشكیل شده بود، طی سخنانی به طرح چنین موضوعی در مجمع عمومی، بدون طی رویه های متعارف این سازمان اعتراض و نسبت به گشایش باب جدیدی كه كاركرد مجمع عمومی را خدشه دار نموده و بی طرفی و شفافیت آن را زیر سئوال می برد، هشدار داد.

نماینده دائم كشورمان توجهات را به نقش مهم سوریه در خاورمیانه در طول تاریخ جلب نمود و تاكید كرد: بی ثباتی و نا آرامی دراز مدت در این كشور بر كل منطقه اثر خواهد گذاشت، از این رو همه باید به دنبال یك راه حل جامع، موثر و عملی برای كمك به حل و فصل صلح آمیز شرایط كنونی در سوریه بدون هرگونه مداخله خارجی باشند.

وی با اشاره به ابتكار ارائه شده از جانب روسیه برای دیالوگ در این كشور افزود : این فراخوان می تواند مورد توجه همه گروههای سوریه قرار گیرد .

نماینده دائم كشورمان اضافه كرد: سوریه در زمان حاضر در سخت ترین شرایط طول تاریخ خود قرار گرفته است چون تمامیت و همبستگی ملی این كشور در معرض خطر قرار دارد و همچنین مطالب مغرضانه و یكسو نگرانه ای در خصوص این كشور مطرح شده كه با واقعیت ها فاصله دارد.

وی تاكید كرد كه رخدادها در سوریه باید به صورت جامع و همه جانبه مورد توجه قرار گیرد.

محمد خزاعی با اشاره به حملات تروریستی صورت گرفته در سوریه كه منجر به كشته و مجروح شدن تعدادی زیادی از مردم و از بین رفتن اموال عمومی بویژه در شهر آلپو شده است، افزود: ظرف همین چند روز اخیر یكی از رهبران گروههای افراط گرا خواستار خشونت علیه مردم و حكومت سوریه شده است. بنابراین باید هرگونه مداخله خارجی، اقدام به خشونت و تحریك به تروریسم را محكوم نمائیم.

نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل متحد اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تحریم های اجباری، فشار و تلاش برای مداخله در امور داخلی سوریه، تنها باعث تعمیق بحران سیاسی و اجتماعی در سوریه كه بر كل منطقه تاثیر می گذارد، خواهد شد و تنها راه برون رفت از بحران همان پروسه سیاسی به رهبری و مشاركت خود سوری ها است.

وی افزود : هدف از این طرح ایجاد پروسه ای است كه منجر به حكومتی دموكراتیك تر با مشاركت سیاسی و اقتصادی وسیع تر، تقویت اتحاد ملی، تضمین نظم عمومی، امنیت ملی و ثبات و موفقیت مردم سوریه شود. ضمن اینكه این امر را باید مد نظر قرار داد كه مسئولیت اولیه و نهایی امنیت و ثبات در سوریه با خود مردم و حكومت این كشور می باشد.

نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل متحد در پایان تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران حامی هرگونه پروسه سیاسی سازنده، غیرجانبدارانه و صلح آمیز به رهبری و مشاركت خود سوریها بوده و آمادگی ایفای نقشی سازنده در این مسیر را دارد.

1592

اروپام 1908** 1597





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: