صرفه جویی 70 درصدی انرژی در گلخانه ها با اجرای هدفمندی یارانه ها
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا ' صادق خلیلیان ' روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه های وزارت جهاد كشاورزی ، راه و شهرسازی و خط تولید واكسن گامبرو كه با حضور رییس جمهور در موسسه رازی كرج برگزار شده بود افزود: با اجرای این قانون نیازهای كشاورزان تامین شده است و علی رغم ادعای برخی درمورد مشكلات كشاورزان هیچگونه مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینكه دولت اعتبارات زیادی را به اصلاح زیرساختهای بخش كشاورزی اختصاص داده است اضافه كرد: حدود 20 میلیارد ریال در این بخش درخصوص اصلاح روشهای آبیاری و خاك ورزی سرمایه گذاری شده است.

وزیر جهاد كشاورزی درباره محصولات فرآوری و غیر فراوری این بخش نیز گفت: اقدامات موثری در زمینه حمایت از تولید كنندگان صنایع كشاورزی صورت گرفته است كه نقش مهمی در اشتغال و امنیت غذایی جامعه دارد.

خلیلیان افزود: در برنامه سوم توسعه، ظرفیت فناوری محصولات كشاورزی 5/3 میلیون تن بود كه اكنون این رقم به 20 میلیون تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای ترویج الگوی كشت در كشور در سال گذشته اظهار داشت: اجرای این طرح به استانها ابلاغ شده است و با كشاورزان قراردادهایی بسته خواهد شد تا مورد حمایت خرید محصولات كشاورزی قرار گیرند.

خلیلیان درمورد توسعه مكانیزاسیون بخش كشاورزی هم گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و به جای اینكه تراكتور در چند مرحله كار انجام دهد، با اجرای این طرح در مدت زمان كم و در یك مرحله انجام می شود.

وی در زمینه دیگر اقدامات دولت نهم و دهم ، به اجرای طرح شناسنامه بهره برداران بخش كشاورزی اشاره كرد و افزود: این فرمها و اطلاعات در اختیار آنان قرار گرفته است و 90 درصد كشاورزان در فرمهای مربوط ثبت نام كرده اند.

وی به شناسنامه تولید محصولات كشاورزی اشاره كرد و اضافه كرد: از چند ماه گذشته طرح شناسنامه محصولات كشاورزی آغاز شده است تا بتوانیم در كیفیت محصولات كشاورزی از لحاظ مصرف سموم و كود شیمیایی نظارت و كنترل داشته باشیم و جواز سلامت به محصولات كشاورزی صادر كنیم.

وزیر جهاد كشاورزی در ادامه بیان داشت: امسال پروژه های جهاد كشاورزی در سه نوبت با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید كه امروز سه هزار و 924 پروزه این وزارتخانه به بهره برداری رسید.

وی افزود: این تعداد پروزه با اعتباری حدود هشت میلیارد و 75 میلیون و 392 هزار ریال به بهره برداری رسید كه در زمینه های آب و خاك ، تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی ، شیلات ، صنایع كشاورزی ، منابع طبیعی ، عشایر ، دامپزشكی ، حفظ نباتات و ترویج تحقیقات بوده است.

خلیلیان ادامه داد: از مجموع افتتاح این تعداد پروزه ، 41 هزار و 189 اشتغال به صورت مستقیم و 44 هزار و 134 اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وزیر جهاد كشاورزی گفت: این حوزه در بحث عمران و آبادانی كشور روند رو به رشدی داشته است و سهم خود را در این زمینه ادا كرده است.

وی افزود: آنچه بر عهده ما است، پروژه های بزرگی كه از دولت نهم شروع شده و به دنبال اتمام پروژه ها در دولت دهم هستیم.

خلیلیان اضافه كرد: اكنون سرمایه گذاری خوبی با محوریت طرحهای آب و خاك انجام شده است كه در سه دهه با خلاء هایی روبه رو بوده ایم .

وی در خصوص اراضی آب و خاك مدرن در كشور هم اظهار داشت: 1/1 میلیون هكتار از اراضی با آبیاری مدرن انجام شده است كه اعتبارات خوبی نیز به آن اختصاص یافته است كه این مبلغ بودجه جدای از اعتبارات سالانه است.

وزیر جهاد كشاورزی افزود : در این زمینه تمامی استانها ركوردهای خوبی داشتند و دو تا سه برابر طرحها اجرا شده است .

خلیلیان گفت: اقدامات زیربنایی در بخش كشاورزی باعث رشد مناسب در وضعیت تولیدات كشاورزی می شود به طوری كه در سال زراعی جاری 107 میلیون تن محصولات كشاورزی تولید شده و امیدواریم در سال زراعی آینده این میزان به 118 میلیون تن افزایش یابد.

وی با بیان اینكه امسال با كاهش واردات در محصولات زراعی و باغی رو به رو بودیم افزود: بخش كشاورزی از لحاظ افزایش محصولات كشاورزی روند رو به رشدی را دنبال می كند. ك/2

9186/1027





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: